Karolis Mieliauskas išgyveno prisitaikęs prie eismo chaoso Indijoje: galiojo tik viena taisyklė

Lietuvis keliautojas Karolis Mieliauskas baigė savo kelionę „Royal Enfield“ motociklu aplink pietų Indiją. Sveikas ir gyvas. 

 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Akimirkos iš Karolio Mieliausko ir bendražygių kelionės po pietinę Indiją. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

Nov 18, 2019, 3:07 PM, atnaujinta Nov 18, 2019, 3:34 PM

Jis juokavo, kad išlikti gyvam buvo jo pagrindinis tikslas, nes keliuose toks chaosas, kad norint nuvažiuoti 3 tūkst. kilometrų devynias dienas ant motociklo reikėjo praleisti po 12–15 valandų. 

Eismas – visai kitoks

„Manau, kad per šią kelionę priekinio stabdžio ir sankabos svirteles paspaudžiau daugiau kartų, nei per visą savo gyvenimą. 

Devynias dienas intensyviai važiavome ir viskas atrodė kaip vaizdo žaidime, tik gyvybę turėjau vienintelę“, – po kelionės juokėsi K. Mieliauskas. 

Lietuvis kartu su indu Deepaku Kamathu ir airiu Deckanu McEvoy'umi keliavo aplink mažiau pažįstamą pietinę šalies dalį palei Indijos vandenyną. 

 

Nuo Goa valstijos vakarų pakrante užsukant į Bengalūrą iki Čenajaus palei rytų pakrantę. 

3 tūkst. kilometrų maršrutas žinant K. Mieliausko įpročius per dieną įveikti po daugiau nei 1 tūkst. kilometrų neatrodė itin sudėtingas, tačiau eismas Indijoje visiškai kitoks. 

Keliai užgrūsti, juose vyrauja chaosas. Greitai nepavažiuosi ir per visą dieną neįveiksi daugiau nei 350 kilometrų. 

Prisitaikė, kad išgyventų

„Iš anksto žinojau, kad jeigu neprisitaikysiu prie vietinio eismo, tikriausiai žūsiu. Džiugu, kad turėjau gerus vedlius ir eismą pavyko jį perprasti per pirmuosius kelionės kilometrus. 

Pirmasis įspūdis – čia negalioja jokios taisyklės. Ir iš tiesų indai laikosi vienos pagrindinės taisyklės – į nieką neatsitrenkti. Eismo dalyvių budrumas ten visai kitoks. 

Visi daug signalizuoja, tačiau tai daro įspėdami kitus apie save. 

Tai kaip kelio prieš save valymas. Signalizavimo daug, bet nebūtina taip kreipti dėmesio“, – apie eismo ypatybes pasakojo K. Mieliauskas. 

Kas kelionės metu lietuviui buvo sunkiausia? K. Mieliauskas sako, kad karštis bei drėgmė.

Oro temperatūra per pusantros savaitės dienomis taip ir nenukrito žemiau 40 laipsnių temperatūros, o drėgmė buvo tokia, kad sustojus ir nulipus nuo motociklo prakaitas kūnu tiesiog žliaugė.

Motociklininkas geriamo vandens naudojo daugiau, nei jo technika benzino.

Pasakojo apie keliones

Vienas pagrindinių šios kelionės tikslų – susitikimai su vietinėmis motociklininkų bendruomenėmis. 

Ankstesni lietuvio nuotykiai – kelionė motociklu į šalčiausią apgyvendintą vietą pasaulyje ir sprintas aplink pasaulį per 40 dienų buvo pastebėti.

Indijoje po kiekvienos sudėtingos vairavimo dienos K. Mieliauskui teko kalbėti apie savo nuotykius ir atsakinėti į smalsių klausytojų klausimus. 

Per devynias dienas buvo surengta 10 susitikimų ir spaudos konferencijų, lietuvis pasirodė visuose didžiausiuose ir regioniniuose Indijos laikraščiuose. 

K. Mieliauskas juokiasi, kad sudėtingiausia dalis būdavo asmenukės su kiekvienu klausytoju po susitikimo, nes indams tai yra itin svarbu. 

Dabar sako, kad tai daryti buvo verta.

Jam asmeniškai buvo labai svarbu ir džiugu pasakoti apie tėvynę tolimame krašte gyvenantiems žmonėms, kurie net nenutuokė, kad tokia šalis egzistuoja. 

Nori turėti tokį patį

Kelionei po Indiją neatsitiktinai buvo pasirinkti „Royal Enfield“ motociklai. 

Tai klasikinis britiškas prekės ženklas, kurį išgelbėjo Indai. Jie ir toliau gamina modernius, tačiau klasikinio dizaino motociklus, kurie pasižymi paprastumu. 

Vienas iš tikslų buvo ir išbandyti Indijoje gaminamus „Royal Enfield“ motociklus. 

„Ką galiu apie juos pasakyti? Tai geri motociklai. 

Pats važiavau „Himalayan“ modeliu, kuris yra itin manevringas ir lengvas, paprastos konstrukcijos, bet kartu turi visas moderniausias technologijas, įskaitant ABS sistemą. 

Mano kasdienis motociklas tikrai nėra toks manevringas kaip šis. 

400 kubinių centimetrų darbo tūrio variklis nėra itin galingas, bet jo visiškai užtenka. 

Lietuvoje toks modelis kainuoja mažiau nei 5 tūkst. eurų ir dabar jau pats svarstau, kad norėčiau turėti ir savo garaže“, – įspūdžiais pasidalino K. Mieliauskas. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.