Gatvių tinklo plėtra Vilniuje: dirbama atkarpom ir zigzagais

Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus. Naujasis rajonas turėjo tapti tikru miestu – palydovu: apie 10 mokyklų, keliolika vaikų darželių, 4 platūs pagrindiniai įvažiavimai į miestą, metro trasa, jungianti Pilaitę su miesto centru ir kitais rajonais…

Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Pilaitės senbuviai su nostalgija prisimena senuosius, daugiau nei prieš 30 metų kurtus, Sudervėlės (taip tuomet vadinta Pilaitė) planus.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (8)

www.madeinvilnius.lt

May 16, 2021, 12:06 PM, atnaujinta May 16, 2021, 12:07 PM

Jie niekaip nesupranta, kuo čia taip džiaugiasi ir didžiuojasi M. Pakalnis, sustabdęs šį projektą ir už aplinkkelio perkėlęs Perkūnkiemio stilių. Vieninteliame, dar prieš stabdymą nutiestame, pagrindiniame išvažiavime – didžiausios spūstys, mokyklos ir darželiai dar tik žadami, vietoj kultūros ar sporto centrų – daugybė šašlykinių kelių arų sklypeliuose. Didžiausia vakarinės Vilniaus gyventojų dalies problema – susisiekimas. Nebaigtos gatvės tarp atskirų kvartalų.

Problematiškas susisiekimas su miesto centru. Pilaitėje ir šį rajoną supančioje teritorijoje probleminių taškų priskaičiuojama keliolika. Ne paskutinė vieta šiame sąraše tenka vienai svarbiausių Pilaitėje – Gilužio gatvei.

Dar prieš keletą metų Pilaitės bendruomenė aiškino savivaldybei: „Pagrindinė spūsčių Pilaitės rajone susidarymo priežastis yra ta, kad sparčiai besiplečiančią Pilaitę su pagrindinėmis miesto arterijomis jungia tik viena gatvė – Pilaitės prospektas, kur susilieja tiek pačios Pilaitės, tiek Vilniaus rajono transporto srautai, todėl eismo intensyvumas čia nuolat didėja, o papildomų jungčių su miestu pasigendama“.

Tarp bendruomenės siūlomų sprendimų – skubus kai kurių gatvių asfaltavimas, tarp jų – Gilužio gatvės, kuria „važiuoja daug automobilių ir kuri jungia Pilaitę su Karoliniškėmis“.

Kaip atrodo Gilužio gatvė šiandien, prabėgus 4 metams? Ją galima pamatyti planuose ir vizijose, bet ne tikrovėje. Ji nei išasfaltuota, nei tapusi laukta svarbia jungtimi. Užtat ji gerai tarnauja kaip veidrodis: joje atsispindi visi lūkesčiai ir visos… bėdos. Išvažiavę iš Taurupės gatvės ties Baltymės gatve atsidursite ties zigzagu – galima, ir net būtų taisyklingiau – kripė, vingis. Tai tokia Z raidės pavidalo laužtinė linija. Kam ji tiesiama kelyje, taip ir lieka neaišku.

Gal kokio akmens gulėta? Plane gatvė – tiesi kaip styga, tačiau Gilužis ne kartą patvirtina, kad planai ne visada sutampa su tikrove.

Gatvių už aplinkkelio tiesėjai laužtines linijas gerokai pamėgę. Jeigu norėsite iš Gilužio gatvės įvažiuoti į Zujūnų gatvę (abi – svarbios susisiekimo arterijos, nepavyks be zigzago: Padekoniškių g. – Pilaitės per. – Zujūnų g.).

Priežastis – iki šiol nebaigta nedidelė Gilužio gatvės atkarpa. Papiškių gatvės, kuri žymi miesto ribą, zigzago ties Dumnavos gatve priežastis – žemiškesnė: suversta akmenų krūva. Galima buvo išvežti akmenis, tačiau akmuo – daiktas sunkus, lengviau jį apvažiuoti. Antras išskirtinis Gilužio gatvės bruožas – asfaltavimas atkarpomis.

Iš asfaltuotos Taurupės įvažiuosite į Gilužio atkarpą ties „Maxima“. Ji savo gatvės dalį išasfaltavusi. Tačiau džiaugsitės neilgai. Ties Tolminkiemio gatve prasideda atkarpa iki Pilkalnio gatvės, kurią sunku vadinti net žvyrkeliu.

Toliau – gyvenamųjų namų kvartaliukas. Ten statytojas išasfaltavęs savąją Gilužio atkarpą. Tačiau kvartalas baigiasi, asfaltas – taip pat. Ar reikia didelių pertvarkų, kad tiltai nekabėtų be naudos, gatvės būtų tiesiamos kaip visame civilizuotame pasaulyje, kad infrastruktūra statyboms iš paskos per keletą metų.

Užtektų tik šiek tiek pakeisti darbų organizavimą. Kodėl, kalbant apie Gilužio gatvę, reikia laukti, kol joje įsikurs parduotuvės, autoservisai, dailiųjų menų dirbtuvės ir kitos bendrovės, firmos, biurai ir išasfaltuos savo gatvės dalį?

Savivaldybė galėtų sukaupti besikuriančiųjų lėšas ir nutiesti gatvę nuo pradžios iki galo – be jokių „gulinčiųjų“ apvažiavimų ir „nepataikymų“ iš gatvės į gatvę. Suprantama, kad kuoliuką įkalti visada daugiau entuziazmo nei iškelti pabaigtuvių vainiką, tačiau iki galo nebaigti darbai – patys nuostolingiausi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.