Lenktynininkas V.Žala atskleidė, kaip perdaromi varikliai

Ralio lenktynininkas Vaidotas Žala neslepia – viena iš didžiausių sportinio automobilio greičio paslapčių yra tinkamai paruoštas variklis.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 9, 2014, 12:38 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 2:14 PM

Trygg Racing“ komandos atstovui pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape labai nepasisekė – dar prieš lenktynes surengus testus jo „Subaru“ variklis išleido paskutinį kvapą. Teko ruošti naują, todėl bemiegių naktų įkvėptas sportininkas bei jo komanda nusprendė plačiau papasakoti kuo šis variklis skiriasi nuo standartinio.

Mažesnė kaina – didesnė galia

Nors V.Žala jau pernai Lietuvos ralio čempionate lenktyniavo nacionalinėje L grupėje, tačiau tik šiemet komanda rado laiko ir lėšų investuoti į galingesnį, šios klasės reikalavimus atitinkantį variklį. Iki šiol naudotas standartinis N grupės variklis sugedo šių metų pradžioje.

Variklis, kaip sako liaudis, „užkalė“ taip, kad teko keisti praktiškai visus jo komponentus, todėl sportininkas nusprendė investuoti į naują motorą.

„Tikiuosi, kad sumontuoti solidūs agregatai padės pasiekti didesnius variklio pajėgumus ir tuo palengvins mūsų užduotis trasoje. Nors nesureikšminame automobilio pajėgumų absoliučioje rezultatų lentelėje, tačiau kuo toliau, tuo labiau vadovaujamės logika, kad siekiant maksimalių rezultatų visi sportui itin svarbūs aspektai, įskaitant automobilio paruošimą, turi būti maksimaliai profesionaliai paruošti.“ – sakė V.Žala.

Įdomu, kad šiemet beveik visi Lietuvos greičiausi ralio lenktynininkai techniką pasiruošė pagal nacionalinės L grupės reikalavimus. Pagrindinė tokio pasirinkimo logika paprasta – už mažesnį biudžetą automobilį galima gerokai patobulinti, nei ruošiant techniką pagal tarptautinius reikalavimus, kur leidžiama naudoti tik sportinę dokumentaciją turinčius (homologuotus) agregatus, kurie neretai yra ne tik brangesni, bet ir mažiau patikimi.

Standartinis liko tik variklio blokas

„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ variklis perdarytas pagal ralio čempionato nacionalinės L grupės reikalavimus. Šioje klasėje dalyvaujantiems leidžiami itin radikalūs perdarymai, todėl vienintelė likusi standartinė dalis – motoro blokas, visos kitos dalys – sportinės, pradedant įsiurbimo ir išmetimo sistemomis ir baigiant visais variklio vidaus komponentais.

Padidinto našumo tepalo siurblys, nestandartiniai vožtuvai, kalto plieno švaistikliai, kalto aliuminio stūmokliai. Modifikuotas dujų paskirstymo mechanizmas – sumontuoti Britanijoje pagaminti sportiniai velenėliai, kuriuos naudoja greičiausi Europos ralio ir ralio kroso meistrai.

Variklio turbina taip pat kitokia. V.Žalos automobilyje sumontuota garsios anglų firmos „Owen developments“ sportinė turbina su papildoma guolių apsauga. Modifikuotas įsiurbimo kolektorius.

Sumontuotas elektrinis akceleratoriaus pedalas ir elektrinė droselinė sklendė, kurie leidžia efektyviau išnaudoti sportinio režimo „anti-lag“ sistemą. Visos dalys kruopščiai pasvertos ir išbalansuotos, nušlifuoti variklio bloko paviršiai.

Automobilyje naudojamas rankų darbo plonasienis, padidinto iki 76 mm skersmens duslintuvas iš nerūdijančio plieno.

Kainuoja kaip neblogas automobilis

Šį variklį sportininkui ruošė vilniečių „EAMV Motorsports“ kolektyvas, kuris jau daugelį metų konstruoja greičiausių ne tik Lietuvos, bet ir užsienio lenktynininkų sportinius automobilius ir jų variklius.

Naudotas „Subaru“ variklis kainuoja apie 7000 litų, o paruoštas pagal nacionalinės L klasės reikalavimus – bent tris kartus daugiau. Priklausomai nuo naudojamų agregatų jo kaina siekia apie 20-25 tūkstančius litų.

„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ jau beveik paruoštas lenktynėms. Deja, Lietuvoje artimiausias ralis numatytas tik vasarą, todėl V.Žala intensyviai derina planus ir netrukus tikisi startuoti lenktynėse užsienyje.

„Jau netrukus iš mūsų komandos stovyklos sulauksite įdomių žinių“, - žadėjo jis.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.