Už parkavimą svarbiausiame Kauno prospekte – mokestis

Kaunas ruošiasi priimti nepopuliarų, bet būtiną sprendimą – Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje įvesti simbolinį parkavimo mokestį. Taip siekiama suvaldyti milžiniškus eismo srautus, nuo kurių kenčia miesto centrą ir Nemuno salą skirianti gatvė.

Karaliaus Mindaugo prospekte laukia staigmena – už parkavimą teks mokėti.
Karaliaus Mindaugo prospekte laukia staigmena – už parkavimą teks mokėti.
Karaliaus Mindaugo prospekte laukia staigmena – už parkavimą teks mokėti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Karaliaus Mindaugo prospekte laukia staigmena – už parkavimą teks mokėti.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 21, 2018, 10:55 AM, atnaujinta Feb 16, 2019, 12:07 AM

„Augant ir vystantis miestui susiduriame su viena nemalonia to pasekme – nuolat didėjančiais eismo srautais. Vienintelis įrankis, galintis padėti juos suvaldyti, yra parkavimo mokestis.

Noriu pabrėžti, jog tai darome ne dėl to, kad miestas gautų daugiau pajamų.

Esame priversti tai daryti, kad išvengtume didžiuosius Vakarų šalių miestus kamuojančios bėdos – užteršto, automobiliais pergrūsto miesto centro ir ratus nuolat sukančių vairuotojų, ieškančių laisvo tarpelio“, – pabrėžė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Vairuotojai automobilius ir toliau nemokamai galės statyti kiek labiau nuo miesto centro nutolusioje Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, einančioje nuo prekybos centro „Akropolis“ iki A.Juozapavičiaus prospekto. Šiame ruože telpa 125 tvarkingai pastatyti automobiliai.

Pasak savivaldybės atstovų, natūralu, kad kur nors atsiradus žmonių traukos objektui toje vietoje atsiranda daugiau chaoso, susijusio su transportu. Pastaraisiais metais Karaliaus Mindaugo prospekte rasti laisvą vietą automobiliui prilygsta laimėjimui loterijoje. Problema aktualiausia darbo valandomis, kai užstatymas automobiliais siekia nuo 90 iki 95 procentų.

„Darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. rasti laisvos vietos Karaliaus Mindaugo prospekte faktiškai neįmanoma. Ieškodami jos vairuotojai suka ratus ne tik teršdami orą ir mažindami gatvės laidumą, bet ir sukeldami avarines situacijas. Nors dalis kairiųjų posūkių prospekte panaikinta, nemažai skubančių vairuotojų apsisukinėja kirsdami ištisinę liniją“, – aiškino savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Jei kitą savaitę miesto taryba patvirtins šį siūlymą, stovėjimas Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje tarp senamiesčio ir A.Mickevičiaus gatvės nuo rugpjūčio 1 d. kainuos 0,30 euro už valandą. Automobilio parkavimas visą darbo dieną, nuo 8 iki 17 val., kainuos 2,7 euro. Įsigijus metinį leidimą, viena valanda žaliojoje zonoje kainuos 0,25 euro.

Savanorių prospekte panaikinus nelegalias parkavimo vietas, kai automobiliai buvo statomi tiesiog ant šaligatvių, vairuotojai transporto priemones įsigudrino statyti greta esančiose Žaliakalnio gatvelėse.

„Sulaukėme daugybės skundų iš gyventojų, kad automobiliais užstatytos gatvės vietiniams trukdo įvažiuoti į kiemus, nuolat kyla avarinių situacijų, tad siūlome į Savanorių prospektą vedančias kelias gatves ar jų atkarpas priskirti prie žaliosios zonos“, – teigė P.Keras.

Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilių pastatyti namo kieme ar garaže, galės įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus. Siūloma, kad simbolinis mokestis būtų renkamas Leliūnų ir Giedraičių gatvėse bei Širvintų ir Molėtų gatvių atkarpose tarp Savanorių prospekto ir Kapsų gatvės. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.