Ekspertai atskleidė, kaip apsisaugoti nuo automobilių dalis vagiančių ilgapirščių

Automobilių gamintojams montuojant vis brangesnes elektronikos sistemas, šių šeimininkai priversti saugotis, mat ilgapirščiams vieno kito veidrodėlio, vairo ar multimedijos konsolės vagystės šiandien ypač pelningos.

Dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių, viršūnėje laikosi garso ir vaizdo technikos, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, akumuliatoriai, žibintai.<br>V.Balkūno nuotr.
Dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių, viršūnėje laikosi garso ir vaizdo technikos, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, akumuliatoriai, žibintai.<br>V.Balkūno nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, žibintai.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Yra žmonių, kuriems ypatingai nepalankios KASKO draudimo sąlygos, tad kartais šie renkasi prisiimti riziką ir saugumu pasirūpinti patys – įmontuodami saugos sistemą.<br>D.Umbraso nuotr.
Yra žmonių, kuriems ypatingai nepalankios KASKO draudimo sąlygos, tad kartais šie renkasi prisiimti riziką ir saugumu pasirūpinti patys – įmontuodami saugos sistemą.<br>D.Umbraso nuotr.
Lietuvos policija pastebi, jog vagystės, susijusios su transporto priemonėmis, neretai vykdomos sistematiškai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Lietuvos policija pastebi, jog vagystės, susijusios su transporto priemonėmis, neretai vykdomos sistematiškai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Lietuvos policija pastebi, jog vagystės, susijusios su transporto priemonėmis, neretai vykdomos sistematiškai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Lietuvos policija pastebi, jog vagystės, susijusios su transporto priemonėmis, neretai vykdomos sistematiškai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiausiai apsaugas renkasi tų automobilių savininkai, kurių transporto priemonės amžius siekia 3–5 metus.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiausiai apsaugas renkasi tų automobilių savininkai, kurių transporto priemonės amžius siekia 3–5 metus.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Mar 8, 2020, 7:03 PM, atnaujinta Mar 9, 2020, 8:48 AM

Tai puikiai reprezentuoja ir dabartinė draudimo įmonių kainodara – privalomo civilinio draudimo kainos siekia visų laikų aukštumas, o tuo metu KASKO draudimo pasirinkimas kai kuriems prabangesnių automobilių vairuotojams neretai išbrangsta iki neracionalių sumų.

Tokiais atvejais vis daugiau žmonių renkasi saugos sistemas – prietaisus, padedančius sumažinti potencialios vagystės metu padaromą žalą bei taip apsaugoti savą turtą.

Kainuos mažiausiai 300 Eur

Automobilių apsaugos sistemas montuojančios įmonės „ALTAS AUTOMOTIVE“ atstovas Vytautas Grigaitis portalui lrytas.lt pasakojo, jog apsaugos įrangų yra įvairių – net tokių, kurios padeda nustatyti pavogto automobilio buvimo vietą.

„Apsaugos sistemų yra nuo pačių paprasčiausių garsinių iki palydovinių – tų, kurios po automobilio vagystės šį padeda surasti. Tos paprasčiausios garsinės sistemos padeda atkreipti dėmesį, jei kažkas yra daroma su automobiliu.

Tuo metu GSM apsaugos sistemos šiek tiek brangesnės, tačiau veiksmingesnės – jei į automobilį braunamasi, sistema automatiškai praneša apie įvykį šeimininkui skambučiu“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė vyras.

Jis pabrėžė, jog tokios sistemos ypač veiksmingos, jei norima apsisaugoti nuo automobilių dalių vagysčių: multimedijų, vairų ar veidrodėlių.

V.Grigaitis atskleidė, jog ne vienam klientui yra padėję sumažinti žalą, mat išgąsdinti vagys pabėgo arba nieko nepešę, arba su mažesniu grobiu.

Paklaustas apie klientų atgabenamus automobilius bei įrangų montavimų skaičių, vyras sakė, jog dažniausiai apsaugas renkasi tų automobilių savininkai, kurių transporto priemonės amžius siekia 3–5 metus, o tokių kiekvieną mėnesį apsilanko apie 50–100.

Tiesa, nuostabos naujų automobilių gausa nekelia, mat minėtųjų GSM sistemų kainos prasideda nuo 300 Eur. Nepaisant to, paklausa yra gerokai išaugusi, ypač pastaraisiais metais, nes žmonės dažnai montuoja įrangą pagal draudimo įmonių reikalavimus.

„KASKO draudimą nusipirkti paprasčiau, tačiau šis potencialios vagystės atveju kitąmet brangsta, tad saugos sistemos padeda sumažinti žalą. Žinoma, GSM sistema pilnai neapsaugo, mat yra labai lengvai pavogiamų dalių, pavyzdžiui, veidrodėlių ar žibintų“, – atskleidė pašnekovas.

Lrytas.lt portalui pasidomėjus apie kitus apsaugos būdus, V.Grigaitis pabrėžė, jog vienu tokių galima laikyti ir tamsinamąją langų plėvelę. Šia padengus automobilio langus, pastaruosius (priklausomai nuo plėvelės storio) išdaužti bus sunkiau. O ilgesnis įsilaužimo procesas sumažina didesnių nuostolių tikimybę.

Vis dėlto pašnekovas tikino, jog ne visos papildomos priemonės yra populiarios.

„Visos tos apsaugos sistemos, kurios reikalauja papildomo įjungimo, uždėjimo, užrakinimo nėra populiarios, nes tai apsunkina vairuotojų kasdienybę, o ir atsibosta tą veiksmą nuolat kartoti“, – tvirtino „ALTAS AUTOMOTIVE“ atstovas.

Maksimalios apsaugos nesuteikia

Kiek kitokios nuomonės dėl papildomų saugos priemonių laikosi Kaune transporto priemonių apsaugos sistemas montuojančios „MDG group“ vadovas Nerijus Šilgalis. Specialistas įsitikinęs – viskas, kas neatitinka gamyklinio standarto, yra veiksminga.

„Jei tai yra gamyklinė apsaugos sistema, tai atradus jos silpnąsias puses, visi kiti bandymai bus tokie patys. Tad visos anksčiau naudotos priemonės (pavyzdžiui, vairo užraktas arba papildomas įmobilizatorius) sukelia netikėtų nepatogumų“, – įsitikinęs N.Šilgalis.

Vyras aiškino, jog jei automobilių vagystėms kelią mes dar galime užkirsti dėl visų esančių saugos sistemų, kurios blokuoja variklį, aptinka transporto priemonės lokaciją, tai žaibiškai ilgapirščių atakai pasipriešinti sunkiau.

„Tokiais atvejais neretai naudojami automobilio dalių žymėjimai mikrogranulėmis. Kiekviena mikrogranulė yra tokia maža, kad nėra matoma plika akimi, ir turi savo unikalų DNR, pagal kurį duomenų bazėje galima atrasti tikrąjį šeimininką“, – tęsė mintį N.Šilgalis.

„MDG group“ vadovas aiškino, jog įdiegtos aukščiausią saugumo lygį užtikrinančios sistemos kartais gali padėti įsigyti ir pigesnį draudimą, mat taip apsaugota transporto priemonė ženkliai mažina draudimo bendrovių riziką.

Pašnekovas atkreipė dėmesį ir į KASKO draudimu automobilius norinčius apdrausti savininkus.

„Yra žmonių, kuriems ypač nepalankios KASKO draudimo sąlygos, tad kartais šie renkasi prisiimti riziką ir saugumu pasirūpinti patys – įmontuodami saugos sistemą. Tad pastebime, jog vyrauja dvi kategorijos žmonių – tie, kurie tenkina KASKO reikalavimus, ir tie, kurie prisiima riziką patys ir pasikliauja saugos įranga“, – dėstė N.Šilgalis.

Pasak pašnekovo, visgi sistemų įmontavimas maksimalios apsaugos nesuteikia. Tiesa, jei nepaliksite automobilio neapšviestose vietose, ar ten, kur nėra žmonių, riziką sumažinsite.

Automobilių bei šių dalių vagystės – sistemiškos

Norėdamas išsiaiškinti apie dabartinę su automobiliais susijusių vagysčių situaciją bei už šios slypinčią juodąją rinką, naujienų portalas lrytas.lt susisiekė su Lietuvos kriminalinės policijos biuro atstovais.

Pasak jų, tarp dažniausiai grobiamų automobilių dalių grupių laikosi garso ir vaizdo technika, šoniniai transporto priemonės veidrodėliai, akumuliatoriai, žibintai bei kiek neįprastas automobilio judėjimą užtikrinantis komponentas – degalai.

Tiesa, menkiau saugiais gali jaustis BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“ gamintojų automobilius vairuojantys savininkai, mat šios markės yra vyraujančios pranešimuose apie vagystes.

Dažniausiai asmenys, besiverčiantys vagystėmis iš arba nuo automobilių, nusikalstamai veikai vykdyti pasirenka tuos automobilius ir jų detales, kurios turi didžiausią paklausą rinkoje.

O minėtoji realizacija – įvairi.

„Viskas priklauso nuo asmenų įgūdžių, ryšių, galimų sąsajų su vogtų daiktų supirkėjais ir perpardavinėtojais, su organizuoto nusikalstamo pasaulio atstovais, turimais tarptautiniais ryšiais“, – aiškino Lietuvos kriminalinės policijos biuro atstovai.

Vogtos transporto dalys gali būti realizuojamos naudojantis skelbimais internete, turgavietėse, dangstantis naudotų detalių įmonėmis, „šešėlinių“ autoservisų veikla. Remiantis policijos turimais duomenimis, egzistuoja ir vogtų transporto priemonių dalių siuntimas į trečiąsias šalis.

Lietuvos policija pastebi, jog vagystės, susijusios su transporto priemonėmis, neretai vykdomos sistemiškai. Būtent todėl pastarųjų nusikalstamų veikų tyrimai yra pavesti apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų specializuotiems padaliniams, turintiems atitinkamas kompetencijas ir įdirbį.

Kad kova prieš nusikaltėlius būtų veiksmingesnė, visos Lietuvos mastu yra įgyvendinamos centralizuotos prevencinės priemonės, kurių metu tikslingai orientuojamasi į vagysčių iš automobilių prevenciją bei žmonių sąmoningumo didinimą.

Be šių priemonių organizuojamos ir papildomos gyventojų turto apsaugos akcijos (įskaitant ir automobilių, ir juose esančių vertingų daiktų vagysčių prevenciją).

Policijos komisariatai, atsižvelgdami į savo teritorijos specifiką ir aktualumą, papildomai organizuoja prevencines priemones ir akcijas, orientuotas į vietos bendruomenę ir joje esančius rizikos židinius.

Lietuvos kriminalinės policijos biuro atstovai pabrėžė, jog pareigūnai pagal turimą informaciją tikrina ir įmones, užsiimančias ūkine komercine veikla bei siekia nustatyti atvejus, kai yra realizuojamos galimai vogtų automobilių detalės.

Tai, panašu, pasiteisina, mat, remiantis policijos duomenimis, pastebima su transporto priemonėmis susijusių vagysčių mažėjimo tendencija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.