Mokinukai ragina vairuotojus koreguoti stabdymo įpročius

Įpusėjus gruodžiui didžiojoje Lietuvos dalyje buvo vos pora žiemiškų dienų, kai gatves ir kelius dengė suvažinėto sniego ar ledo sluoksnis. Tačiau net ir sąlyginai menkas eismo sąlygų pokytis tradiciškai tampa dideliu avarijų katalizatoriumi: automobilių susidūrimų, išslydimų iš savos eismo juostos, „pasibučiavimų“ su kelkraščius žyminčiais bordiūrais bei panašių incidentų skaičius išauga kone dvigubai.

Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Saugaus eismo akcija<br>Organizatorių nutor.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Dec 12, 2019, 5:09 PM

Liūdniausias scenarijus – sukibimo su kelio danga korekcijų neįvertinę vairuotojai taranuoja pėsčiųjų perėjomis judančius žmones.

Ieškodami atsakymų į klausimus „kodėl taip nutinka?“ ir „ką daryti?“ Lietuvos automobilių klubo NVŠ būrelio „Būk saugus“ pedagogai inicijavo originalią moksleivių, policijos pareigūnų ir vairuotojų pokalbių akciją „Aš ir Tu – atsargūs kai slidu“.

Devyniuose šalies miestuose bei rajonų savivaldybėse (renginiai vyko Vilniuje, Kaune, Kauno raj., Prienuose, Alytuje, Druskininkuose, Marijampolėje, Šiauliuose ir Radviliškyje) beveik 1000 mokinių iš 38 mokyklų po pamokų apsivilkdavo ryškiaspalves liemenes ir patraukdavo prie netoliese esančių gatvių ar stovėjimo aikštelių.

Tuomet vaikus lydintys pareigūnai sustabdydavo pro šalį judančius automobilius, o jų vairuotojams mokinukai įteikdavo pačių sukurtus atvirukus, raginančius būti atsargiems, saugoti save bei kitus eismo dalyvius ir palinkėdavo gražių švenčių.

„Ko gero tai daugiausia šypsenų generuojanti saugaus eismo akcija, nes tradicinį policijos reidų palydovą – nevalingai kylančią įtampą, išvydus pareigūnus mojant lazdele, čia aplenkia vaikai, kurie pirmieji pribėga prie vairuotojų, įteikia simbolines dovanas ir palinki važiuoti saugiai.

Kitaip tariant, mes vienu šūviu nušauname du zuikius: moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas“, – pasakoja viena akcijos organizatorių, saugaus eismo pedagogė Lina Šembergė.

Prie šios iniciatyvos prisidėjusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis savo ruožtu atkreipė dėmesį į keletą svarbių dalykų, susijusių su vairuotojų galimybėmis laiku sustabdyti automobilį įsibėgėjus žiemai.

„Labai svarbu, kad vairuotojai adekvačiai įvertintų automobilio elgsenos pokyčius sumontavus žiemines padangas. Nors eismo sąlygos vis dar labiau primena rudenį, vien dėl žieminių padangų konstrukcijos – minkštesnio gumos mišinio ir aukštesnių protektoriaus blokelių – stabdymo efektyvumas sumažėja, o atstumas, kurio reikia automobiliui visiškai sustabdyti, pailgėja keletu metrų lyginant su tuo, kokio visai neseniai reikėjo važinėjant su vasarinėmis padangomis.

Ir tai su sąlyga, kad automobilio stabdžių sistema veikia nepriekaištingai – stabdžių sistemos vamzdeliai ar žarnelėmis tvarkingi, diskai ir trinkelės nėra susidėvėję, skirtingų ratų stabdymo jėgos tolygios ir t. t.

Deja, techninės apžiūros statistika neleidžia būti dideliu optimistu. Stabdžių „ligos“ – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas (jis fiksuojamas beveik 6 proc. tikrinamų transporto priemonių), tačiau pirmas pagal keliamą grėsmę visiems eismo dalyviams“, – pastebi G. Šlėderis.

Kad yra būtent taip liudija ir draudimo kompanijų statistika. Draudikų duomenimis nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš „vasarinio“ vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis, tačiau akivaizdu, kad ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais.

„Eismo nelaimes paprastai lemia keleto nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių visuma, todėl žiemos pradžioje rengiamos akcijos metu kaip tik ir raginame visus – tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius būti itin atidžiais.

Vieniems sumažinti judėjimo greitį ir į visas kasdienes keliones susiruošti bent keletu minučių anksčiau, kad net patekus į spūstį vėliau nekiltų pagundos „atsigriebti“ mažiau apkrautose gatvėse. Pėstiesiems primygtinai rekomenduojame net degant žaliam šviesoforo signalui per perėją eiti tik įsitikinus, kad visi automobiliai spėjo sustoti.

Deja, šiuo metų laiku oro sąlygos kinta labai sparčiai ir kartais net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti savo automobilio, jei apsiriks prognozuodamas, koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms.

Tokiais atvejais savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojuje“, – pabrėžė L. Šembergė.

Šiais metais prie tradicinės akcijos „Aš ir Tu – atsargūs kai slidu“ prisidėjo ne tik policijos pareigūnai, bet ir solidus būrys verslo įmonių bei viešųjų įstaigų, radijo stotis „Tau“, Kauno technikos kolegijos studentų atstovybė, „Vilko kartodromas“, „Krasta Auto Kaunas“, „KA-Ringas“, „SDG“, „DP-60“, „Colifa“, ERGO.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.