Ir kas kitas galėtų parodyti pavyzdį, jei ne valdžia? Kad ir dėl elektromobilių, kurie, pagal Aplinkos ministerijos parengtą strategiją, jau 2030-aisiais turi sudaryti pusę naujų mašinų parko.
Mat pati ministerija kol kas išsiverčia vos su vienu elektra varomu „Nissan Leaf“. Dar turi vieną kitą elektrinį paspirtuką. Pagal tokį rodiklį ši institucija prilygsta mažiausioms šalyje Pagėgių ar Kalvarijos savivaldybėms, kuriose, kaip teigia „Regitra“, elektromobilių irgi tik po vieną.
Seime – dar prasčiau, nes čia elektra varomų transporto priemonių lygiai nulis. Neteko girdėti, kad tokiomis važinėtų ir prezidentas G.Nausėda ar premjerė I.Šimonytė.
Per brangu? Teisybė, ypač kai valstybės institucijoms ribojama suma, kurią galima mokėti už automobilius. Tačiau čia juk ne Konstitucija – įstatymą ar įsakymą galima nesunkiai pakeisti ir nustatyti, kad perkant elektrinį automobilį būtų galima mokėti kad ir dvigubai daugiau.
Bet juk nepatogu, ar ne? Nei pedalo spūstelėsi, nei variklis suriaumos, o vykdamas iš sostinės į pajūrį dar turi suplanuoti, kur sustoti pasipildyti energijos, nes įkrovimo stotelių tenka ieškoti su žiburiu. Tačiau malti liežuviu, kad gyventojai turi persėsti į elektromobilius, nes mokesčiai dyzelinui tuoj tuoj bus pakelti, tai netrukdo.
Pasirodyti, kaip tausojame aplinką, nesunku. Tai pademonstravo sostinės meras R.Šimašius, kurio nurodymu minint Dieną be automobilio buvo užvertas savivaldybės garažas. Ir kas iš to?
Gal persėdo žmonės į elektrinius autobusus, kurie kursuoja visomis norimomis kryptimis? Nebent savivaldybės vizijose.
Gražūs ir Susisiekimo ministerijos užmojai – iki 2024-ųjų turėti šalyje bent 50 tūkst. elektromobilių.
Tik kažkaip teks gerokai paskubėti, nes laikas tiksi, o elektra varomų transporto priemonių kol kas tik 4694, kas mėnesį jų neregistruojama po 1678, kiek reikėtų norint įgyvendinti rožinius planus.