Išvydę, kaip klojamas asfaltas, plungiškiai griebėsi už galvų: kviečia atvykti pažiūrėti ir kitus

Plungėje esančių Notės ir Blendžiavos gatvių gyventojai ne vienerius metus aktyviai siekė, kad šios gatvės būtų išasfaltuotos. Ypač daug raštų Savivaldybei prirašyta užpernai, kai remontuojant gretimas gatves šios buvo tapusios kone aplinkkeliu ir vairuotojai jomis lėkdavo nesukdami sau galvų dėl to, kad aplinkinius kiemus paskandina dulkių debesyse.

Iš Savivaldybės atstovų gyventojai išgirdo tą patį, ką jau prieš tai numanė, – kad tai projektuotojų klaidos.<br>J.Naglienės nuotr.
Iš Savivaldybės atstovų gyventojai išgirdo tą patį, ką jau prieš tai numanė, – kad tai projektuotojų klaidos.<br>J.Naglienės nuotr.
Iš Savivaldybės atstovų gyventojai išgirdo tą patį, ką jau prieš tai numanė, – kad tai projektuotojų klaidos.<br>V.Balkūno nuotr.
Iš Savivaldybės atstovų gyventojai išgirdo tą patį, ką jau prieš tai numanė, – kad tai projektuotojų klaidos.<br>V.Balkūno nuotr.
Blendžiavos ir Notės gatvių remontas įpusėjo, tačiau tuo džiaugiasi ne visi.<br>J.Naglienės nuotr.
Blendžiavos ir Notės gatvių remontas įpusėjo, tačiau tuo džiaugiasi ne visi.<br>J.Naglienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Jurgita Naglienė, www.zemaiciolaikrastis.lt

2020-10-11 17:52

Ne taip seniai – rugpjūčiui įpusėjus – čia gyvenantieji galėjo lengviau atsipūsti – Notės ir Blendžiavos gatvėse pagaliau ėmė burgzti sunkiasvorė technika, šias gatves imta ruošti asfaltuoti. Tačiau džiaugsmas truko neilgai. Išvydę, kaip pilamas asfaltas, dalis šių ir aplinkinių gatvių gyventojų vėl griebėsi už galvų.

Nei išsukti, nei prasilenkti

„Atvažiuokit pažiūrėti, kaip jie ketina asfaltuoti išsukimus į gretutimas gatves. Juos atsižymėjo vos 3-jų metrų pločio. Tokie patys yra ir išsukimai į kiemus, o juk sankryžos turėtų būti gerokai platesnės. Kaip reikės dviem mašinoms prasilenkti, jei asfalto tik 3 metrai?“ – klausimus ir pastabas žėrė į „Žemaičio“ redakciją paskambinęs su Notės ir Blendžiavos gatvėmis besikertančios Šarnelės gatvės gyventojas.

Išgirdę apie šią problemą dar tą pačią dieną susitikome minėtoje sankryžoje. Išsakyti savo nuogąstavimų žurnalistams atėjo ir kitų gretimų gatvių gyventojų.

Nedaugžodžiaudami jie išsitraukė ruletę ir čia pat matavo bei rodė, kad pagal kelininkų susmaigstytas žymas asfaltuota nuovaža į Šarnelės gatvę bus vos 3-jų metrų pločio.

„Kur tai matyta, kad tik tiek būtų paliekama. Juk čia ne į kiemą įsukimas, bet į kitą gatvę. Kalbėjau su kaimynu, kuris vairuoja šiukšliavežį. Jis iškart pasakė, kad tokia sunkiasvore mašina čia net norėdamas neišsuksi. O juk daug sklypų čia dar tuščių, naujakuriams reikės ir žvyro, ir blokelių, kitų statybinių medžiagų atsivežti. Negi viską nuo pagrindinės gatvės rankom turės susinešiot?“ – piktinosi vienas iš gyventojų.

Dėl saugumo?

Vyrai pasakojo, kad prieš kelias dienas jų kvietimu čia lankėsi rajono meras Audrius Klišonis, Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika bei dar keli Savivaldybės specialistai.

Vietos gyventojai jiems rodę ne tik suplanuotus siaurus išsukimus į gretutines gatves, bet ir kitas „kliurkas“. Viena jų – kad gatvės sankryžose susikryžiuoja ne 90 laipsnių kampu, bet prasilenkdamos viena su kita, ir dar išvingiuodamos tarsi upeliukai.

Gyventojų turimame kvartalo brėžinyje visos gatvės suplanuotos tiesios kaip stygos, tad sunku ir paaiškinti, kodėl, tarkim, įvažą į minėtąją Šarnelės gatvę kelininkai ketina asfaltuoti ne tiesią, o vingiuodami pagal vietos gyventojų išvažinėtas provėžas.

„Matyt, kaip matė žiūrėdami į toponuotrauką, taip ir nubraižė. O kelininkams belieka daryti taip, kaip projekte pavaizduota“, – stebėjosi vienas iš susirinkusiųjų.

Ir iš Savivaldybės atstovų gyventojai išgirdo tą patį, ką jau prieš tai numanė, – kad tai projektuotojų klaidos. Esą būdamas vietoje ir bendraudamas su jį pakvietusiais žmonėmis meras susisiekęs su gatvės remonto techninį projektą rengusia specialiste ir jos bandęs išklausti, kodėl priimti tokie sprendimai, bet išgirdęs paaiškinimą, kad viskas... dėl saugumo.

Suprask – iš šalutinės gatvės išniręs vairuotojas, negalėdamas pagrindinės gatvės kirsti tiesiai, nori nenori turės sumažinti greitį.

„Tada vadovaujantis ta logika reikėtų iškreivinti ir didžiąsias sankryžas“, – tokiu paaiškinimu stebėjosi žurnalistus kvietę vyrai. Vienas jų siūlė atkreipti dėmesį ir į kitas naujai asfaltuojamas gatves Plungėje. Esą jau tampa įprasta išsukimus į šalutines gatves taip susiaurinti, kad norėdamas išsukti esi priverstas „lipti“ ant kelkraščio, o taip laužomas asfaltas.

„Praeina metai ar dveji ir vėl tenka remontuot. Technologijos gerėja, įranga modernėja, tačiau projektavimo darbų kokybė akis bado, – komentavo susirinkusieji. – Bandėm tai pasakyt ir merui, bet jis atšovė, kad turėtume būti laimingi, jog apskritai kažkas daroma, asfaltuojama, o ne skųstis dėl kiekvieno mažmožio. Bet juk čia nėra kažkokios smulkmenos. Norim, kad jei jau daroma, būtų padaryta gerai.“

Ieškoma išeičių

Toks gyventojų noras yra suprantamas ir visiškai teisėtas. Juolab kad asfaltavimo darbai Notės ir Blendžiavos gatvėse buvo žadėti dar pernai. Tąkart Savivaldybė net buvo pasirašiusi rangos darbų sutartį su konkursą laimėjusia bendrove „Žemaitijos keliai“, bet šiai buvo iškelta restruktūrizavimo byla ir darbai neprasidėjo.

Laimei, šių metų pradžioje gavus lėšų Dulkėtumo mažinimo programai įgyvendinti šios gatvės į ją įrašytos pirmu numeriu. Vasarai persiritus į antrą pusę pradėti ir rangos darbai, tik štai gyventojai, išvydę savo gatvėse sunkiasvorę techniką, pečiais traukė ir stebėjosi, kad su jais nederintas techninis projektas, kad nebuvo jokio pranešimo apie šio jiems svarbaus dokumento viešinimo procedūras.

Apie tai „Žemaičio“ paklaustas Savivaldybės administracijos direktorius Mindaugas Kaunas patvirtino, kad Notės ir Blendžiavos gatvių remonto techninis projektas nebuvo viešintas, bet esą įstatymai šiuo atveju to ir nereikalauja, mat gavės tvarkomos paprastojo remonto būdu.

Vis dėlto direktorius nesutiko, kad kažką bandyta nuo gyventojų nuslėpti. Esą ne su vienu gyventoju derintos įvažos į jų kiemus. „Ir pats dalyvavau kai kuriuose susitikimuose su žmonėmis.

Į daugelį pastabų buvo atsižvelgta, tiesa, ne visus prašymus galėjome įgyvendinti. Būna, kad žmogus nori plačios įvažos, jog miškavežis galėtų pravažiuot, bet šito nepadarysi“, – sakė M.Kaunas.

Pasak jo, bėda, kad projektuojant tiek šį, tiek kitus naujakurių pastaraisiais metais intensyviai apgyvendinamus kvartalus nebūdavo pasirašomos infrastruktūros sutartys.

„Investuotojai išskirstydavo sklypus ir niekas nekreipdavo dėmesio, kiek paliekama gatvėms, kaip sankryžos sueina. Čia problema ta, kad gyventojai išsipirkę sklypus, bet nėra kelių. Žiūrint Registrų centro dokumentus viskas gražiai atrodo, bet kai atvažiuoji į vietą... Kieno tvora į kelio apsauginę zoną išsikišusi, kas sklypą susikėlęs. Pabandyk tokį užkliūti, prasidės problemos“, – aiškino Savivaldybės administracijos direktorius.

Pasak jo, gyventojų išsakytos pastabos Savivaldybės vadovams yra žinomos ir šiuo metu ieškoma būdų, kaip suderinti žmonių norus bei realias galimybes. Reikia tikėtis, kad rastos išeitys tenkins abi puses ir vietos gyventojai išties galės džiaugtis padarytais darbais be mažiausio kartėlio, jog buvo galima ir geriau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.