Taigi Vilniaus policijos pareigūnai padarė tai, ką anksčiau – kauniečiai: paaiškino, kaip veikia naujausia greičio matavimo mobilioji įranga ir kokiose Vilniaus apskrities vietose ji atsiras.
Matuokliai – septyniems rajonams
„Turime septynis lazeriniu principu veikiančius greičio matuoklius. Tai pakankamai tiksli, inovatyvi įranga. Jos užfiksuoti duomenys perduodami į administracinių nusižengimų registrą.
Šiame registre duomenys bus apdorojami, ir greitį viršijusius vairuotojus elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis pasieks išrašyta bauda“, – paaiškino Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas.
Vilniaus mieste ir rajone policija pradeda naudoti vieną greičio matuoklį. Visi kiti matuokliai bus išdalinti likusiems šešiems apskrities rajonams. Taigi šios savaitės antroje pusėje įranga keliuose sustatys visų rajonų policijos komisariatai.
Išbandė ir išmoko
„Iki šiol mokėmės naudotis matuokliais – reikėjo juos perprasti. Tačiau net ir testuojant šią įrangą praėjusios savaitės pradžioje buvo užfiksuota apie 700 pažeidimų. Per kelias bandymų dienas tai – gana daug“, – sakė D.Šalomskas.
Mat tose Vilniaus gatvėse, kuriose leistinas didesnis greitis, vairuotojams patinka dar smarkiau palakstyti.
„Šiuo metu yra toleruojamas iki 20 km/h viršytas greitis. Jeigu dabartinė 20 km/h tolerancijos riba būtų sumažinta iki 10 km/h, būtų užfiksuota ne 700, bet gerokai daugiau pažeidimų“, – sakė D.Šalomskas.
Duomenų apie greičio viršijimo „rekordus“, kuriuos užfiksavo Vilniuje išbandyti matuokliai, dar nėra. Šiu metu jie yra sukaupti prietaiso atmintyje ir dar neperduoti registrui.
Užfiksuoja ir nufotografuoja
Mobilioji greičio matavimo įranga automobilį ir jo greitį „įžiūri“ maždaug 70-80 metrų atstumu. Po to jį „palydi žvilgsniu“, o kai mašina priartėja 15-30 metrų atstumu, yra padaroma nuotrauka.
„Vilniaus apskrityje pradedami naudoti mobilieji greičio matuokliai fiksuos pažeidimus, kai leistinas greitis viršijamas nuo 21 km/h .
Tačiau skelbsime akcijas, per kurias nebus toleruojamas daugiau nei 11 km/h viršytas leistinas greitis. Taigi ,vairuotojai, būkite atidūs“, – įspėjo D.Šalomskas.
Sudarė žemėlapį
Jo teigimu, svarbiausiais greičio matavimo tikslas – prevencija. Šiuo metu yra parengtas žemėlapis tų vietų, kuriuose greitis bus matuojamas naudojant „trikojus“. Iš pradžių tai bus daroma tik deiną, bet ateityje – ir visą parą.
Netrukus žemėlapis bus paskelbtas viešai, tad vairuotojai galės atkreipti dėmesį į greičio matavimo vietas. Vis dėlto policija nutylės, kada, kuriam laikui ir kokiame taške pasistatys moderniąją įrangą
Žemėlapyje pažymėtos tos Vilniaus bei Vilniaus rajono vietos, kurios yra pačios pavojingiausios – kuriose didžiausia avarijų tikimybė. Sostinėje tokių vietų, kuriose pradedami naudoti „trikojai“, yra 25-ios.
Atsižvelgiant į eismo įvykių bei nukentėjusiųjų skaičių žemėlapis bus nuolat koreguojamas.
Pasak D.Šalomsko, policijos negąsdina tai, kad vairuotojai, naudodamiesi programėlėmis, pavyzdžiui, „Waze“, dalinasi informacija ir taip įspėja vieni kitus, kur yra matuojamas greitis.
„Manau, kad tai normalu. Nes mūsų tikslas nėra baudos – ne nubaustų už greičio viršijimą vairuotojų kiekis.
Mūsų tikslas – įpratinti vairuotojus, kad jie imtųsi save kontroliuoti ir atkreiptų dėmesį, kokiu greičiu važiuoja. Nes dauguma jų turi įprotį tiesesnėse gatvėse smarkiau paspausti greičio pedalą“, – užsiminė pašnekovas.
Užstato automobiliais
Kaune būta atvejų, kai greičio matuokliai specialiai užstatomi automobiliais. Kaip į tai reaguoja poli cija?
„Viskas priklauso nuo to, kurioje vietoje tas automobilis pastatytas. Jei ten, kur draudžiamas parkavimas, policininkai turės teisę imtis priemonių ir jį patraukti.
Bet jei tai leistina sustoti vieta, policininkams tikrai bus nesunku patraukti patį matuoklį“, – šyptelėjo D.Šalomskas.
Jo teigimu, pagal teisinį reglamentavimą prieš mobilųjį greičio matuoklį įspėjamųjų ženklų nereikia.
„Taigi peticijos ir renkami parašai, kuriais žmonės nori atkreipti dėmesį į nenumatomą ženklinimą, tiesiog yra demokratijos forma.
Bet gal geriau pradėti rinkti parašus už tai, kad būtų pagerbt tie, kurie ilgiau važinės nepažeisdami kelių eismo taisyklių?“ – svarstė komisaras.