Tai itin stebina turint galvoje elektromobilių pirkėjams taikomas lengvatas. Svarbiausia iš jų – teisė be eilės registruoti elektromobilį.
Norintys įsigyti tradiciniais degalais varomą automobilį negali paprasčiausiai nueiti į prekeivių saloną ir nusipirkti mašinos. Pekino gyventojai turi savivaldybei pateikti prašymą įregistruoti naują automobilį ir vos 0,8 proc. iš šių prašymų loterijos būdu yra patenkinami, rašo scmp.com.
Taip Pekinas stengiasi suvaldyti beatodairišką automobilių parko augimą. Jau dabar Kinijos sostinėje registruota apie 5 mln. automobilių, o miestas dūsta nuo eismo spūsčių. Tačiau jei valdžia nekontroliuotų automobilių pirkimo, per metus jų pagausėtų dar apie 2 mln.
Elektromobiliams registracijos apribojimai netaikomi. Be to, elektromobilių pirkėjams skiriama net iki 45 tūkst. litų vertės parama. Tokio dydžio subsidijų nesiūlo nė viena kita valstybė pasaulyje, tačiau net tai nesuvilioja kinų pirkti elektra varomų automobilių.
Gyventojų teigimu, didžiausia problema yra tai, kad pasirūpinusi nuolaida automobiliams valdžia pamiršo apie įkrovimo stoteles. Pekine jų įrengta vos 500 – turint galvoje miesto dydį, tai juokingai mažai.
Miesto taksistai, vairuojantys daugiau nei 1000 elektra varomų taksi, skundžiasi, kad nuolat tenka laukti eilėse prie įkrovimo stotelių, o nuvažiuojamas atstumas labai ribotas.
Gyventojams įkrauti elektromobilius dar sunkiau, nes praktiškai nėra įkrovimo stotelių prie daugiabučių namų. Lietuvoje pajuokaujame, kad tektų išmesti ilgintuvą pro langą, bet Pekine iš tiesų galima pamatyti laidų, besidriekiančių iki žemės pro 20 aukšto langą.
„Didžiausia žmonių baimė – įstrigti Pekino eismo spūstyje ir išnaudoti visą elektrą“, - aiškino rinkos analitikė Janet Lewis.
Miesto valdžia planuoja iki metų pabaigos įrengti dar 1000 įkrovimo stotelių ir iki 2017-ųjų išplėsti jų tinklą į priemiesčius. Tada tikimasi padidinti elektromobilių skaičių iki 1,7 mln arba ketvirtadalio Pekino automobilių parko.