Galvas nukapojo, bet eilės liko: buvęs vadovas atskleidė, kas iš tiesų vyksta „Regitroje“ Socialdemokratai kvies A. Bilotaitę pasiaiškinti

„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis. Seimo opozicijos atstovų žvilgsniai jau krypsta ir į šios įmonės globotoją Vidaus reikalų ministeriją bei jos vadovę Agnę Bilotaitę, tuo metu iš pareigų pasitraukęs buvęs „Regitros“ vadovas naujienų portalui lrytas.lt pateikė daugiau informacijos apie tai, kas vyksta įmonėje.

„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>lrytas.lt fotomontažas.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>lrytas.lt fotomontažas.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
A.Bilotaitė.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš pareigų pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>T.Bauro nuotr.
 D.Prevelis<br>„Regitros“ nuotr.
 D.Prevelis<br>„Regitros“ nuotr.
Agnė Širinskienė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Agnė Širinskienė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Algirdas Sysas<br>T.Bauro nuotr.
Algirdas Sysas<br>T.Bauro nuotr.
Agnė Širinskienė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Agnė Širinskienė<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Algirdas Sysas<br>T.Bauro nuotr.
Algirdas Sysas<br>T.Bauro nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>T.Bauro nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>T.Bauro nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Agnė Bilotaitė<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Regitros“ vadovas iš darbo pasitraukė, tačiau įmonės klientai toliau skundžiasi ilgomis eilėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

Lrytas.lt

Jun 15, 2021, 1:48 PM, atnaujinta Jun 15, 2021, 8:13 PM

Nuo praėjusio mėnesio pradžios, siekiant pažaboti „šešėlį“ prekybos automobiliais rinkoje, pradėjo veikti nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema. Tai reiškia, kad nuo šiol visos šalyje jau esančios transporto priemonės privalo turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK). Anot ministerijos, tai vienas iš veiksnių, lėmusių eiles „Regitroje“.

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, birželio 1 d. reaguodama į jau tam tikrą laiką trunkančius nesklandumus valstybės įmonėje „Regitra“, pavedė šios įmonės vadovybei per savaitę pašalinti aptarnavimo sutrikimus. Tačiau birželio 2 d. buvo pranešta, kad iš pareigų traukiasi „Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis, pareigas paliko ir Vilniaus skyriaus vadovas.

Naujienų portalui lrytas.lt susisiekus su buvusiu „Regitros“ generaliniu direktoriumi, šis tvirtino, kad priežastis, kodėl išėjo iš darbo, jau yra išvardinęs viešai, tačiau galiausiai sutiko pabendrauti su žurnalistais.

D.Prevelis susitikimo su ministre metu aptarė situaciją įvedus naująją sistemą, tačiau vėliau per televiziją esą išgirdo ministrės pastabas, su kuriomis, kaip teigė naujienų portalui lrytas.lt, nesutinka: „Viso projekto eigoje buvo ne kartą kartota – projektui įgyvendinti skirtas laikas yra per trumpas. Tuo metu viešojoje erdvėje pasirodė ministrės komentarai apie neva įmonės nenorą siekti projekto tikslų“.

Pasak pašnekovo, Vilniuje prie filialo eilės iš tiesų yra, bet kitur jų esą nėra: „Ką kalbame yra vienas dalykas, o ką matome – kitas. Nereikia užmiršti, kad dabar yra karantinas, todėl yra ribotas įleidimas. Pasižiūrėjome atliktas operacijas, tai 70 proc. laukiančių žmonių eilėse gali atlikti operacijas net neidami į „Regitrą“, bet kodėl jie į ją eina, tai reikia klausti jų“.

Anot pašnekovo, jeigu būtų duota daugiau laiko, sistema esą būtų sklandesnė: „Mano įsitikinimu, eilės atslūgs. Pats esu prieš porą savaičių pravažiavęs pro kitus „Regitros“ filialus, tai nėra eilių. Mums paskambina žmogus, kad kažkur laukia 600 klientų, bet paskambinus to filialo vadovui, atsako, kad laukia vos 20 žmonių“.

Pats pašnekovas teigė, kad jei galėtų, rinktųsi paslaugas atlikti internetu, o ne stovėtų gyvoje eilėje: „Stovėdamas toje eilėje užimu vietą asmenų, kuriems privalu atvykti į padalinį. Čia daug didesnė problema... Aišku, negali kaltinti žmonių, kiekvienas elgiasi, kaip jam patogu“.

Pasak D.Prevelio, buvo ilgas karantinas, todėl žmonės negalėjo važiuoti iš vieno miesto į kitą – prekyba automobiliais buvo sustojusi.

„Natūralu, kad pasibaigus ribojimams, prasidėjo žmonių lūkesčių įgyvendinimas. Kas karantino metu negalėjo nupirkti transporto priemonės, perka dabar.

Kitas aspektas yra tas, kad gegužės ir birželio mėnesį būna didesnis automobilių pirkimas, todėl eilės gali būti ilgesnės. Nauja sistema prailgino šiek tiek procesą, bet dauguma žmonių galėtų daug ką atlikti nevykdami į „Regitrą“ bei kodus nemokamai susigeneruoti patys“, – pasakojo D.Prevelis.

Pasak buvusio vadovo, pokyčių nebuvo bemaž 30 metų, todėl naujos tvarkos esą reikėjo jau seniai, bet laiko pasiruošti buvo mažai: „Nereikia užmiršti, kad praeitais metais, priėmus įstatymą, įmonei buvo uždėtas registracijos mokesčio įvedimas, su kuriuo susitvarkėme.

Darbų buvo tikrai daug, todėl didžioji dalis kolektyvo stengiasi ir dirbo dieną ir naktį, kad galėtume laiku paleisti sistemą. Tik padėkoti galiu kolektyvui“, – atviravo D.Prevelis.

Jis minėjo, kad šį įstatymą priėmė Seimas, todėl visi, kurie tik galėjo, teikė pastabas: „Į kažką atsižvelgė, o į kažką – ne. Šio sprendimo tikrai reikėjo, bet ar tikrai tokio, tai čia kitas klausimas“.

Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, ar buvo skaudu išeiti iš darbo pačiame sistemos įdiegimo įkarštyje, buvęs šios įmonės vadovas atsakė, kad galbūt tai nuims dalį įtampos, bet jam skaudžiausia tai, kad kolektyvas stengiasi, o po pareiškimo atsirado demotyvacija: „Bet aš nenoriu komentuoti, nes savo poziciją jau esu išdėstęs“.  

Pasak pašnekovo, visą situaciją naujieji vadovai dabar suvaldys ir be jo.

Pusantrų ir net daugiau metų D.Prevelis neturėjo atostogų, todėl dabar planuoja ilsėtis. Anot pašnekovo, metai buvo sunkūs, todėl dabar reikia poilsio.

Kvies pokalbiui

Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūnas Algirdas Sysas naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo, kad frakcijoje jau buvo svarstomas A.Bilotaitės sprendimas ir greitu metu planuoja ją kviestis aiškintis „ant kilimo“. Pašnekovas atskleidė, kad jo kolega A.Bilotaitės klausė dėl „Regitros“ problemų, tačiau atsakymo aiškaus esą taip ir nesulaukė.

Anot socialdemokrato, šis sprendimas buvo neapgalvotas ir „lengva ranka“ esą buvo pasakyta: „Gal vadovui reikėtų atsistatydinti“. A.Sysas mano, kad kitas A.Bilotaitės žingsnis nebuvo apgalvotas: „Dabar atsirado pasiteisinimai, kad leido daugiau ir ilgiau stovėti eilėse, todėl problema sprendžiasi, tačiau ji nesisprendžia“.

„Kaip sakė vienas garsus politikas, pati praleido progą patylėti. Aš suprantu, kad už visas problemas atsako „Regitros“ vadovas, bet jei asmuo priima įstatymą nepasirinktą visais aspektais, tai čia jau nebe vadovo kaltė“, – pasakojo A.Sysas.

Pašnekovas tvirtino, kad šiame versle buvo daug „šešėlio“, todėl jau buvo prognozuojami tokie dalykai: „Čia kyla modeliavimo klausimas. Gal reikėjo pradėti nuo senų automobilių, o naujus registruoti sena tvarka.

Tokiu atveju, nesusidarytų tokios ilgos eilės. Visi „šešėliai“ vyksta su perpardavimais ir senesniais automobiliais. Čia buvo strategijos pasirinkimo klausimas. Seime diskusijų metu buvo kalbama, kad galima tikėtis tokių pasekmių“.

Pasak pašnekovo, vienas iš tikslų įvedus SDK kodus buvo tas, kad sandoriai buvo ne visai skaidrūs ir dalis mokesčių nepatekdavo valstybei.

Nemato noro ir pastangų

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos (LVŽS) narės Agnės Širinskienės vadovautas komitetas kūrė ir skaičiavo „Regitros“ sistemos įdiegimo terminus. Anot parlamentarės, terminus įsigaliojimui sistemos apskaičiavo kartu su „Regitros“ atstovais. Terminai buvo paskaičiuoti įvertinus, kiek trunka viešieji pirkimai ir t. t.

„Kai komitete buvo svarstoma nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema, kuri išduoda unikalų kodą, jautėsi „Regitros“ nenoras ar nesistengimas, jog ta sistema atsirastų laiku. Aš būčiau linkusi pritarti A.Bilotaitei, kad nebuvo stengtasi, jog sistema pradėtų laiku funkcionuoti.

Manęs nenustebino tai, jog nebuvo laiku spėta įgyvendinti. Aišku, ministerijai reikėjo pradėti anksčiau domėtis, kaip „Regitrai“ sekasi dirbti su ta sistema ir nelaukti, kol prasidės eilės. Ministerijos reakcija kažkiek pavėluota, nes buvo galima užbėgti įvykiams už akių“, – pasakojo A.Širinskienė.

Anot pašnekovės, jei pastebima, kad kažkas nepavyksta ir trūksta kelių mėnesių pasirengimui, tai ministerijos turėtų atidžiai sekti situaciją ir laiku informuoti Seimą, tokiu atveju, terminas būna vienu, keliais mėnesiais ar net pusmečiu nukeliamas: „Bet šiuo atveju, kaip įvyko, taip įvyko. Ministerija, kaip suprantu, termino nukelti nenorėjo. Sistema yra svarbi, todėl tikėkimės, kad tie nepatogumai yra laikinas dalykas. Ši sistema užkerta kelią pinigų plovimui, mokesčių nuslėpimui, „šešėliui“.

Pasak pašnekovės, „Regitros“ sistema nėra kažkas unikalaus ir nepakartojamo. Ji mano, kad šiuo atveju nebuvo apskaičiuota, kad dalis darbuotojų dirba nuotoliniu būdu, todėl jų apmokymas strigo: „Tai negali būti priežastimi, nes viską iš anksto žinodamas gali susiplanuoti. Net pandemija jau buvo ne naujiena...“.

A.Širinskienė mano, kad dabar reikėtų plėsti darbuotojų pajėgumus, kurie gali administruoti sistemą.

„Gaila, kad laiku nebuvo paskaičiuoti sistemos pajėgumai, diegimo galimybės ir laiku nebuvo pranešta Seimui, kad nukeltų įstatymo įsigaliojimą“, – tvirtino A.Širinskienė.

A.Širinskienė nemano, kad dabar reikėtų sustabdyti visą sistemą, nes nukėlimo terminas jau praėjęs bei teisiškai būtų labai sudėtinga sustabdyti įstatymą, todėl dabar turėtų būti „Regitros“ darbuotojų mobilizacija.

Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, ar tikrai buvo būtinai atleisti „Regitros“ vadovą, teigė: „Jei kažkas neįdiegiama laiku, nepranešama parlamentui arba ministerijai apie problemas, kurios vėliau kelia žmonių nepasitenkinimą... Manau, kad įvyko pakankamai reikšmingo darbo drausmės pažeidimai, kurie paaiškina, kodėl vadovybė turėtų keistis. Neturėtų valstybiniame sektoriuje tylėti, slėpti ir laukti, kol problema išlys“.

Pradeda dirbti nauji vadovai

Antradienį „Regitros“ Vilniaus filialo vadovo pareigas pradeda eiti Rytis Polikauskas, kuris iki šiol buvo kitų dviejų įmonės filialų – Panevėžio ir Alytaus – direktoriumi. Nuo šiol jo komandoje bus daugiau nei 100 darbuotojų, teikiančių paslaugas 6 filialui priklausančiuose padaliniuose.

Dėl šių pokyčių „Regitros“ Alytaus filialui nuo birželio 15 d. laikinai vadovaus Kauno filialo direktorius Gedeminas Andriukaitis, o Panevėžio filialui – Šiaulių filialo vadovas Vilmantas Ramonas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.