Lietuviai laukia pigesnių „Volkswagen“, bet jie džiugins neilgai

Pasaulį krečiant „Volkswagen“ dyzelinių automobilių tikrinimo klastojimo skandalui, Lietuvos vairuotojai įvykius stebi su nerimu.

Specialistų nuomone, „Volkswagen“ gerbėjų Lietuvoje sumažės tik šiek tiek.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Specialistų nuomone, „Volkswagen“ gerbėjų Lietuvoje sumažės tik šiek tiek.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Specialistų nuomone, „Volkswagen“ gerbėjų Lietuvoje sumažės tik šiek tiek.<br>AP nuotr.
Specialistų nuomone, „Volkswagen“ gerbėjų Lietuvoje sumažės tik šiek tiek.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Ilona Staškutė-Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Oct 23, 2015, 3:22 PM, atnaujinta Oct 8, 2017, 6:33 AM

Taršos rodiklių tyrimų metu klastojimu kaltinamas koncernas pripažino, kad apgaulingą sistemą sumontavo net į 11 milijonų automobilių, parduotų visame pasaulyje, įskaitant ir Lietuvą.

Planuoja atšaukimą

„Volkswagen“ atstovai Baltijos šalyse bei „Audi“ atstovai Latvijoje ir Lietuvoje „Moller Baltic Import SE“ pranešė, kad mūsų šalyje parduotas iš viso 6 tūkst. 791 automobilis su tyrimų rezultatams klastoti skirta sistema.

Jų savininkai bus kviečiami atvykti į servisus ir pašalinti problemą.

„Škoda“ ir „Seat“ atstovai kol kas nepranešė apie šių markių modelių atšaukimus, nors į juos taip pat buvo montuojami 1,2, 1,6 ir 2 litrų darbo tūrio dyzeliniai varikliai, žymėti EA 189 kodu. Todėl bendras atšauktų automobilių skaičius dar augs.

Pinigai svarbiau už taršą

Tačiau dauguma Lietuvos vairuotojų savo mėgstamos markės dėl suklastotų taršos rezultatų nekala prie kryžiaus ir juokauja, kad gali priimti visus amerikiečiams neįtikusius „Volkswagen“.

Tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ direktorius Robertas Cickevičius patvirtino, kad šiuose juokuose yra tiesos. „Kažkiek potencialių klientų, kurie trumpam ar visam laikui nusisuks nuo „Volkswagen“ , tikriausiai bus, bet nedaug, nes skandalas apima gamtosaugą, sąmoningumą, o tai nėra svarbiausi dalykai Lietuvos vairuotojams, – svarstė pašnekovas. – Tokiose rinkose kaip Lietuva, pirkėjams svarbiausia kaina arba vertė už pinigus.“

R.Cickevičiaus manymu, ilgalaikės žalos „Volkswagen“ reputacijai Lietuvoje šis skandalas neturės, o tai greičiausiai gali pasimatyti antrinėje rinkoje.

Dauguma automobilių į mūsų šalį atkeliauja iš Vokietijos bei Prancūzijos, kur automobilių tarša prižiūrima itin griežtai. Todėl ten stipriau smuktelėjus naudotų „Volkswagen“ kainoms, pigesni automobiliai pasieks ir Lietuvą. Mokestis skinasi kelią

Ruošia mokestį

Bet gali būti, kad pigesniais dyzeliais iš Vakarų lietuviai džiaugsis neilgai. „Volkswagen“ skandalas atkreipė ir Aplinkos ministerijos dėmesį.

Jos atstovė Raimonda Karnackaitė atskleidė, kad „Volkswagen“ atvejis kaip tik sutapo su Aplinkos ministerijos inicijuotos studijos apie automobilių apmokestinimą pristatymu.

„BGI Consulting“ ekspertai atlikto mokesčio dydžio nustatymo kriterijų tyrimą, kuriame analizavo kitų šalių patirtį, statistiką ir galimybes apmokestinti transporto priemones Lietuvoje.

„Tyrimas atliktas siekiant jo rezultatus panaudoti rengiant pasiūlymus dėl mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo, kuris reglamentuoja taršos šaltinių apmokestinimą ir tik iš dalies įgyvendina „teršėjas moka“ principą, pakeitimo“, – tvirtino R.Karnackaitė.

Tačiau kokią sumą šis mokestis galėtų siekti ir pagal ką jis būtų skirstomas, Aplinkos ministerija dar nėra nusprendusi.

Lietuvoje asmeniniais tikslais naudojami automobiliai naudojimo mokesčiu šiuo metu nėra apmokestinami, o komercinių mokestis už aplinkos teršimą palyginus su užsienio valstybėmis – labai mažas.

Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, lengvieji automobiliai apmokestinami naudojimo mokesčiu 22 Europos Sąjungos šalyse.

Vertina technologijas

Plačiau pakomentuoti galimą skandalo reikšmę Lietuvos rinkai gamintojo atstovai „Moller Baltic SE“ nesiryžo. Tačiau įmonė išlaiko ramybę, pasitiki vairuotojų ištikimybe ir viliasi juos sudominti naujais hibridiniais modeliais. Sportiškas įkraunamas hibridas „Golf GTE“ Lietuvoje pasirodė rugsėjį, o kitų metų pradžioje laukiama ir galinga „Passat GTE“ versija.

„Volkswagen“ ženklo vadovas Baltijos šalyse Maris Jansonsas pastebėjo, kad vairuotojai darosi vis labiau išprusę ir vertina automobilyje esančias pagalbos bei patogumo sistemas.

„Su naujuoju „Passat“ pirmą kartą pastebėjome, kad technologijos parduoda automobilį. Šiais laikais pirkėjai bent dešimt valandų praleidžia internete ieškodami informacijos. Dabar visi moka įvesti dominančius klausimus į paieškos sistemą“, – sakė jis. Populiariausi Lietuvoje

Lietuvoje „Volkswagen“ automobiliai užima 12,2 proc. naujų automobilių rinkos. Latvijoje jie dar populiaresni ir sudaro 13,1 proc, o Estijoje – 7,6 proc. parduodamų naujų automobilių.

Neskaitant „Fiat“ markės, kuri Lietuvoje formaliai turi 16,4 proc. rinkos dalį, bet didžiąją daugumą užregistruotų automobilių reeksportuoja, „Volkswagen“ yra populiariausi automobiliai mūsų šalyje. Jų per pirmą pusmetį Lietuvoje parduoti 1382.

Antrąją vietą užima „Toyota“ su 1313 automobiliais ir 11,6 proc. rinkos. Trečioji – „Škoda“, pardavusi 1254 arba 11,1 proc. automobilių.

Ketvirtoje vietoje „Nissan“, pardavusi 906 arba 8 proc. naujų automobilių, o penktojoje – „Opel“ su 436 arba 3,8 proc. naujų automobilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.