Stebėjo eismą ir suprato – spūstys didėja, nes vairuotojai nežino eismo taisyklių

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi, kad piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama.

Piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama.<br>T.Bauro nuotr.
Piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama.<br>T.Bauro nuotr.
Kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 23, 2020, 9:09 AM

„Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo judėjimą keliose naujais šviesoforais reguliuojamose Vilniaus sankryžose. Situacija nustebino. Degant papildomai šviesoforo sekcijai su rodykle į dešinę trikdžių nėra – vairuotojai tvarkingai suka į dešinę. Tačiau sekcijai išsijungus ir užsidegus pagrindiniam žaliam signalui be jokių rodyklių, dalis norinčių sukti į dešinę vairuotojų sustoja ir vėl kantriai laukia papildomos sekcijos signalo. Tuo tarpu pagal kelių eismo taisykles (KET) jie, praleidę pėsčiuosius ir dviratininkus, galėtų judėti“, – kalbėjo draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jo nuomone, tai rodo, kad nauji reguliavimo būdai sankryžose įvesti pakankamai skubotai, vairuotojams deramai nespėjus su jais susipažinti.

„Kelerius metus ruošiantis atsisakyti lentelių su žaliomis rodyklėmis buvo galima iš anksto plačiai informuoti eismo dalyvius apie naujus reguliavimo būdus. Šviesoforų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį, įsigaliojo tik nuo lapkričio 1-osios, o įrenginėjami tik dabar – natūralu, kad dalis vairuotojų dar nespėjo susipažinti su šiuo reguliavimo metodu ir priprasti prie pokyčių. Kita vertus, tai taip pat rodo, kad dalis vairuotojų yra kiek primiršę KET“, – sakė draudikų atstovas.

Susisiekimo ministerijai atnaujinus KET ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, nuo lapkričio mėnesio Lietuvoje vietoje šviesoforų, turinčių lenteles su žalia rodykle, pradėti įrengti šviesoforai su papildoma sekcija į dešinę. Tokiais šviesoforais reguliuojamose sankryžose vairuotojams sukti į dešinę leidžiama trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Susisiekimo ministerija naująjį reguliavimą motyvavo eismo kitimo tendencijomis ir sparčiai diegiamu jutikliniu šviesoforų valdymu. Analogiškais motyvais aiškintas ir lentelių su žaliomis rodyklėmis atsisakymas sankryžose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.