Perėjos, per kurias rizikuojama žengti paskutinį kartą gyvenime

K.Petrausko gatvės remontas įžiebė pėsčiųjų pyktį vairuotojams, mat dažnas sutelkia dėmesį tik į naujus kelio ženklus ir nepastebi per perėją einančių žmonių. Kaune yra ir daugiau sankryžų, per kurias rizikuojama žengti paskutinį kartą gyvenime.

Ties laikinai nereguliuojama K.Petrausko ir Vydūno alėjos sankryža pėstiesiems tenka ilgai laukti arba rizikuoti sveikata ir net gyvybe.<br>N.Povilaičio nuotr.
Ties laikinai nereguliuojama K.Petrausko ir Vydūno alėjos sankryža pėstiesiems tenka ilgai laukti arba rizikuoti sveikata ir net gyvybe.<br>N.Povilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Jul 31, 2014, 10:43 AM, atnaujinta Feb 11, 2018, 3:08 PM

Jau tapo įprasta matyti, kaip anksti ryte ir piko valandomis po darbo ties K.Petrausko gatvės ir Vydūno alėjos sankryža trypčioja būrelis pėsčiųjų, nors čia – pėsčiųjų perėja. Kai dėl gatvės remonto šviesoforas buvo išjungtas, kirsti perėją tapo sudėtinga, rašo "Lietuvos ryto" priedas "Laikinoji sostinė".

Atrodo, vairuotojus tarsi širšė įgėlė – jie lekia nematydami praeivių ir iš Parodos gatvės, ir iš Vydūno alėjos pusės. Vargšai pėstieji turi parodyti sportinius gebėjimus, kad spėtų pasprukti nuo automobilių. Arba laukti geras 20 minučių, kol transporto srautas atslūgs.

Ženklai atitraukia dėmesį

Kodėl išjungus šviesoforą pereiti K.Petrausko gatvę tapo rizikinga, nors Kaune apstu nereguliuojamų sankryžų, ties kuriomis vairuotojai, pamatę pėsčiuosius, sustoja ir juos praleidžia?

Kauno vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas sakė, jog eismas ties remontuojamomis gatvėmis yra iššūkis ir vairuotojams, ir pėstiesiems.

„Tokiose vietose pastatoma daugiau perspėjamųjų, draudžiamųjų kelio ženklų. Vairuotojai dėmesį sutelkia į juos, o ne į pėsčiųjų perėją. Žinoma, tai nėra pasiteisinimas, kelių eismo taisyklės reikalauja praleisti pėsčiuosius per perėją“, – aiškino pareigūnas.

Pereiti Vytauto prospektą ties VPK irgi buvo keblu, kai šviesoforas čia buvo išjungtas dėl Parodos gatvės remonto.

Krauju pasruvusios perėjos

Rizikos zonos prie taisomų gatvių – laikinas reiškinys. Bet Kaune yra nemažai pėsčiųjų perėjų, kurios nuolat yra nesaugios. Prie tokių priskiriama ir išblukusi perėja Pramonės prospekte. Šių metų birželį automobilis čia mirtinai sužalojo pagyvenusį vyriškį.

Pėstiesiems patartina atidžiai dairytis, o tikintiesiems ir persižegnoti, kai ryžtasi pereiti K.Baršausko gatvę. Skubančius vairuotojus ši gatvė erzina perėjų tankumu: nespėjai stabtelėti ties viena perėja, kiek pavažiavus vėl pasirodo balti dryžiai.

Į kalną nuo Geležinkelio stoties pusės Tunelio gatve kylantys vairuotojai linkę paspausti greičio paminą, o užvažiavę ant kalno jau prie pirmosios perėjos K.Baršausko gatvėje užmiršta greitį sulėtinti. Tiesa, dabar ten jau pastatytas stacionarus greičio matuoklis, perspėjantis greičio mėgėjus.

Kebliausia padėtis prie pėsčiųjų perėjos ties prekybos centru „Molas“. Traukiančių apsipirkti pėsčiųjų daugybė, o transporto srautai, atsrūvantys iš Kovo 11-osios gatvės ir Petrašiūnų pusės bei nuo Stoties iš kitos pusės, taip pat milžiniški.

Sankryžose daugės šviesoforų

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras pripažino, jog dėl menkų lėšų miestui sunku savo jėgomis pėsčiųjų perėjas padaryti saugesnes.

Gerai, kai pagalbos ranką ištiesia privatus verslas. P.Keras teigė, jog verslininkai sutiko įrengti šviesoforu reguliuojamą K.Baršausko ir Pašilės gatvių sankryžą prie „Molo“, kur ketinama statyti dar vieną prekybos centrą.

„Daug keblumų anksčiau kildavo Varnių gatvėje, bet įrengus prie perėjos šviesoforą, reikalai pasitaisė. Kaune ketiname įrengti daugiau saugumo salų prie sankryžų, žiedų, kur eismas intensyvus, o pėsčiųjų taip pat daug. Viena tokių salų bus Birželio 23-iosios gatvėje prie „Svajonės“ parduotuvės“, – pasakojo P.Keras.

Kauno kelių policijos valdybos viršininkas D.Česnauskas apgailestavo, kad pėstieji ir vairuotojai dažnai būna tarsi priešingose fronto linijose. Tačiau dėl tokių įtemptų eismo dalyvių santykių sukeltų avarinių situacijų D.Česnauskas nelinkęs kaltinti vien tik vairuotojų.

„Pėsčiasis, ypač piko metu, turi apsidairyti eidamas per perėją, būti atidus. Deja, kauniečiai labai jau mėgsta žingsniuoti per perėjas kalbėdami telefonais ar maigydami klaviatūras, kramsnodami sumuštinius, nardydami tarp skubančių automobilių. Kai įvyksta nelaimė, visa kaltė tenka vairuotojui“, – kalbėjo pareigūnas.

Žuvo daugiau

Pernai Kauno gatvėse po automobilių ratais žuvo 3 pėstieji.

Vien per pirmąjį šių metų pusmetį mirtinai partrenkti 6 pėstieji.

Iš žuvusiųjų 3 buvo sužaloti einantys per pėsčiųjų perėjas, 3 – einantys neleistinose intensyvaus eismo zonose.

4 iš žuvusiųjų buvo partrenkti tamsiu paros metu.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.