Vairuojant reikalingos abi rankos ir visas dėmesys, o jį sutelkti įmanoma tik neužsiimant pašaline veikla.
Laisvų rankų įranga prieinama tiek pačių naujausių, tiek ir senesnių automobilių vairuotojams, tačiau specialistai pastebi – ja naudotis žmonės vis dar neįprato.
Saugu tik padėjus į šalį
Kalgario universiteto (Kanada) mokslininkai nustatė, kad telefonu kalbantys vairuotojai lėčiau reaguoja net į tokius svarbius įvykius, kaip staigus priešais važiuojančios transporto priemonės stabdymas ar į perėją netikėtai žengęs pėsčiasis.
Jie taip pat pastebėjo, kad eismo situacija toliau priekyje ar kelio ženklų informacija tokių vairuotojų sąmonę pasiekia pavėluotai.
Mokslininkai pažymėjo, kad visiškai saugu kalbėti telefonu keliaujant automobiliu bus tik tuomet, kai jie važiuos autonomiškai.
Išmanieji įrenginiai papildomai blaško vairuotojus, o pastaraisiais metais didmiesčių gyventojai itin pamėgo stovėdami spūstyse naršyti internetą ir socialinius tinklus.
Dažnai jie ne tik bando valdyti automobilį viena ranka, bet ir nuleidžia akis nuo kelio.
Nenuostabu, kad išmaniųjų įrenginių naudojimas miestuose tapo viena dažniausių eismo įvykių priežasčių, nors policijos suvestinės to ir neparodo.
Jei jau tenka kalbėti telefonu vairuojant, laisvų rankų įranga – būtina. Naujuose automobiliuose tai jau tampa standartinė įranga, o senesnių mašinų savininkams tuo tenka pasirūpinti paties.
Priedo pasirinkimas labai priklauso nuo to, kas jau yra automobilyje. Ar įrengtas grotuvas ir jei taip – ar jame yra garso įėjimo jungtis?
Turi, bet nesinaudoja
Išmaniųjų technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius stebėjosi, kad dažniausiai telefonus rankose laiko būtent tie vairuotojai, kurių automobiliuose neabejotinai yra integruota šiuolaikinė laisvų rankų įranga.
Anot pašnekovo, išmaniuosiuose įrenginiuose pradedamos diegti specialios programėlės, kurios vairuojant neleidžia naudotis socialiniais tinklais ir rašyti trumpųjų žinučių.
Automatinis įrenginių susiejimas, anot eksperto, kol kas neįmanoma dėl saugumo klausimų. Automobilis arba telefonas gali būti kito asmens, o siunčiami patvirtinimo kodai ir slaptažodžiai tai leidžia išspręsti.
„Taip, jeigu tai tavo automobilis, susieti reikės tik vieną kartą – vėliau viskas vyks automatiškai.
Bet jeigu mašina kažkieno kito – abi pusės vis tiek turi patvirtinti savo ketinimus“, – kalbėjo pašnekovas.
Telefono laikiklis
Pats paprasčiausias būdą – įsigyti gerą laikiklį ir vairuojant kalbėti įsijungus telefono garsiakalbį.
Daugeliu atvejų tai puikiai veikia. Šiuolaikiniai telefonai turi triukšmo slopinimo funkciją, o dauguma – net ne vieną, o du ar tris mikrofonus.
Papildomi fiksuoja aplinką ir išfiltravę balso dažnį pašalina nereikalingus garsus.
Telefono laikiklis sename automobilyje pravers ne tik atsiliepiant į skambučius – išmanųjį įrenginį galima naudoti ir navigacijai.
Paprastą telefono laikiklį automobiliui galima įsigyti ir už 3 eurus.
Įrangos privalumai:
* nedidelė kaina,
* lengvas naudojimas,
* naudinga ne tik pokalbiams.
Įrangos trūkumai:
* dėl triukšmo salone gali nukentėti garso kokybė,
* pokalbį girdės kiti keleiviai.
Laidinės ir belaidės ausinės su mikrofonais
Ausinės su mikrofonais labiausiai tinka tais atvejais, jei pokalbis turi nenutrūkti ir išlipus iš automobilio. Neatsitiktinai ausines mėgsta įvairių sričių vadybininkai.
Laidas nuo telefono gali sukelti nepatogumų vairuojant, tačiau šiuo atveju tai pigiausias sprendimas, kadangi tokios ausinės įprastai būna naujo telefono pakuotėje.
Visgi ją specialistai rekomenduoja naudoti tik kraštutiniu atveju – su dviem ausinėmis vairuotojas prastai girdės, kad vyksta aplinkui.
Geresnis sprendimas yra belaidės ausinės, kurios nevaržo judesių ir įprastai dedamos tik į vieną ausį, todėl leidžia vairuotojui geriau reaguoti į aplinką.
Naują tokią ausinę galima įsigyti ir už 12 eurų.
Įrangos privalumai:
* lengvas naudojimas,
* nedidelė kaina,
* privatumas.
Įrangos trūkumai:
* ribojama vairuotojo klausa,
* belaidėms ausinėms reikalingos baterijos.
Priedėlis su garsiakalbiu
Jei laisvų rankų įranga norite naudotis tik automobilyje, geresnis pasirinkimas yra priedėliai su garsiakalbiais.
Šie transliatoriai turi savo baterijas, todėl svarbu įsitikinti, kad jas galima įkrauti iš 12 voltų maitinimo lizdo.
Geresnės kokybės įrenginiai susiejami su telefonu ir vairuotojas kalbėdamas į priedo mikrofoną atsakymą girdės per automobilio garsiakalbius.
Toks priedėlis kainuos mažiausiai 30 eurų. Norintiems kokybiško garso teks mokėti ir gerokai daugiau.
Įrangos privalumai:
* kokybiškas garso perdavimas,
* platus pasirinkimas,
* nedidelė kaina.
Įrangos trūkumai:
* būtinas maitinimas,
* pokalbį girdės kiti keleiviai.
Automobilių laisvų rankų įranga
Šiuolaikiniuose automobiliuose laisvų rankų įranga daugeliu atvejų yra standartinėje komplektacijoje.
Mikrofonas įprastai įrengiamas šalia prietaisų skydelio, todėl pašnekovui perduodamas aiškus garsas.
Didelis standartinės automobilio laisvų rankų įrangos privalumas – jos valdymas ant vairo esančiais mygtukais. Dėl to vairuotojui nereikia nuleisti akių nuo kelio, kai reikia atsiliepti į skambutį.
Viena iš problemų, kurių dar neišsprendė gamintojai – telefonų susiejimas su laisvų rankų įranga gali būti ganėtinai komplikuotas: reikia atlikti daug veiksmų.
Jei automobilį naudoja laikinai, vartotojai dažnai vengia tą daryti.
Kiti nepatogiai jaučiasi dėl privatumo – susiejant į automobilio kompiuterio atmintį nukopijuojami visi telefonų numeriai.
Taip pat šios įrangos kainą reikėtų vertinti kartu su viso automobilio, todėl tai – nepigus malonumas.
Įrangos privalumai:
* puiki perduodamo garso kokybė,
* labai patogus naudojimas,
* nereikalingi priedai.
Įrangos trūkumai:
* montuojama tik naujesniuose automobiliuose,
* reikalingas kontaktų perkėlimas,
* pokalbį girdės kiti keleiviai.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.