Seimas priėmė svarstyti siekį, kad 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių

Seimas antradienį priėmė svarstyti Energetikos ministerijos siūlymą Nacionalinės energetikos nepriklausomybės užtikrinimo strategijoje įtvirtinti tikslą, kad 2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.

2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>M.Patašiaus nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>V.Skaraičio nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>G.Bitvinsko nuotr.
2030 metais 15 proc. transporto sektoriaus suvartojamos energijos būtų iš atsinaujinančių išteklių.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Sep 15, 2020, 5:19 PM

Iš 76 balsavusiųjų visi pritarė šiam įstatymo projektui.

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas posėdyje teigė, kad įstatymo projektu siekiama transformuoti Lietuvos transporto sektorių, kuris yra vienas taršiausių šalyje.

Transporto sektorius sunaudoja bene daugiausiai energijos išteklių Lietuvoje ir yra vienas iš taršiausių.

Šiandien teikiu įstatymo projektą, kuris užtikrins Lietuvos transporto sektoriaus transformaciją, ir garantuos ilgalaikį tiek Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumą, tiek transporto sektoriaus taršos sumažinimą, tiek, nubrėždamas kryptingą politiką iki 2030 metų, skatins vietinį degalų naudojimą transporte ir taip sukurs sąlygas naujiems verslams ir darbo vietoms regionuose kurti“, – teigė Ž. Vaičiūnas.

Kalbėdamas apie projekto pateikimo priežastis, ministras įvardino nuolat didėjantį degalų ir energijos suvartojimą transporto sektoriuje, nepakankamą pažangiųjų biodegalų naudojimą bei nepakankamai išplėtotą alternatyvių degalų infrastruktūrą.

Įstatymo projektu numatoma, kad iki 2030 metų pirmą kartą registruojamų elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 50 proc. metinių pirkimų sandorių.

Nuo 2030 metų nauji N1 (lengvieji krovininiai) klasės automobiliai su vidaus degimo varikliais nebegalės būti registruojami, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas transporto priemones.

Numatoma, kad finansinė parama įsigyjant grynuosius elektromobilius būtų taikoma, kol transporto priemonių skaičius pasieks ne mažiau kaip 10 proc. viso automobilių parko.

Taip pat planuojama, kad nuo 2023 metų statomose arba rekonstruojamose degalinėse bus įrengiamos elektromobilių įkrovimo prieigos. Taip pat bus įtvirtintos nuostatos dėl viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemos sukūrimo.

Siekiama, kad iki 2029 metų visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas, įskaitant taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančių asmenų transporto priemones, būtų pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.

Taip pat numatomi didesni įpareigojimai degalų tiekėjams tiekti degalus iš atsinaujinančių energijos išteklių (AEI), jiems taikomas įpareigojimas 2030 metais turėtų sudaryti ne mažiau kaip 16,8 proc.

Numatoma, kad fizinis biodegalų įmaišymas turėtų vykti visus metus (prieš tai žiemos laikotarpius buvo galima nemaišyti).

Bendras lėšų poreikis AEI segmentui transporto sektoriuje – 328,7 mln. eurų, iš kurių 57,2 mln. eurų planuojama panaudoti pažangiųjų biodegalų gamybos plėtrai finansuoti, skiriant šias lėšas iš valstybės biudžeto, ES struktūrinių fondų ir Klimato kaitos programos lėšų.

Preliminarus viešųjų lėšų poreikis finansuojant transporto priemonių parko infrastruktūros atnaujinimą iki 2030 metų gali siekti iki 1,72 mlrd. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.