Kauniečiams įkyrėjo amžinas gatvių remontas: kylanti sumaištis jau piktina gyventojus

Kauno savivaldybės atstovai giriasi, kaip remontuoja gatves. Bet dėl to kylanti sumaištis piktina gyventojus. Žmonės norėtų, kad gatvių ir šaligatvių atnaujinimo darbai būtų atliekami planingiau – etapais.

Ilgojoje gatvėje senas asfaltas buvo nuskustas, o naujas taip ir nepaklotas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ilgojoje gatvėje senas asfaltas buvo nuskustas, o naujas taip ir nepaklotas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 16, 2020, 9:04 PM, atnaujinta Sep 17, 2020, 10:20 AM

Intensyviai remontuojant gatves, kauniečiai klampoja per išardytų šaligatvių likučius, gaišta laiką automobilių spūstyse ir laukia jau pradėtų darbų pabaigos.

Statybų inžinerijos ekspertė Odeta Viliūnienė pastebi, kad gatvių ir šaligatvių darbai mieste atliekami chaotiškai, ir atskleidė, kodėl taip yra, ir ne tik Kaune.

Stebisi remonto darbų eiga

Remontuojant Taikos prospektą gyventojai iš pradžių kantriai kentė tai, kad grindinys aplink namus išardytas. Bet pradėjus dažniau lyti ėmė piktintis.

„Šaligatviai išardyti, prieiti prie daugiabučių laiptinių sudėtinga, nes nėra paklota jokių laikinų dangų, tenka klampoti per purvynę“, – kalbėjo Taikos prospekte gyvenanti Danutė Būgienė.

Remontuojamoje Kęstučio gatvėje gyvenantis Edmundas Radzevičius stebėjosi, kad uždaryta ir A.Mickevičiaus gatvė, darbai vyksta greta esančiame Karaliaus Mindaugo prospekte, todėl miesto centre susidaro automobilių spūsčių.

„Nejaugi darbai negalėtų būti daromi etapais, o ne vienu metu iš karto?“ – stebėjosi kaunietis.

Ilgąją gatvę pamiršo?

Kauno gyventojai pyksta ne tik dėl vykdomų darbų. Aleksote, neseniai atnaujintu Europos prospektu pasukus į Ilgąją gatvę, iš karto patenki į kliūčių ruožą. Senas viršutinis šios gatvės asfalto dangos sluoksnis nuskustas, o naujas taip ir nepaklotas.

Ilgosios gatvės gyventojas Andrius Vasiliauskas teigė, kad darbininkai į gatvės vidurį iš jos pakraščių perkėlė vandentiekio šulinius. Tada nuskuto sluoksnį asfalto dangos.

„Visa tai vyko prieš 3 metus. Padarę pusę darbų darbininkai dingo. Nuo to laiko duobės gatvėje tik didėja. Seniūnijoje nesyk bandėme domėtis, kada gatvė bus baigta tvarkyti. Sako, kad sutvarkys, bet kada, nežinia“, – pasakojo vyras.

Prašo jau trisdešimt metų

Apie patogesnį gyvenimą svajoja ir Šilainių bei Vilijampolės gyventojai. Šilainių seniūnijos Milikonių 2-osios seniūnaitijos seniūnaitė Gražina Plytnikienė tikino, kad šaligatvių labai reikėtų vienoje Žemaičių plento atkarpoje.

„Užkilus į Milikonių kalną nuo ten esančios degalinės iki pat viešojo transporto stotelės prie Šilainių poliklinikos šaligatvių arba visai nėra, arba jie labai prastos būklės. Į polikliniką keliauja ligoti žmonės, todėl jiems sunku eiti šalikele, saugotis automobilių arba nesuklupti ant duobėtų šaligatvių“, – sakė seniūnaitė.

Remonto reikia ir pačiam Žemaičių plentui.

Vilijampolėje esančios A.Stulginskio gatvės gyventojai apie naują gatvės dangą ir šaligatvius svajoja jau 30 metų.

„Automobilių čia važiuoja daug, veikia kelios automobilių remonto dirbtuvės. Bet gatvė duobėta, nėra šaligatvių. Visų Kauno valdžių prašėme gatvę remontuoti, nutiesti šaligatvius, bet nė viena taip ir nesiėmė to daryti“, – guodėsi Rimantas Žvirblis.

Nesilaiko parengtų projektų

Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros katedros lektorė, statybų inžinerijos specialistė O.Viliūnienė sakė, jog tam, kad mieste yra vietų, kur pradėti darbai metų metais nebaigti, gali būti ne viena priežastis.

Dažnai taip nutinka dėl to, kad pasirenkami prasti rangovai, kurie nesugeba įvykdyti savo įsipareigojimų.

Mokslininkė pritarė kauniečių nuomonei, kad vykstantis gatvių bei šaligatvių remontas atliekamas chaotiškai.

„Prieš pradedant remonto darbus visada parengiamas techninis darbų vykdymo projektas. Jame privaloma numatyti, kaip darbai bus organizuojami, kur bus nukreipiami transporto srautai, kur bus aplinkkeliai, kaip darbų metu patogiau vaikščioti pėstiesiems“, – aiškino ekspertė.

Tačiau, anot O.Viliūnienės, akivaizdu, kad rangovai nesilaiko techninių projektų.

„Pavyzdžiui, dabar remontuojant Kęstučio gatvę danga nuskusta, vietomis plyti didesnės duobės, išardyti šaligatviai. Manau, kad techniniame projekte tikrai buvo numatyta, jog pėstiesiems turėjo būti paklota laikina danga, ten, kur gatvės atkarpos išardytos, reikėtų pakloti plokštes, kad automobiliais važiuoti būtų patogiau“, – aiškino mokslininkė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.