Virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio – puspenktų metų stovintis viadukas veda į niekur

Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas, turėjęs jungti Helsinkio ir Talino gatves, tačiau taip ir likęs nenaudojamu – nuvažiuoti juo nepavyks niekur. Abu viaduko galai yra prieinami tik pėstiesiems ir užtverti nuo bet kokio pravažiavimo: Buivydiškių gyvenvietės pusėje esančiame statinio gale – lietaus nuotekoms skirti grioviai, smėlynas ir skardis.

Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo 2016 m. virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio stūkso pakibęs statinys – viadukas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

May 20, 2021, 2:34 PM, atnaujinta May 20, 2021, 2:34 PM

Beveik prieš penkerius metus šis viadukas iškilo tuomet, kai buvo tiesiama paskutinioji Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa. Tuo metu detaliajame miesto plane buvo suplanuota tik naujojo aplinkkelio trasa, todėl greta esančios teritorijos ir prieigos nebuvo tvarkomos.

Kadangi projektas vykdytas Europos Sąjungos (ES) lėšomis, buvo stengiamasi kuo greičiau įgyvendinti projektą, kad gautas finansavimas nebūtų prarastas, o visi kiti susiję darbai – atidėti ateičiai.

Vykstant viaduko statybos darbams, Vilniaus miesto savivaldybė gyventojams teigė, jog bus rengiami prieigų prie Helsinkio ir Talino gatvių sutvarkymo projektai, taip pat Talino gatvėje buvo įrengti greičio ribojimo kalneliai, o leistinas greitis sumažintas iki 30 km/h. Tačiau iki pat šios dienos iki viaduko privažiuoti nėra jokių galimybių – nesutvarkytos tam reikalingos prieigos.

Pastatytu viaduku šiandien naudojasi tik pėstieji, nepatingėję įveikti nuo Buivydiškių gatvės einantį žvyrkelį arba Helsinkio gatvės pusėje esantį skardį su smėlio ir žvyro kalnais. Vienoje viaduko pusėje yra įrengtas pėstiesiems skirtas šaligatvis, kitoje – išklotas dviračių takas.

Taip pat sutvarkyti ir atitvarai, kuriems trūksta tik skirtingų krypčių eismą skirsiančios linijos gatvės dangoje. Tačiau abiejuose viaduko galuose matomi tik grioviai, šiukšlynas arba smėlynas su automobilių vėžėm.

Dar sunkiau šalia Helsinkio gatvės esančio kvartalo gyventojams, kurie savo namus gali pasiekti tik visureigiais. Nors statybininkai naujai statomų kvartalų viduje gatves tiesia, tačiau kada atsiras jungtys su magistralinėmis gatvėmis – niekas negali atsakyti. O turėtų būti atvirkščiai – iš pradžių turėtų būti nutiesiamos gatvės, o paskui – statomos gyvenvietės ir namai.

Pernai Vilniaus miesto savivaldybės administracijos infrastruktūros skyrius teigė, kad Helsinkio gatvės projektas yra parengtas, tačiau negautas statyba leidžiantis dokumentas dėl neišpirkto žemės sklypo ties Talino gatve.

Registrų centro duomenimis, trūkstama sklypo dalis valstybės reikmėms buvo paimta šių metų vasari, tačiau darbų pradžios data liko neaiški.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.