Kalbos apie naujus mokesčius kaitina naudotų automobilių rinką: ko ir už kiek dabar dairosi lietuviai

Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką – pastarųjų paklausa, taigi, ir kaina, ėmė sparčiai augti. Naudotų automobilių rinka Lietuvoje 2021 m. antrąjį ketvirtį augo 14 proc., lyginant su 2020 m. Šiuo laikotarpiu 7,4 proc. pakilo ir naudotų automobilių kaina, kai naujų automobilių kainos išliko stabilios.

Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl pandemijos kilusi pasaulinė žaliavų krizė privertė lėčiau suktis ir automobilių gamybos pramonę, todėl net ir Vakarų Europa atsigręžė į naudotų automobilių rinką.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Oct 15, 2021, 7:07 PM

Senas Lietuvos automobilių parkas ilgą laiką buvo įvardijamas kaip problema. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje, Šveicarijoje, Airijoje automobilių parkas vidutiniškai buvo maždaug 8 metų senumo, kai tuo tarpu Lietuvos – 14 metų.

Lietuvoje daugeliui įsigyti naują automobilį yra per brangu, o kalbos apie planuojamą įvesti taršos mokestį dar labiau skatina suskubti įsigyti automobilius, atitinkamai didėja naudotų automobilių finansavimo paslaugų paklausa.

Naudotų automobilių rinka – aktyvi

Didžiąją dalį Lietuvoje pirmą kartą registruojamų automobilių sudaro naudotos transporto priemonės. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2021 metų sausio – rugpjūčio mėnesiais pirmą kartą buvo užregistruotos 115 683 naudotos transporto priemonės, o naujų kur kas mažiau – 44 866. Vidutinis registruojamų automobilių amžius siekė 11,2 metų.

„Lietuvoje naudoti automobiliai yra labai paklausūs, nes įsigyti naują automobilį daugeliui tebėra per brangu. Dažniausiai automobiliui įsigyti skiriama suma sudaro 5000–7000 eurų, o populiariausi yra „BMW“, „Audi“ ir „Volkswagen“ automobiliai. Esminis kriterijus, ieškant automobilio, išlieka kainos ir kokybės santykis“, – sako Laurynas Dzindzelėta, „Mogo LT“ direktorius.

Dažnai naudoti automobiliai ne tik į Lietuvą atkeliauja iš kitų valstybių, tačiau ir keičia savininkus šalies viduje. Šiais metais Lietuvoje sausio – rugpjūčio mėnesiais savininkus pakeitė 126 184 naudoti automobiliai, o jų vidutinis amžius buvo 14 metų.

Išsirinkti paprasčiau nei įsigyti

Pasak Lauryno Dzindzelėtos, rinkoje įprastas naudotų automobilių finansavimo būdas – lizingo paslauga, tačiau ji apriboja galimybes laisvai rinktis kokybišką automobilį už prieinamą kainą. Pirkėjai pageidauja automobilius įsigyti iš fizinių asmenų, užsienio automobilių pardavimų platformų ar naudotų automobilių aukcionuose, tačiau ne visos finansavimą siūlančios įstaigos šiuos pardavėjus laiko patikimais.

„Pagrindinė problema yra ta, kad, atradęs patinkantį naudotą automobilį, vartotojas nežino, ar gaus jam finansavimą, nes dauguma lizingo paslaugos ar paskolų teikėjų pirmiausia reikalauja pateikti išsirinkto automobilio duomenis, ir tik tuomet sprendžia, ar jį finansuoti. Klientui tenka rizikuoti ir rezervuoti automobilį sumokant avansą nesant tikram, ar galės jį įsigyti“, – teigia L. Dzindzelėta.

Sudarant lizingo sutartį, automobilis įkeičiamas jo įsigijimą finansuojančiai bendrovei, todėl turi atitikti ir tam tikrus reikalavimus – vertinama automobilio būklė, modelis, rinkos vertė, apribojama galimybė automobilį parduoti, o pirkdamas dalį automobilio kainos padengti turi pats pirkėjas iš savo sukaupto pradinio įnašo.

Vartotojui – daugiau laisvės

Įsigyjant automobilį norisi daugiau laisvės pasirinkti modelį ir pardavėją, o taip pat ir išvengti dokumentų pildymo procedūrų. „Mogo LT“ vartojamoji paskola automobiliui įsigyti supaprastina naudoto automobilio pirkimo procesą. Vienintelis su automobiliu susijęs reikalavimas – pateikti įrodymus, kad automobilis tikrai buvo įsigytas.

„Su komanda ieškojome priemonių, kaip palengvinti naudotų automobilių įsigijimą. Vartojimo paskola patogi tuo, kad išvaduoja vartotoją nuo tokių reikalavimų kaip pradinis įnašas, įsigyto turto įkeitimas, išankstinis norimo pirkti automobilio rezervavimas, turto vertinimas. Sprendimai dėl paskolos suteikimo priimami per 15 minučių, taigi, dar tą pačią dieną galima įsigyti norimą automobilį.“, – sako L. Dzindzelėta.

Vartojimo paskolą automobiliui gali gauti vyresni nei 20 metų klientai, kurių tvarios pajamos yra ne mažesnės kaip 630 eurų. Papildomų kliūčių, galinčių sutrukdyti sėsti už nuosavo automobilio vairo, nesudaroma, o kvalifikuoti konsultantai padeda priimti tinkamiausią sprendimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.