M. Skuodis: tokių kelių Lietuvoje būti negali – tai yra tragedija

Susisiekimo ministras Marius Skuodis „Žinių radijo“ laidoje pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai. Kokia bebūtų situacija, tačiau M.Skuodis pripažįsta – kelias yra tragedija.

Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
M.Skuodis.<br>M.Patašiaus nuotr.
M.Skuodis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Pranešė, kada sulauksime Lietuvos plento A14 Vilnius–Utena rekonstrukcijos ir kaip vyks visi darbai.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Oct 28, 2021, 11:19 AM

– Praėjusią savaitę sakėte, kad transporto ir susisiekimo sistemą norėtumėte matyti kaip inovacijų variklį. Į renginį atvykote nuotoliniu būdu valdomu automobiliu. Ar tokia transporto priemonė Molėtų plentą atpažintų kaip kelią?

– Šis automobilis valdomas žmogaus nuotoliu. Kompanija, kuri diegia šiuos sprendimus, mato praktinį pritaikymą šio automobilio. Kompanijai reikia anksti ryte ar vėlai vakare parvairuoti automobilius iš vienų vietų, kur jie susikoncentruoja, į tas vietas, kur vairuotojai norėtų juos išsinuomoti.

Automobilių yra daug, todėl keliems vairuotojams reikia važiuoti iki transporto priemonės ir jį parvairuoti. Kol kas šiems automobiliams nereikia atpažinti plentų, bet tai yra žingsnis iki autonominių automobilių.

– Ar galime artimoje ateityje pamatyti tuščių automobilių mieste?

– Aš net neabejoju. Buvo labai įdomu važiuoti be vairuotojo – praeiviai žvilgteli ir net nesupranta, kad nėra ten vairuotojo. Man pačiam jau teko tokiu automobiliu važiuoti ne vieną kartą, todėl kartais jaučiuosi saugiau, nes vairuotojas jį valdo daug saugiau negu važiuoja kiti eismo dalyviai.

– Kokia šiuo metu situacija su Molėtų plentu ar Vilniaus–Utenos keliu?

– Kelias yra tragedija ir nėra ko slėpti. Tai yra Lietuvos gėda ir per tiek metų mes nesugebame sutvarkyti plento, kuris yra esminis visam Šiaurės Lietuvos regionui.

Džiaugiuosi, kad mes jau pradėjome. Aš pats pristačiau žingsnius, ką mes darysime ir kad visuomenė žinotų aiškius terminus bei kontroliuotų eigą. Neseniai pirmą kartą susitikau su paslaugų tiekėjais, kurie šiuo metu atlieka priešprojektinių sprendimų studiją, kad nustatytų, koks turėtų būti plentas.

20 km, pradedant nuo tos vietos, kur dabar baigiasi plentas ir ten, kur prasideda geležinkelis, yra sudėtingiausia atkarpa dėl jungiamųjų kelių ir dėl didelio srauto.

Per septynis mėnesius, iki kitų metų pirmo antro ketvirčio sankirtos mums nepriklausomi ekspertai turi pasakyti, kokio pločio turėtų būti kelias, kaip turėtų būti sujungti jungiamieji keliai. Kai tik turėsime atsakymus, iškart skelbsime projektavimo darbus visai atkarpai ir rangos darbus.

Jei viskas gerai pavyks, 2023 m. pirmą pusę matysime vykdomus rangos darbus. Aš jau darysiu viską, kad taip ir būtų, nes tokių kelių Lietuvoje būti negali, čia jau yra ir eismo saugumo klausimas.

– Šių metų sausio pabaigoje esat sakę, kad 2025 m. pradžia yra tas laikas, kada gali būti pabaigtas kelias. Kodėl dabar paankstinote šį terminą?

– Mes turime visą plentą, kur reikia sutvarkyti apie 75 km. Kitais metais vyks rangos darbai Utenoje, vėliau vyks kitų atkarpų projektavimas. Galbūt ir anksčiau turėsime kelią iki Molėtų, o 2024–2025 m. vyks rangos darbai iki pat Utenos. Pats norėčiau, kad viskas vyktų greičiau, bet reikia priešprojektinių pasiūlymų, nes kokio reikia plento, žino kiekvienas žmogus.

Bet mano atsakomybė, jog būtų įvertintos sąnaudos ir priimti optimaliausi ir ilgalaikiai sprendimai. Be to, tinkamai turėtume suprojektuoti kelią ir suderinti su visuomene, kad visi matytų, kas bus, ir galėtų pateikti pastabas.

– Mes turime kelis klausimus, kurie tęsiasi dešimtmečiais. Pavyzdžiui, Nacionalinis stadionas, bet ir tai, jį žada greičiau pastatyti, nei pabaigti Vilniaus–Utenos kelio rekonstrukciją.

– Statybos vyksta greitai, o plento rekonstrukcijai reikia padaryti daugiau žingsnių. Jei Utenos plento projektai būtų padaryti anksčiau ir liktų tik finansų klausimas, mes jau būtume galėję vykdyti rangos darbus. Bet kai nelabai ką randi ant stalo, tai reikia pradėti nuo balto lapo ir judėti į priekį.

– Jūs esate sakęs, kad reikėtų pakalbėti apie kelio plotį ir galbūt nereikėtų tokio pločio, kuris yra suplanuotas šiuo metu. Tokiu atveju, pavyktų įvykdyti greičiau visus darbus. Kokia čia situacija?

– Matote, čia labai svarbus dalykas – eismo srautai. Jei lygintume Molėtų plentą, jis yra savaitgalio plentas. Pavyzdžiui, Kaunas–Prienai kelias yra daug intensyvesnis kiekvieną dieną.

Labai svarbu, kad tą plotą apibrėžtų ne srautas vieną dieną, o bendras, pagal kurį aiškiai matysime, koks jis turėtų būti. Jei žiūrėtume nuo Molėtų iki Utenos, srautas krenta kelis kartus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.