Naudotų automobilių rinka atsigauna: transporto priemones ryžtasi pirkti net ir greituoju lizingu

Karantino sąlygoms švelnėjant, pokyčiai pastebimi ir naudotų transporto priemonių pardavimuose. Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis tvirtina, jog nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai.

Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>Lrytas.lt fotomontažas.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>Lrytas.lt fotomontažas.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Nuperkamų automobilių skaičiai auga, o „gyvybės“ suteikia ir į turgų atvykstantys latviai, estai. <br>M.Patašiaus nuotr.
Valentinas Naujanis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Valentinas Naujanis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

May 20, 2020, 1:58 PM

Apie tai, kaip laikosi rinka, kokie kainų pokyčiai fiksuojami bei kurie modeliai populiariausi, V.Naujanis atviravo lrytas.lt naujienų portalui duotame interviu.

– Kaip laikosi turgus: ar daugėja žmonių, aikštelės pildosi automobiliais?

– Pastebime sugrįžtančius iš aikštelių karantino pradžioje išvežtus automobilius. Gal kas mažai to ir tikėjosi, bet fiksuojame ir gerus pardavimo skaičius. Taip, šie ne tokie, kaip prieš karantiną, bet praėjusi savaitė buvo tikrai smagi.

Atidarius Baltijos regiono sienas, į turgų suplūdo ir latviai, šiek tiek estų. Latviai labai puikūs pirkėjai: nėra kaprizingi, dažnas automobilius Lietuvoje perka tam, jog perparduotų, tad sugrįžta labai dažnai.

Vis tik automobilių sugrąžinimas į aikšteles yra laikinas, nes dabar daugiausia pardavinėjami prieš karantiną į Lietuvą įvežti automobiliai. Tuo metu dėl uždarytų sienų su Vakarų Europa, naujų transporto priemonių beveik neįvežama.

– O kokia situacija su naudotų automobilių kainomis, ar jos kris?

– Aišku, mums geriausias verslas tada, kai automobilių privežta daug, bet jų niekas neperka. Tačiau tinkamas balansas būna tik tada, kai įvežamų ir parduodamų automobilių srautai nesustoja – gerai tiek mums, tiek pardavėjams.

Kiek su jais kalbėjausi, daugelis tikino, kad kainų nenuleidžia, nes esą į šalį niekas neįveža automobilių.

Bet aišku, čia labiau derybų ir pinigų poreikio klausimas. Faktas, kad pigesnį automobilį parduoti lengviau, tad ir kainų pokyčių nelabai įmanoma pastebėti.

Tai dažniausiai 3-4 tūkst. kainuojančios transporto priemonės, jos neblogai parduodamos ir karantino metu.

Kiek kitokia situacija su brangiais, apynaujais automobiliais. Normalu, kad krizės metu tokie automobiliai lemia didžiausius nuostolius, tad ir pardavėjai tokiems linkę padaryti rimtesnę nuolaidą, ypač, jei žmogus nusiteikęs pirkti. Bet drastiško mašinų kainų braukymo tikrai nėra.

Nelabai suprantu, kodėl, bet per karantiną išaugo automobilių pardavimai greituoju lizingu. Pasirodo, jog per krizę žmonėms 8 ar 12 proc. siekiančios palūkanos – nebaisios.

– Kokius modelius žmonės perka, ar pastebima kažkokia tendencija?

– Pastebėjau, jog gan populiarūs „Toyota Prius“ modelio automobiliai. Šiuos ypač aktyviai prieš karantiną pirko taksi bendrovės, bet tokie hibridai populiarūs ir dabar.

Dar vieną įdomią specifinių modelių paklausą fiksavome prieš naujuosius metus. Kirgizai prieš pat 2020 metų pradžią Lietuvoje įsigijo per 5 tūkst. importuotų amerikietiškų automobilių. Vėliau paaiškėjo, kad šalyje buvo įvesti muitai įvežamoms transporto priemonėms, todėl toks sujudimas ir buvo.

Panaudotus automobilius Lietuvoje perka ir afrikiečiai. Esu pastebėjęs, jog turguje transporto priemones, dažniausiai senas benzinines „Toyota“ mašinas, supirkinėja čia gyvenantys libaniečiai. Kiek žinau, šias po to gabena į Belgiją ir iš ten laivais plukdo į skirtingas Afrikos šalis.

– Ar jau galite prognozuoti, kokia ateitis laukia turgaus ir transporto priemonių pardavimams?

– Turgaus ateitis priklauso nuo to, kaip greitai atsidarys sienos. Tuo metu naudotų ir senų automobilių pardavimai yra neatsiejami nuo pasiūlos Vakaruose. Pavyzdžiui, Belgijoje iki karantino buvo siūlomos nuolaidos naujiems automobiliams tuo atveju, jei perkant atiduodama sena transporto priemonė. Šias Lietuvos įmonės supirkdavo ir pardavinėdavo gimtinėje.

Panaši tendencija buvo pastebima ir su vokiškais automobiliais: vietiniai, palaikydami judėjimus už gamtą, dyzeliniais varikliais varomus automobilius keisdavo benzininėmis mašinomis. To, ko vokiečiams nereikėjo, pirkdavo lietuviai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.