Kelius barsto ne tik žiemą, bet ir vasarą – kelininkai paaiškino, kodėl tai būtina

Dėl svilinančio karščio ir jį palydėjusių audrų padarinius teko spręsti kelininkams. Dėl itin aukštos temperatūros ėmė prakaituoti „prakaituoti“ asfaltas, o praūžusios smarkios liūtys ir stiprūs vėjai privertė nuo kelio šalinti net kelias dešimtis nuvirtusių medžių bei nulūžusių šakų, praneša AB „Kelių priežiūra“.

Dėl svilinančio karščio ir jį palydėjusių audrų padarinius teko spręsti kelininkams.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Dėl svilinančio karščio ir jį palydėjusių audrų padarinius teko spręsti kelininkams.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Dėl svilinančio karščio ir jį palydėjusių audrų padarinius teko spręsti kelininkams.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Dėl svilinančio karščio ir jį palydėjusių audrų padarinius teko spręsti kelininkams.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 30, 2021, 8:34 AM

Nuo karščio „prakaitavo“ asfaltas

Esant dideliems karščiams kelio danga įkaista net iki 50 laipsnių karščio, todėl ima minkštėti asfalte esantis bitumas. Danga tampa blizgi, minkšta, automobilių padangos formuoja provėžas. Tokį reiškinį kelininkai vadina asfalto „prakaitavimu“.

„Kelius barstome ne tik žiemą, bet ir vasarą, kai termometro stulpelis pakyla virš 30 laipsnių karščio. Nuolat stebime oro ir dangos sąlygas bei vykstame į „prakaituojančius“ kelius barstyti skaldelės, kuri padidina automobilių padangų sukibimą su keliu.

Dėl minkštėjančio bitumo galimos kelio dangos deformacijos, susidaro provėžos, pailgėja stabdymo kelias“, – pasakoja AB „Kelių priežiūra“ atstovas Karolis Sakalauskas.

Problematiškiausi kelių ruožai dėl suminkštėjusio bitumo tvarkyti Kaišiadorių, Utenos, Trakų, Jurbarko, Marijampolės bei Ukmergės rajonuose.

Praūžusios audros vartė medžius

Lietuvoje trečiadienį vakare prasidėjo stipri audra, smarkios liūtys, vietomis su kruša, kuri su protarpiais tęsėsi iki penktadienio ryto. Kelininkai gavo kelias dešimtis pranešimų dėl ant kelio užvirtusių medžių arba šakų Pietų, Rytų ir Vakarų regionuose.

Anot K. Sakalausko, tokiose situacijose padeda ugniagesiai gelbėtojai, kurie skuba patraukti nuvirtusių medžių.

Kliūtis kelyje turi būti pašalinama per 1–6 valandas, priklausomai nuo kelio priežiūros lygio. Jeigu trukdžių pašalinti iš karto nėra galimybių, kelininkai užtikrina eismo reguliavimo priemones ir tinkamai paženklina nesaugias vietas.

AB „Kelių priežiūra“ primena, kad apie kelyje atsiradusius eismo trukdžius, pavojų keliančias kliūtis bei „prakaituojantį“ asfaltą gali pranešti bet kuris tai pastebėjęs eismo dalyvis VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centro telefono numeriu 1871.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: G. Landsbergio ir Europos Tarybos generalinės sekretorės komentarai