Vilniaus viešajame transporte – seniai regėta situacija: vairuotojai nakvoja darbe, piktinasi vadovo alga ir žada streiką

Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja. Po susitikimo su bendrovės administracija patalpose liko ir nakvojo 15 profsąjungos narių. Jie nepritaria administracijos vadovo pozicijai dėl algų dydžio, kolektyvinės darbo sutarties, kitų reikalavimų ignoravimo.

Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilniaus viešąjį transportą ištiko gili krizė – trūksta vairuotojų, o ir tie patys protestuoja.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 14, 2022, 1:34 PM, atnaujinta Jan 14, 2022, 4:54 PM

Po pernykščio sostinės viešojo transporto darbuotojų piketo prie Vilniaus savivaldybės niekas nepasikeitė – greičiau dar labiau pablogėjo. Įmonė, kurioje dirba 1900 darbuotojų, pernai patyrė 3 milijonų eurų nuostolį. Dėl vairuotojų ligų ir vengimo vakcinuotis sumažėjo galinčių dirbti.

„Dabar yra blogiausia tai, kad trūksta vairuotojų. Be to, prisidėjo mokamas testavimas, todėl darbuotojai nušalinami nuo darbo. Pavyzdžiui, aš irgi nenoriu atlikti testų už savo pinigus, nes jau „einu į minusą“. Už tuos 50 eurų, kurie man prisidėjo prie atlyginimo, turiu atlikti koronaviruso testus“, – kalbėjo „Vilniaus viešojo transporto“ vairuotoja Regina Didikienė.

Protestuojantiems Vilniaus viešojo transporto darbuotojams taip pat užkliūva didelė vadovo alga, kuri siekia 4000 eurų į rankas, kai vairuotojai gauna vos 900 eurų. Jie mano, kad per krizę vadovas galėtų pasitenkinti kuklesniu atlygiu.

„Visų pirma, mes norime, kad būtų pasirašyta kolektyvinė darbo sutartis. Antras klausimas – darbo užmokestis. Mes reikalaujame, kad jis kiltų 10 proc. Taip pat siekiame, kad įmonėje baigtųsi psichologinis spaudimas – mobingas.

Ne tik vairuotojai bėga iš šios įmonės, bet ir pradėjo byrėti administracija. Manau, kad tai yra dėl naujo vadovo ir ciniško požiūrio į darbuotojus“, – akcentavo „Vilniaus viešojo transporto“ pirmininkas Algirdas Markevičius.

Anot „Vilniaus viešojo transporto“ vadovo Dariaus Aleknavičiaus, A.Markevičius ir jo profsąjunga eskaluoja konfliktą ir kiršina darbuotojus bei administraciją.

Profsąjungos atstovai prašo darbuotojų algas padidinti 10 proc. Tuo metu Vilniaus viešojo transporto vadovai sutinka atlygį pakelti tik 5 proc.

„Šiais metais darbuotojams bus keliamas atlyginimas 5 proc., ir tai bus padaryta per šių metų pirmąjį ketvirtį. Taip pat esame numatę pertvarkyti atlygio sistemą, kurią taikysime nuo balandžio 1 d.“ – teigė D.Aleknavičius.

Nenoras susitarti ir abiejų pusių priekaištai, teismuose nagrinėjamos bylos nepadeda taikiai išspręsti administracijos vadovų ir profsąjungos konflikto.

„Viskas baigsis streiku. Tam vadovui irgi apie tai pasakėme. Apygardos teisme šiuo metu yra dvi bylos. Kai šio teismo sprendimas įsigalios, mes kitą dieną susirinksime ir skelbsime streiką. Nuotaikos yra labai blogos“, – pažymėjo A.Markevičius.

Tikimės, kad aistros nurims ir bus pasiektas kompromisas, vilniečiai ir sostinės svečiai be trukdžių galės naudotis viešuoju transportu.

D.Aleknavičius pridūrė, kad po penktadienio vykusio pokalbio pavyko susitarti, kad abi pusės sės prie derybų stalo trečiadienį. Piketavę darbuotojai ir profesinės sąjungos lyderis išėjo namo.

Ketvirtadienį įmonės vadovo iniciatyva buvo sušauktas Bendrovės valdybos posėdis. Jos metu nutarta toliau nuosekliai ir sistemingai vykdyti įmonės strateginius pokyčius, kuriais siekiama modernizuoti įmonę, didinti veiklos efektyvumą, gerinti sąlygas darbuotojams, įskaitant ir atlygio sistemos pertvarkymą, o iki vasario mėnesio pabaigos pratęsti besitestuojantiems darbuotojams testų kompensavimą, prisidedant 13 eurų už testą.

Taip pat Valdyba svarstys visas įmanomas galimybes dėl spartesnio atlygio sistemos įgyvendinimo ir didesnio atlyginimų padidinimo dar šiais metais, o ateinantį trečiadienį 13 val. kviečia Darbuotojų profesinės sąjungos atstovus pasikalbėti ir pateikti savo siūlymus raštu. Taip pat prašo geranoriško ir konstruktyvaus bendradarbiavimo ir kviečia problemą spręsti civilizuotu būdu.

„Atkreipiame dėmesį, kad įmonė yra transformacijos procese, kuomet sąlygų gerinimas vykdomas etapais – jau pakelti atlyginimai mažiausiai uždirbusiems darbuotojams, mažinamas atlygio atotrūkis tarp daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų, numatyta, jog nuo balandžio mėnesio 5 proc. atlygis didės visiems darbuotojams“, – dėstė D.Aleknavičius .

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.