Akis bado kelių ženklų kiekis Lietuvoje: tik kokia nauda?

Lietuvoje tiek vietinius, tiek iš svetur atvykusius vairuotojus stebina kelio ženklų gausa. Saugaus eismo ekspertas ir vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas mano, kad kelio ženklų galėtų būti mažiau. Aiškinamasi, ar tiek kelio ženklų tikrai užtikrina saugų eismą.

Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>V.Balkūno nuotr.
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>V.Balkūno nuotr.
A.Pakėnas.<br>A.Ufarto nuotr.
A.Pakėnas.<br>A.Ufarto nuotr.
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
G.Jodelė.<br>Stop kadras
G.Jodelė.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (7)

Juozas Vilūnas

Aug 10, 2022, 9:01 AM, atnaujinta Aug 10, 2022, 9:31 AM

Važiuodamas vienoje iš kelio atkarpų, A.Pakėnas net nespėja garsiai skaičiuoti, kiek pravažiuoja įvairiausių kelio ženklų – jų bent keliasdešimt šimto metrų atkarpoje.

Lietuvoje per paskutinius metus kelio ženklais nukabinėtų pakelių ir gatvių vis daugėja. Tik Klaipėdoje jų yra per 15 tūkstančių. Nelogiškai ir neteisingai įrengti kelio ženklai erzina vairuotojus, šie ima nepaisyti jų reikalavimų.

Štai inžinierius Algirdas Radauskas taip pat atkreipė dėmesį, kad Vilniuje važiuojant iš Naujosios Vilnios į centrą būna tai 50 km/h, tai 70 km/h, tai 50 km/h žymintis kelio ženklas. Galiausiai vairuotojai važiuoja 80 km/h ir taip visa eismo valdymo sistema diskredituojama.

Vairuotojai taip pat nesupranta, kodėl po remonto darbų kelių taisytojai palieka greičio ribojimo ir kitus kelio ženklus.

„Seniai remonto darbai pasibaigė, jokie darbai šeštadienį ir sekmadienį nevyksta ir stovi ženklas 30 km/h ir visiems 3–4 km reikia važiuoti tokiu greičiu. Tai aišku, kad niekas nebepaiso. Sveikos logikos, atrodytų, nėra ir manau, kad kelininkams niekas už tai neiškrečia kailio, neišpėria, tai jie ir daro, ką nori“, – „Lietuvos ryto“ televizijai aiškino A.Pakėnas.

Nepagrįstai pastatyti kelio ženklai, papildomos informacijos gausa tampa vizualine tarša, kuri blaško vairuotojų dėmesį.

Susisiekimo ministerija nuo senų laikų laikosi pozicijos, kad kelio ženklų neturėtų būti per daug. Natūralu, kad pirmumo ženklai, nurodomieji ar įspėjamieji ženklai, kurie būti eismo saugumui užtikrinti, jie turėtų būti.

Kalbant apie kitokius kelio ženklus, kaip informacinio pobūdžio, paslaugų ženklus, tai ne visais atvejais tie ženklai gyvybiškai svarbūs“, – dėstė susisiekimo ministerijos vyriausiasis patarėjas Dmitrijus Bialas.

Saugiu eismu garsėjančios Skandinavijos šalys, kelio ženklus ir ženklinimą mažina iki minimumo. Amerikiečiai eismo tvarkai palaikyti naudoja tik keletą ženklų.

Amerikos miesto Santa Klarita gyventojas Gediminas Jodelė taip pat pripažino, kad Amerikoje kelio ženklų ženkliai mažiau nei Lietuvoje. Ten pagrindinis ženklas yra nurodantis sustoti – „STOP“.

Didelę ir saugaus vairavimo patirtį Amerikoje turinčiam Gediminui eismas mūsų krašte kelia stresą. Net kartu su žmona stebi kelio ženklus ir vis tiek „pražiopso“.

Kelio savininkai, prieš įrengdami keliuose ar gatvėse naujus kelio ženklus, turėtų įsitikinti, kad jie bus naudingi eismui ir netaps vizualine tarša.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.