K. Mažeika: taršių automobilių mokestis ateityje keisis

Taršių automobilių mokestis ateityje turėtų keistis, mano aplinkos ministras. Kęstutis Mažeika tikina, kad mokestis turėtų būti mokamas ne tik registruojant mašiną, bet priklausytų ir nuo nuvažiuotų kilometrų.

Kęstutis Mažeika<br>T.Bauro nuotr.
Kęstutis Mažeika<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 12, 2019, 9:40 AM, atnaujinta Dec 12, 2019, 10:12 AM

Tačiau ministras negalėjo pasakyti, kada toks mokestis įsigaliotų.

„Tam kompleksiškam modeliui, tai sistemai sukurti reikia apie 1 mln. eurų, jos kūrimas užtruktų dar bent dvejus metus.

Dabar reikia žengti bent pirmą žingsnį, o vėliau jau dirbti ties tobulesniu modeliu, kuris būtų labiau orientuotas, kad žmonės ne tik mokėtų už taršaus automobilio pasirinkimą, bet už nuvažiuotus kilometrus“, – ketvirtadienį Seimo liberalų frakcijoje pareiškė ministras.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektą Seimas svarstys penktadienį, iš anksto nenumatytame posėdyje. Jeigu Seimas pritartų, mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį, o priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jis siektų nuo 13,5 iki 540 eurų.

Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas valstietis Valius Ąžuolas teigia, kad naujas mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.

Aplinkos ministerijos kanclerio Armino Mockevičiaus teigimu, mokestį mokėtų daugiau nei pusė registruojamų automobilių savininkų.

Pasak A. Mockevičiaus, 50 proc. viso anglies dioksido išmeta lengvieji automobiliai.

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, kad dabar Seime svarstomas automobilių registracijos mokesčio projektas tapo toks pats, koks iš pradžių buvo siūlomas Vyriausybės.

„Tai tas pats variantas, kurį siūlė Aplinkos ministerija ir Vyriausybė buvo pritarusi. Ar automobilis nuvažiuos 5 tūkst., ar 10 tūkst. kilometrų, manau, kad jis bet kokiu atveju bus taršus. Yra ir tepalai, ir kitos detalės, ir pagaminimo kaštai. Mūsų pagrindinis siekis ir tikslas ne tik mažinti CO2 išmetimus, bet užkirsti kelią senų, taršių, ypač galingų automobilių importui į Lietuvą“, – susitikime sakė K. Mažeika.

Anot ministro, lietuviai pigiai superka iš užsienio dyzelinius automobilius ir juos parduoda Lietuvoje.

„Tendencijos Vakarų šalyse, kur miestai uždraudžia ypatingai galingiems dyzeliniams automobiliams net įvažiuoti į miesto ribas... Tai reiškia, kad žmonės jų tiesiog atsisako ir jų kaina gerokai mažesnė nei mažiau taršių automobilių tose šalyse, todėl mūsų perpardavėjai juos tikrai mielai superka, ir žmonės pas mus patraukliai įsigyja. Ypatingai galingais automobiliais važinėja daug žmonių, tai kelia susirūpinimą“, – teigė K. Mažeika.

„Kai matai mieste važinėjančius automobilius, kurie skirti bekelei, tikrai keista“, – pridūrė ministras.

ELTA primena, kad trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) pritarė siūlymui automobilių registracijos mokesčio įsigaliojimą nukelti iki balandžio, taip pat – šiuo mokesčiu neapmokestinti istorinių automobilių.

„Valstietis“ Viktoras Rinkevičius siūlo automobilio registracijos mokesčio netaikyti senesniems nei 30 metų automobiliams.

Jo teigimu, istorinės transporto priemonės įsigyjamos ne tam, kad jomis būtų kiekvieną dieną važinėjama, todėl jas apmokestinti taip, kaip ir kitus automobilius, būtų nesąžininga.

„Valstietė“ Agnė Širinskienė antradienį siūlė mokesčio įsigaliojimo terminą nustatyti kitų metų balandį, o ne sausį, kaip planuojama dabar.

Valdantieji, anksčiau siūlę apmokestinti tik pirmą automobilio registraciją, dabar siūlo tokį mokestį taikyti kiekvieną kartą pasikeitus mašinos savininkui. Mažiausias mokestis turėtų siekti 13,5 euro, didžiausias – 540 eurų.

Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai šiam mokesčiui nepritarė ir grąžino jį iniciatoriams tobulinti.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.