Kiekvieną darbo dienos rytą, taip pat savaitgaliais spūstys susidaro Plento gatvėje, kuri sutampa su svarbiu tarptautiniu keliu A6.
Gatvė driekiasi Jonavos pakraštyje ir ji yra vienintelis kelias kauniečiams pasiekti „Achemos“ įmonę, Rukloje (Jonavos r.) dislokuotus karinius dalinius arba sodybas vaizdingose Aukštaitijos vietovėse.
Šį kelią renkasi ir vairuotojai, kuriems važiuojant iš Europos reikia pasiekti rytinę Latvijos dalį.
Dalis svarbių darbų atlikta
„Jonavos aplinkkelio projektas nėra tik mūsų vizija – jau išpirkti žemės sklypai, parengtas specialusis planas“, – kalbėjo Jonavos rajono meras Mindaugas Sinkevičius. Žemės sklypai išpirkti iš daugiau kaip 100 savininkų, jiems sumokėta apie 250 tūkst. eurų.
Aplinkkelio tiesimo turėtų imtis Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), tačiau buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis gerokai atšaldė Jonavos rajono valdžios įkarštį, kai užsiminė apie galimybę Jonavos aplinkkelį įrengti maždaug 2035 metais.
M.Sinkevičius tikino puikiai suprantantis, kad šiuo metu Lietuvoje reikia bent 20 aplinkkelių, tačiau Jonavai pasiūlyta data visiškai nepriimtina.
Dabar meras įžvelgia sužibusių naujų vilčių ir tai susiję su kariškių poreikiais.
„Rukloje įsikūrę įvairūs kariniai daliniai, kuriems būtina užtikrinti mobilumą. Tikrai nebūtų gerai, jeigu iškilus poreikiui kariškių technika strigtų spūstyse ir stumdytųsi kelyje su civiliais“, – svarstė M.Sinkevičius.
Teks įveikti vieną kliūtį
Pagal ankstesnį planą pietrytinis aplinkkelis prasidėtų ties Šveicarijos kaimu (Jonavos r.), o atgal į kelią A6 įsilietų ties „Achemos“ tiltu. Būtent ties Šveicarijos kaimu ir prasideda spūstys važiuojant nuo Kauno.
2019 metais buvo apskaičiuota, kad 5-6 kilometrų ilgio pietrytinio aplinkkelio statyba, kelio A6 kapitalinis remontas ir žiedinės sankryžos rekonstravimas kainuotų apie 30 mln. eurų, darbai užtruktų dvejus metus.
„Tikėtina, kad dabar darbai kainuotų brangiau, bet tai nėra milžiniška suma“, – kalbėjo Jonavos rajono meras M.Sinkevičius.
Vienas sudėtingiausių aplinkkelio statybos etapų – sankirta su geležinkelio atšaka. Šioje vietoje tektų kasti tunelį.
Pastatė į laukiančiųjų eilę
Pasak LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininko Evaldo Tamariūno, Jonavos aplinkkelio įgyvendinimas galimas, jeigu atsirastų papildomas finansavimas.
„Artimiausius kelerius metus prioritetai bus skiriami keliams „Via Baltica“, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, A14 Vilnius–Utena, krašto keliui Kaunas–Prienai–Alytus“, – vardijo direkcijos atstovas.
Jo nuomone, projektą būtų galima įgyvendinti anksčiau, jeigu savivaldybė prisidėtų prie jo finansavimo bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Vertinama galimybė pasitelkti finansavimą iš CEF Karinio mobilumo fondo ir tuo tikslu yra peržiūrimi turimi dokumentai“, – užsiminė E.Tamariūnas.