„Siemens“ sukūrė neįprastą tramvajų vienam prabangiausių pasaulio miestų

Novatoriškas „Siemens“ tramvajus, skirtas Kataro sostinei Dohai, už savo dizainą įvertintas „iF Design Award 2018” apdovanojimu. 

 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
 Netrukus Dohoje bus galima važiuoti itin dailiu tramvajumi.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Mar 16, 2018, 2:30 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 2:35 PM

Kartu su dizaino studija „Yellow Window“ kurtas tramvajus „Avenio“ pritaikytas funkcionuoti itin karštame klimate, be to, jis gali važiuoti neprisijungęs prie elektros tiekimo linijų.

„Avenio“ tramvajus apdovanojimą pelnė transporto priemonių kategorijoje, o vertinimo komisija atkreipė dėmesį į futuristinę ir ilgaamžę tramvajaus išvaizdą, griežtas jo korpuso linijas ir lygius paviršius bei patogias ir jaukias salono erdves.

Be to, „Avenio“ išsiskiria ir savo techninėmis galimybėmis – 27 m ilgio tramvajuje įdiegta hibridinė energijos sistema „Siemens Sitras HES“. 

Ši sistema leidžia įveikti atstumą iki 2,5 km neprisijungus prie elektros linijų ir pasinaudoti greitąja įkrova trumpam sustojus stotelėse. Tokiu būdu „Avenio“ gali sklandžiai įveikti neelektrifikuotą 11,5 km ilgio ruožą, esantį Mokslo miestelyje Dohoje, kuriame dėl architektūrinių ir estetinių apribojimų buvo nuspręsta neįrengti antžeminių elektros linijų.

Dar viena šio „Siemens“ tramvajaus ypatybė – atsparumas dideliam karščiui. Tramvajus ir jo elektrinės sistemos buvo nuodugniai išbandytos itin karštą klimatą imituojančioje laboratorijoje Vienoje. 

Bandymų metu tramvajaus viduje buvo palaikoma komfortiška 25 laipsnių pagal Celsijų temperatūra, kai išorėje vyravo 40 laipsnių pagal Celsijų temperatūra, kuri būdinga vasaros sezonui Katare. 

Tam, kad tramvajus galėtų atlaikyti tokią aukštą temperatūrą, jo stogas ir elektrinės sistemos komponentai yra papildomai izoliuoti, jame įrengta galina oro kondicionavimo sistema ir nuo saulės kaitros apsaugantys stiklai.

Pagal 2012 m. su Kataro fondu pasirašytą 100 mln. eurų vertės susitarimą „Siemens“ iš viso pagamins 19 „Avenio“ tramvajų ir minėtame ruože Dohoje įrengs 25 stoteles su greitojo įkrovimo galimybe.

„Avenio“ tramvajui apdovanojimą „iF“ konkurso komisija skyrė išnagrinėjusi 6,4 tūkst. paraiškų, kurios buvo gautos iš 54 šalių. Tai jau antras „Siemens“ tramvajaus pelnytas apdovanojimas – 2017-ųjų vasarą „Avenio“ tramvajus įvertintas „Red Dot“ dizaino prizu.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.