Lietuviai niekaip neišlipa iš taršių automobilių: pasiūlė taikyti dar vieną naują mokestį

Automobilių rinkos ekspertai teigia, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia. Lietuvos automobilių parkas išlieka vienas seniausių Europoje, o automobilių vidurkis siekia apie 16 metų. Kad gatvėmis ir toliau važinėja taršūs automobiliai, rodo ir dažnai vykstantys automobilių taršos reidai. Aplinkosaugininkų teigimu, automobiliai yra viena didžiausių taršą sukeliančių priežasčių Europoje.

Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių rinkos ekspertai pasakojo, kad valdžios sugalvotos priemonės taršai mažinti neveikia.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Sep 21, 2020, 6:27 PM, atnaujinta Sep 22, 2020, 10:22 AM

„Reikia važiuoti į autoservisą atlikti diagnostikos bei suremontuoti automobilį. Eksploatuoti transporto priemonės jau negalima“, – šiuos žodžius sostinėje išgirdo ne vienas pareigūnų sustabdytas vairuotojas.

Aplinkosaugininkai kartu su Kelių policija tikrina automobilių taršą įvairiuose Lietuvos miestuose. Viršijantiems leidžiamas normas, rekomenduojama transporto priemones tvarkyti. Kas to neatliks, gresia baudos iki 300 eurų, o nusižengus pakartotinai – iki 600 eurų.

Patikrinimo rezultatai nustebino ir mikroautobuso vairuotoją. 20 metų senumo automobilis smarkiai viršijo leistiną kietųjų dalelių normą, todėl aplinkosaugininkai jam pasiūlė apsilankyti autoservise.

Reidus vykdantys aplinkosaugininkai sakė, kad Lietuvos automobilių parkas yra vienas seniausių Europoje, o transporto priemonių amžius siekia 16 metų.

„Mūsų automobilių parkui yra 16 metų, o Europos vidurkis – 10 metų. Atrodome labai liūdnai. Reikia būtinai atsinaujinti, aišku, pagal galimybes“, – kalbėjo aplinkos apsaugos departamento direktorė Olga Vibrienė.

8 iš 10 automobilių

Sparčiau atnaujinti automobilių parko nepadeda ir valdžios taikomos priemonės. Tokios kaip liepą įsigaliojęs registracijos mokestis ar tūkstančio eurų kompensacija naujai transporto priemonei įsigyti. „Regitros“ duomenimis, šiandien mokestį moka 8 iš 10 automobilių savininkų.

„Skaičiai panašūs, tik rugpjūtį šiek tiek daugiau surinkome – 2,57 mln. eurų, tačiau pokytis nežymus, kad kažką galėtume sakyti. Pagrindinė priežastis – žmonės įpročius keičia pernelyg ilgai. Turi nemažai laiko praeiti, kad mes matytume kažkokias tendencijas“, – kalbėjo „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Aplinkos projektų valdymo agentūros atstovas Jonas Balkevičius pasakojo, kad gavo daugiau nei 1700 žmonių paraiškų, kurie nori gauti 1000 eurų kompensaciją. Daugiau nei pusė yra benzininių automobilių, rečiau hibridinių, o likusi dalis – elektra varomi automobiliai.

Automobilių rinkos ekspertai valdžios sprendimus taršai mažinti vadina nepakankamais.

„Nemanau, kad šios akcijos, ką nors pakeis, nes statistiškai matome, kad niekas nesikeičia.

Dėl paties mokesčio – tai daugiau triukšmo, nei kažkokių veiksmų. Žinoma, tai pirmasis žingsnis link kažkokių mokesčių“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.

Eksperto teigimu, taršą keliuose padėtų sumažinti periodinis taršos mokestis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.