Paskaičiavo, kad apsimoka – visureigius vis dažniau renkasi verslui

Naujienų apie populiarėjančius visureigius nereikia ieškoti toli. Šio tipo transporto priemonės dažnai pasirenkamos kaip šeimos automobiliai ir kasdienėms, ir tolimoms kelionėms. 

Įvertinus bendras išlaidas visureigių kaina nežymiai lenkia hečbekų ar sedanų.<br> Gamintojo nuotr.
Įvertinus bendras išlaidas visureigių kaina nežymiai lenkia hečbekų ar sedanų.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 18, 2018, 2:54 PM

Tačiau padidinto pravažumo modeliai vis dažniau naudojami ir kaip verslo automobiliai: komfortas ir praktiškumas lemia, kad juos renkasi vis daugiau juridinių asmenų.

Automobiliai verslui pasirenkami pagal kitus kriterijus nei asmeniniam naudojimui. Net ir vadovui svarbus ne tik įvaizdis, bet ir ekonomija, išlaikymo kaštai. 

Bene svarbiausias kriterijus – kaštai visu naudojimo laikotarpiu. Įskaičiuojama ne tik pradinė kaina, bet ir draudimo įmokos, likutinė vertė.  Visureigiai turi savų pranašumų prieš automobilius su kitokio tipo kėbulais.

Kodėl visureigiai patrauklūs?

Daugelis gamintojų savo gamoje turi didesnio pravažumo automobilius – visureigius. Tai jau nebėra siaurą nišą automobilių rinkoje užimantis segmentas.   

Greičiau priešingai – visureigis šiuo metu pirmauja Europoje pagal augantį pardavimą. Jų nori visi: vyrai, moterys, jauni žmonės ir senjorai. Verslas – taip pat.

Pagrindinė priežastis – universalumas. Su tokiu modeliu galima patogiai jaustis mieste, greitkelyje, ir prastos būklės keliuose. Tai aktualu aktyvų laisvalaikį propaguojantiems žmonėms. 

Erdviame salone patogiau įsitaisyti keturių ar penkių asmenų šeimynai, o į didesnę bagažinę telpa daugiau mantos.

Kai automobilis perkamas verslo poreikiams tenkinti, erdvus salonas atlieka dar svarbesnį vaidmenį: juk ant galinės sėdynės kartais turės atsisėsti ir suaugę kolegos. 

Praktiškumas važiuojant įvairiais keliais aktualus ne ką mažiau – jis suteikia pasitikėjimo, kad kelionės tikslą tikrai pasiekti pavyks bet kokiu oru.

Svarbus ir įvaizdis – tam visureigis pasitarnauja labiau nei kitų kėbulo tipų automobiliai.

4 varomi ratai – privalumas

Visureigiai dar prieš keliolika metų buvo dažni svečiai degalinėse, tačiau technologijų pažanga šį segmentą palietė bene labiausiai. 

Šiuolaikiniuose automobiliuose degalai naudojami itin efektyviai, o tai leidžia pasiekti stulbinamų ekonomijos rezultatų. Net jei automobilis ir varomas visais keturiais ratais.

Pavyzdžiui, „Statoil Eko Žygyje“ dalyvavęs 1,6 litro (88 kW) benzininį variklį ir keturių varančių ratų pavarą turintis „Suzuki Vitara“ vidutiniškai vartojo vos 4,99 l/100 km degalų. 

310 kilometrų ilgio žygio trasa driekėsi Lietuvos miestų gatvėmis, užmiesčio keliais, žvyrkeliais, o vairuotojai dėl griežto laiko limito daugelyje vietų turėjo važiuoti maksimaliu leistinu greičiu.

Tai – tik vienas pavyzdys. 10 litrų šimtui kilometrų degalų sąnaudas mažai kas prisimena, nauji automobiliai retai perkopia 6–7 l/100 km kartelę.

Paslapties čia nėra – daugelis šiuolaikinių visureigių, važiuojančių sauso asfalto danga, yra varomi dviem ratais. Tik tada, kai vienas praslysta, galia akimirksniu perduodama ir likusiems – taip užtikrinama ir degalų ekonomija, ir keturiais ratais varomo automobilio privalumai. 

Šį procesą kontroliuoja elektroninės sukimo momento paskirstymo sistemos, kurių veikimo principas daugelyje automobilių yra identiškas.

Apsimoka labiau

Perkant bet kokį turtą vienas svarbiausių aspektų yra kaina. Padidinto pravažumo modeliai dažniausiai yra brangesni už panašaus dydžio hečbekus ar sedanus, tačiau automobilis įsigyjamas 3–5 metų laikotarpiui ir pradinė kaina sudaro tik dalį visų eksploatacijos išlaidų.

Kur kas tikslesnis transportui išleidžiamų kaštų matavimo įrankis – bendra nuosavybės (arba naudojimo) kaina. 

Čia reikėtų pridėti draudimo įmokas, techninių aptarnavimų kaštus ir padangas bei degalus numatomam naudojimo laikotarpiui – naujam automobiliui visas išlaidas apskaičiuoti nėra sudėtinga.

Bene daugiausiai įtakos bendrai naudojimo kainai turi likutinė vertė naudojimosi laikotarpio pabaigoje, kai nusprendžiama automobilį parduoti.   

Jei skaičiuotume 5 metų laikotarpį ir standartinę, 100 000–120 000 kilometrų ridą, ji gali būti ir 25 proc., ir 40 proc. naujo automobilio kainos – tai priklauso nuo konkrečios markės bei automobilio tipo. 

Pavyzdžiui, keturių varančių ratų pavarą turintiems visureigiams pardavėjai linkę suteikti aukštesnę likutinę vertę nei įprastiems automobiliams.

Verslas labai retai automobilį įsigyja iškart – dažniausiai pasirenkamas lizingas arba veiklos nuomos paslauga. 

Tuomet aukštesnę pradinę kainą turinčio visureigio mėnesinė įmoka dėl jam suteikiamos didesnės likutinės vertės gali tik nežymiai skirtis nuo gerokai pigesnio įprasto panašaus dydžio automobilio.

Tai yra bene pagrindinė priežastis, dėl kurios auga visureigių populiarumas: įvertinus bendras išlaidas, jų kaina labai nežymiai lenkia hečbekų ar sedanų, o kartais net ir susivienodina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.