Autoverslininkai: nėra pagrindo nuleisti automobilių kainų – prekyba netrukus atsigaus

Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas. Kauno automobilių turgaus vadovas pasakojo, kad turguje prekyba yra visiškai sustingusi, o ir atlikas tyrimas rodo, kad naudotų automobilių registracija sumažėjo. Naujų automobilių pramonėje situacija kiek geresnė – pardavimai auga.

Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daug netikėtumų į automobilių rinką atnešusi pandemija sumaišė visas kortas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

Lrytas.lt

Jan 22, 2021, 12:55 PM, atnaujinta Jan 22, 2021, 12:58 PM

Visiškai neperka

Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis pasakojo, kad dabar transporto priemonių visiškai neperka, o kai kurie prekybininkai automobilius iš aikštelių net išsivežė.

„Žmonės negali kirsti savivaldybės, o tokie veiksniai daro įtaką prekybai. Dabar visi sėdi ir laukia geresnių laikų.

Užsieniečių irgi sulaukiame nedaug, nebent koks Lietuvoje dirbantis ukrainietis atvyksta. Viskas tylu ir ramu“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus direktorius tvirtino, kad nėra tikslo nuleisti transporto priemonių kainas, nes niekas dabar ir taip nesideri bei neperka.

„Didelio kainų kritimo nėra. Šių mašinų, kurios dabar yra rinkoje – nedaug. Kainos krinta tada, kai daugiau transporto priemonių atveža iš Vakarų, todėl jų negali parduoti. Esamų automobilių kainos kris, kai veš naujesnes mašinas iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos“, – sakė V.Naujanis.

Anot pašnekovo, rinka nesustoja, nes automobilis dyla ir jaučiamas poreikis iš antrinės rinkos. Vyras minėjo, jog po pirmojo karantino viskas atsigavo ir įvyko šuolis, todėl mano, kad panaši situacija bus ir po šio karantino.

V.Naujanis atskleidė, kad vokiečių gamybos automobiliai visada populiarūs rinkoje, o benzininių, hibridinių automobilių bei elektromobilių visada jaučiamas trūkumas.

Tačiau automobilių turgaus direktorius mano, kad mašinų didelio trūkumo po karantino nepajausime, nes „išalkę pardavėjai“ tik ir laukia, kada mums galės atvežti mašinų.

Naudotų automobilių registracija sumažėjo

Gruodį šalyje pirmą kartą įregistruota 9 683 naudoti lengvieji automobiliai – 42,5 proc. mažiau nei prieš metus, kai jų buvo įregistruota 16 842, rodo „AutoTyrimų“ duomenys, gauti išanalizavus „Regitros“ pateiktus duomenis.

Lapkritį nuosmukis siekė 39 proc., spalį – 28,1 proc., rugsėjį – 14,5 proc., rugpjūtį – 29 proc., liepą – 31,1 proc., tuo tarpu birželį pastebėtas laikinas atsigavimas prieš įsigalint ekologiniam mokesčiui, kai naudotų automobilių registravimas buvo išaugęs 15,5 proc., nurodo „AutoTyrimai.“

Praėjusį mėnesį Lietuvoje atliktos 12 386 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos – 46,9 proc. mažiau nei prieš metus, kai jų buvo atlikta 23 316. 2020 metų sausį–gruodį Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 147 104 naudoti lengvieji automobiliai, t. y. 25,7 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 metais. Vidutinis jų amžius siekė 10,9 metų. Dyzelinių automobilių dalis 2020 metais sudarė 67,1 proc. (prieš metus – 69,1 proc.).

Naujų automobilių registracija išaugo 

Gruodį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas išaugo 24,8 proc. ir siekė 4 503 automobilius.

Reeksportas ir toliau išlieka reikšmingiausiu rinkos veiksniu: 2 649 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 1 191 „Fiat“ ir 978 „Jeep“) buvo išregistruoti dar iki mėnesio pabaigos, o dar 20 bus išregistruota artimiausiu metu.

Gruodį asmeninių automobilių registravimas išaugo 30,5 proc. ir siekė 4 278 vienetus, o lengvųjų komercinių transporto priemonių apimtis krito 32 proc. ir siekė 225 vienetus. Praėjusiais metais Lietuvoje iš viso įregistruoti 43 323 nauji lengvieji automobiliai – tai yra 14,8 proc. mažiau nei praėjusiais metais, kai buvo įregistruota 50 819 automobilių.

Kainos nesikeičia

Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Tomas Grabauskas pasakojo, kad automobilių kainos nesikeičia.

„Ne vietiniai platintojai nustatinėja kainas, o importuotojas ar gamintojas, todėl jos nemažėjo. Pardavėjai neturi tiek galios: sugalvoti ir mažinti kainas – ne jų galiose tokie dalykai“, – aiškino T.Grabauskas.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas tvirtino, kad nėra jokio pagrindo sakyti, kad automobiliai pigs: „Gamintojai nemažino praeitą pavasarį kainų. 2020 metais automobilių gamyba buvo pristabdyta, todėl pertekliaus nėra, kad gamintojai darytų išpardavimus. Dabar yra balansas, kuris atitinka poreikį“.

Anot pašnekovo, automobilių pramonėje prekyba atsigaus, nes ekonomikoje nėra pasikeitimų, kad iš mašinų žmonės pradėtų lipti į vežimus ar pradėtų vaikščioti pėsčiomis.

„Automobilių prioritetai nepasikeis, nebent valstybė darys kažkokius žingsnius. Pavyzdžiui, kažką skatins, dėl to pirkėjų interesas suksis nuo dabar nusistovėjusių prioritetų link skatinamųjų. Žmonės dėl pasibaigusios pandemijos nesirinks kažką kitą.

Transporto priemonių gamyklos toliau gamina, jos išmoko dirbti pandemijos akivaizdoje. Praėjusiais metais buvo sustabdyta prekyba dėl nežinios, o dabar taip nenutiko“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė T.Grabauskas.

„Įmonės, kurios buvo anksčiau užsidariusios, negrįžo į buvusį lygį, tačiau automobilių gaminamas skaičius atitinka paklausą. Gal kažkam ir teks palaukti automobilių, tačiau nėra taip, kad importuotojai bijotų ir nevežtų mašinų į Lietuvą“, – kalbėjo Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas.

Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, ar žmonės po pandemijos pradės pirkti daugiau transporto priemonių turguje, o ne salonuose, teigė, kad viskas priklausys nuo valstybinio požiūrio: „Jeigu toliau turguje viskas vyks be mokesčių, tai žmonės, kurie toleruoja šią veiklą, toliau pirks ten mašinas. Kas nepalaiko tokio verslo modelio, pirkdavo iš oficialių pardavėjų, neslepiančių mokesčių ir toliau pirks ten pat“.

„Turguje pigiau vien dėl to, nes jie nemoka valstybei mokesčių. Tai jei valstybė žingsniuos į priekį, ką ji daro dabar – transporto priemonių kainos turguje augs“, – pasakojo T.Grabauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: ekonomikos apžvalga apie iššūkius ir ateities perspektyvas