Vairuotojai nustėrę: taisyklės pakeistos, o jie – nieko nežino

Nerimsta aistros dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų. Vairuotojų pasipiktinimą kelia reikalavimas visiškai sustoti sukant į dešinę sankryžoje, turinčioje lentelę su žalia rodykle.

Iki 2020 m. žalios rodyklės Lietuvos miestų gatvėse turės būti visiškai pašalintos.<br>V.Balkūno nuotr.
Iki 2020 m. žalios rodyklės Lietuvos miestų gatvėse turės būti visiškai pašalintos.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Oct 14, 2014, 1:27 PM, atnaujinta Jan 27, 2018, 10:10 AM

Senojoje KET redakcijoje buvo įrašyta, kad nors rodyklė leidžia sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, privaloma duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms bei pėstiesiems.

Taigi dėmesingi vairuotojai, norėdami pamatyti, ar nėra iš kairės atvažiuojančio transporto ar pėsčiųjų kertamoje perėjoje, sustodavo ir anksčiau. Nuo spalio 11 d. šis reikalavimas įteisintas oficialiai.

Pažeidėjams gresia baudos

KET 76 punkto pakeitimui rūpestingas vairuotojas Dalius Santockis netgi sukūrė trumpą vaizdo siužetą. Jo pradžioje pateikiama pasikeitusi formuluotė: „Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamajam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.“

Toliau pateikiami pasikeitusio KET punkto pažeidimų pavyzdžiai. Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą už šį pažeidimą gali būti skirta bauda nuo 100 iki 200 Lt arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki šešių mėnesių. Įdomu tai, kad vienintelis vaizdo įraše užfiksuotas teigiamas pavyzdys yra ne itin gerą reputaciją turintis BMW X5.

Kaip portalui lrytas.lt pasakojo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis, apie žalių rodyklių keliamą pavojų kelininkai ir saugaus eismo specialistai diskutuoja jau ne pirmus metus. Priimti sprendimus paskatino ir tokiose sankryžose įvykusios rimtos avarijos.

Žalios rodyklės naikinamos

Pašnekovas priminė, kad šiuo metu rekonstruojamos tokios sankryžos, naikinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis. Vietoj jų įrengiamos papildomos sekcijos ir važiuoti leidžiama tik tada, kai jos užsidega. Iki 2020 m. žalios rodyklės Lietuvos miestų gatvėse turės būti visiškai pašalintos.

„Degant papildomoms sekcijoms eismas būna sureguliuotas taip, kad nebūtų galimybės susikirsti pėstiesiems ir transporto priemonėms“, – aiškino V.Žuraulis.

Reikalavimas važiuojant pagal žalią rodyklę sustoti sankryžoje, anot mokslininko, yra laikinas sprendimas, turintis padidinti eismo saugumą, kol lentelės yra šalinamos. Tokios sankryžos, pašnekovo teigimu, paprastai yra avaringesnės, o reikalavimas sustoti, priverčiantis vairuotojus apsidairyti, yra teisingas sprendimas.

„Konkrečios statistikos aš galbūt nepaminėsiu, bet yra nemažai tokių nelaimingų įvykių, kai vairuotojas atkreipia dėmesį, ar netrukdo kitiems automobiliams, tačiau kirsdamas perėją nepamato pėsčiųjų. Susidaro tokia situacija, kad važiuoti leistina, bet galima susidurti su kitais eismo dalyviais“, – situaciją aiškino V.Žuraulis.

Pakeis išmanusis valdymas

Saugaus eismo specialistas sutiko, kad žalios rodyklės padidina sankryžų laidumą. Būtent dėl šios priežasties jos ir buvo įrengtos. Anot jo, šis variantas buvo tinkamas prieš pasirodant naujosioms technologijoms, tačiau dabar jas turi pakeisti automatinis sankryžų valdymas.

„Masiškai naikindami žalias lenteles sukeltume ir visuomenės nepasitenkinimą, ir pralaidumo kai kuriose sankryžose problemų, o laikinasis variantas, kai tiesiog stabtelėjama, apsidairoma ir važiuojama, to pralaidumo smarkiai nepablogins. Ilgainiui modernizavę sankryžas tą problemą išspręsime“, – komentavo V.Žuraulis.

Kaip pasakojo mokslininkas, šalyse, kuriose eismo saugumas puoselėjamas, žalių rodyklių jau nėra. Jas pakeitė išmaniosios transporto valdymo sistemos.

Susirūpino visuomenės informavimu

Susirūpinę dėl nepakankamo visuomenės informavimo Policijos departamento Komunikacijos skyriaus specialistai antradienį, spalio 14 d., išplatino visą KET pakeitimų sąrašą. Atkreipiame vairuotojų ir kitų eismo dalyvių dėmesį į svarbiausius ir įdomiausius iš jų: Draudžiama keliuose vadelioti, joti, varyti gyvulius ar paukščius neblaiviems, apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų.

Posūkių šviesos signalai nerodomi įvažiuojant į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu.

Eismo dalyviui draudžiama važiuoti per geležinkelio pervažą neįgaliųjų vežimėliu be lydinčiojo asmens.

Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones).

Vairuotojas privalo pasirūpinti stovinčioje transporto priemonėje esančių gyvūnų augintinių saugumu ir užtikrinti, kad gyvūnai augintiniai būtų vežami tokiu būdu, kad netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Dviračių vairuotojams draudžiama važiuoti pėsčiųjų perėjomis.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas „Facebook".

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.