Vilniui nebereikia nei metro, nei tramvajaus? Sostinės gatvių laukia kitokie pokyčiai

Vilniuje neriedės nei metro, nei tramvajus? Tokį klausimą leidžia kelti faktas, kad sostinės gatvėse pradėti sodinti medžiai, nors dar anksčiau buvo teigiama, jog tam tikri ruožai yra paliekami tramvajui arba metro, jei savivaldybė nuspręstų turėti tokias transporto rūšis.

Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>lrytas.lt fotomontažas
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>lrytas.lt fotomontažas
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>D.Umbraso nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>D.Umbraso nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geležinio Vilko g. lauks pokyčiai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Oct 27, 2020, 6:14 PM

Sostinės Geležinio Vilko gatvėje, atkarpoje tarp Ozo ir Mokslininkų gatvių, šaknis jau leidžia 500 pasodintų pušų.

Tačiau dar praėjusiais Vilniaus miesto savivaldybės atstovai naujienų portalui lrytas.lt teigė, jog šioje gatvėje galbūt turėsime metro ar tramvajų – tam buvo palikta vidurinė, žalioji juosta.

Vis tik dabar šio miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis tai neigia ir aiškina, kad Geležinio Vilko gatvės lauks kitokie pokyčiai.

„Vilniaus priesmėlio gruntas, sąlyginai skurdus dirvožemis ir laidus dirvožemis yra tinkama pušų augimvietė. Paprastosios pušys (lot. Pinus Sylvestris) natūraliai gamtoje pasiekia ir keliasdešimties metrų aukštį.

Augdamos eismą skiriančioje žaliojoje juostoje jos taps jungiančia grandimi tarp dviejų gamtinių teritorijų, kurias kadaise perkirto Geležinio Vilko gatvė“, – skelbia sostinės savivaldybės valdininkai.

Apželdinimą čia suplanavę Vilniaus miesto savivaldybės specialistai tikisi, kad pušims suaugus, gatvės atkarpa taps dar žalesnė visais metų laikais, o vasarą teiks ir šešėlį. Šis apželdinimo projektas Vilniaus miesto savivaldybei kainavo apie 32 500 eurų.

Laukia pokyčiai

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas M.Pakalnis teigė, kad jokio tramvajaus ar metro žmonės Geležinio Vilko g. nesulauks, nes jis esą net niekada nebuvo planuojamas. Architektas mano, kad šioje vietoje būtų klaidinga įrengti šias transporto priemones, nes esą būtų išmesti pinigai į balą.

„Ši gatvė yra miesto greitkelis ir ji skirta nuo užstatymo, todėl aplink ją net nėra statomi gyvenamieji namai ar prekybos objektai.

Pagal viską, net viešasis transportas čia neturėtų važiuoti. Gatvė turi būti atskirta nuo pėsčiųjų srautų, reguliuojamų sankryžų ir t. t. Šią gatvę reikia slopinti, apželdinti, kad augalai sugertų gatvės teršalus ir mažėtų triukšmas“, – aiškino M.Pakalnis.

Jis pridūrė, kad Geležinio Vilko g. planuoja atskirti nuo pėsčiųjų eismo ir išjungti sankryžų šviesoforus, kad ji taptų nenutrūkstančių srautų judėjimo gatve.

„Ateityje bus panaikintas šviesoforas Baltupiuose ir Gerosios Vilties g. bei pėsčiųjų perėja ties Šeškinės Sodais. Taip pat bus rekonstruojama Ukmergės ir Geležinio Vilko g. sankryžos“, – ateities planus vardijo M.Pakalnis.

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas tvirtino, kad daugelis eismo juostų yra per plačios C, B kategorijos gatvėse, todėl planuojama mažinti jų plotį ir jas apželdinti.

M.Pakalnis aiškino, kad statant Laisvės prospektą, planuota, jog vidurinė juosta gali būti panaudota tramvajui, bet dabar tramvajaus samprata pasikeitusi: „Klausimas, ar bėgius dės, ar ant virtualių bėgių tramvajus važiuos“.

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas tvirtino, kad šiuo metu Vilniuje negali būti jokio tramvajus ar metro, nes keleivių srautai yra per maži. Tam reikia apie 16 tūkst. keleivių per valandą, o dabar turime tik 3 tūkst. keleivių. M.Pakalnis aiškino, kad reikia auginti miestą ir plėtoti viešąjį transportą.

Savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybės atstovė Neringa Kolkaitė sakė, kad savivaldybė planuoja ir toliau gausiai želdinti Geležinio Vilko gatvės vidurinę juostą.

„Įvertinus gruntą buvo pasirinkta sodinti pušis, kurios ten turėtų puikiai augti. Ateityje planuojame sodinti ir lapuočius augalus.

Augdami jauni medžiai ypač aktyviai absorbuoja anglies dvideginį ir kitas taršias medžiagas, todėl jie tarnaus šios gatvės žalinimui dar ilgą laiką“, – kalbėjo N.Kolkaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.