Gatvė prieš dviračių taką – kas turi važiuoti pirmas?

Dviratininkams atskirtas važiuojamosios dalies kraštas Lietuvos miestuose nėra dažnas vaizdas. Bene žinomiausia tokia gatvė yra sostinės Gedimino prospektas, kurio abejose pusėje yra pažymėti dviračių takai. 

Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vairuotojų ir dviratininkų susidūrimai sostinės Gedimino prospekte neretai baigiasi pastarųjų sužeidimais.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2019-04-18 11:02

Tačiau ir čia važinėjantys vairuotojai ne visuomet žino, kaip reikia elgtis.

Galioja vienas reikalavimas

Daugiausiai neaiškumų kyla dėl to, kas turi važiuoti pirmas, jei automobilio vairuotojas suka kairę arba dešinę, o dviratininkas važiuoja tiesiai. 

Patyręs vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sakė, kad tokioje situacijoje privalu praleisti dviratininką. Tą daryti reikia nepriklausomai nuo to, ar automobilio vairuotojas ketina sukti į kiemą, ar atlieka manevrą sankryžoje. 

Visgi pašnekovas suprato, kodėl tai žino ne visi vairuotojui, anot pašnekovo, tai lemia nepakankamai aiškiai surašytos Kelių eismo taisyklės (KET). 

„Jose turi būti aiškiai išdėstyta, kaip eismo dalyviai turėtų elgtis patekę į tokią padėtį. 

Suaktyvėjus dviratininkams kyla daugiau konfliktinių situacijų, o jei žmonės geriau suprastų taisykles, jų būtų galima išvengti“, – kalbėjo A. Pakėnas. 

Jis priminė vairuotojams, kad sukdami į bet kurią pusę jie privalo praleisti pėsčiuosius. Tas pats reikalavimas galioja ir susitikus dviratininkus.  

Neaiškumai dėl taisyklių

Vairavimo instruktorius ragino Susisiekimo ministeriją nelaukti skaudžių eismo įvykių, o kuo greičiau papildyti KET. 

Anot pašnekovo, jei nepavyktų to greitai padaryti, galima pradėti nuo socialinės reklamos. 

A. Pakėnas pastebėjo, kad šis klausimas automobilių vairuotojams iškyla ne pirmą kartą. Specialisto manymu, tai rodo, jog taisykles reikia koreguoti.

„Dabartinėse taisyklėse tokia situacija nėra aprašyta – ją galima nebent suprasti iš konteksto. O tai yra bjaurus užsiėmimas, kuris niekam nepatinka“, – pastebėjo jis. 

Instruktorius taip pat sakė, kad vairuotojams reikėtų priminti, kad dviračių juostos – ne stovėjimo vieta. 

Prieš keletą metų Gedimino prospekte policija vykdė akciją, kurios metu baudė dviratininkams kelią užkirtusių transporto priemonių valdytojus. 

A. Pakėnas svarstė, kad galbūt tokią akciją vertėtų pakartoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.