„Tesla Model S“ bandymas: automobilių planetos kosmosas

Panašu, kad eilinį kartą būsiu papuolęs į situaciją, kai prisijuokęs arba viešai pripažinęs kažko nemėgstantis, neatsidžiaugiu atradęs tą dalyką, kaip kokius senus ąsočius molyje atkasęs archeologas.

Elektra varoma "Tesla Model S" nepanaši į jokį kitą rinkoje esantį automobilį.<br>T.Stojano nuotr.
Elektra varoma "Tesla Model S" nepanaši į jokį kitą rinkoje esantį automobilį.<br>T.Stojano nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Tomas Stojanas (autosnob.lt)

Jan 10, 2015, 7:55 AM, atnaujinta Jan 16, 2018, 12:14 PM

Taip jau buvo nutikę, kai viešai pareiškiau nemėgstantis vegetarizmo reikalų.

Nors po šiai dienai nejaučiu simpatijų salotų ekstremistams, iš esmės tik dėl to, kad didžioji dalis nenutyla apie tai, bet vis dėl to supratau, kad vegetarų meniu toli gražu nėra tik morka, o visa ta įvairovė kuo puikiausiai harmonizuojasi prie mėsos.

Priviso elektromobilių

Neseniai gyvenimas mane apdovanojo bilietu į „Top Gear Live“, vykusį Osle, tad nebuvo kitos išeities, kaip tik tuo pačiu minimaliai susipažinti ir su Norvegija – šalimi, apie kurią nieko negaliu daug papasakoti, nes didžioji dalis tautiečių žino daugiau nei aš.

Užtat dalykas, kurį tikrai žinau, yra tai, kad ramų antradienio rytą, pakeliui nuo oro uosto į Oslą vien į uolienas besidairydamas negalėjau nepastebėti privisusių „Tesla“ automobilių.

Tai privertė susimąstyti, ar nebūta čia kitokio požiūrio į ekologiją? Ar tik nenori skandinavai savo šalies, kartu su visomis likusiomis, palikti amžiname įšale, kur visada bus švarus ir traškus minusas ore?

Pasidarė baugu, nes laukiu, kada pagaliau klimatas atšils, ir Klaipėdoj augs palmės.

„Tesla“ man visad atrodė išpūstas burbulas – naujas „Prius“ mados etapas pasigyrimui, kaip tau rūpi žemė. Kai ją pravažiuojančią pamačiau Lietuvoje visai nusipurčiau, nes „Tesla“ man vizualiai priminė korėjiečių/ „Ford“/ „Opel“ bendrą projektą. Skamba siaubingai, bet ar tikrai?

Supurto mintis

Po to, kai pasižiūrėjau nuostabų savo herojų pasirodymą, besijausdamas kaip paauglė po „One Direction“ koncerto, jau laukiau kito momento, kai pats galėsiu peržvelgti, ko čia visi spygauja dėl tų elektromobilių.

Na taip – ta tyla važiuojant daug kam nepatirta ir taško smegenis pirmą kartą, bet kai tai jau nestebina, kas dar tokio gali būti? Pasirodo, oi kaip gali.

„Model S“. Gal jis ir neatrodo išoriškai sukrečiantis mintis, bet jį iš tolo pažinsi, o visos iliuzijos apie Korėją/ „Ford“/ „Opel“ dingsta, kai gerai įsižiūri į jo proporcijas, jis gerulis!

Tik truputi mažesnis už „Panamer“, bet gerokai lenkiantis tradicinius universalus.

Stebėjau keletą minučių – na, tikrai geriau žiūrisi, nei buvau susidaręs įspūdį. Nemažas dėmesys detalėms, pvz., metalinis šoninio veidrodėlio pagrindas, gražus LED spindesys iš durų rankenėlių, pačios rankenėlės, viskas padaryta su meile ir dėmesiu.

Planšetė viduryje

Jau tikrai patys esate matę, kad per vidurį stūkso „planšetė“, bet vadinti tai planšete, tas pats, kaip duonos kepalą vadinti bandele. Visų pirma, „Teslos“ ekranas gal 4-5 kartus didesnis ir talpina tiek daug visko, kad tiesiog ir talpina viską, nuo važiuoklės nustatymų iki panoraminio stogo prasivėrimo procentais.

Valytuvų nustatymai, pagal šimtus žanrų parenkamos muzikinės kolekcijos ir žemėlapis, kuriame aiškiau matosi, kur esi, negu žiūrint pro langą.

Visi šie privalumai pirmą kartą priverčia aikčioti, kaip supermamą nuo naujo modelio stalčių apsaugėlių, tad kol nepraeina džiaugsmas dėl to didelio ekrano, patariama iškart ir susiprogramuoti mašiną pagal save, nes patys suprantat, kad pripratus prie mašinos, tingisi knaisiotis meniu dėl smulkmenų.

Suprantu, kad visa tai skamba, kaip „Nuo.. Iki..“ laidoje, bet negana gero pirmo įspūdžio - antras yra dar stipresnis.

Problema – per daug galios

Mėgstate erdvę? Tai gerai – čia grindys lygios, nes nėra pavarų dėžės, o tai reiškia papildomus sandėlius apačioje priekyje, apačioje gale, o kadangi nėra ir variklio – visur kitur.

Yra bagažinė, kaip įprasta, gale, ir erdvė priekyje - „priekažinė“, kaip pas „Porsche“.

O ko nėra - tai mygtukų ir jungiklių niekur salone.

Nori užvesti mašiną? Nuspausk stabdį ir „Tesla“ užsivedė. Nori įsijungti šviesas? Jos jau įsijungė, kai nuspaudei stabdį, tad belieka pasinaudoti „Mercedes-Benz“ padovanota RND Kai pasidomėjau kokios problemos kamuoja savininkus Norvegijoje, pasirodo, per daug galios šaltu metų laiku.

Taip, tai, pasirodo, gali būti problema, mat dažnu atveju tai yra galu varomi automobiliai, o kai 0-100km/val. laisvai pasiekiami per 4s. ant sniego ir ypač posūkiuose turi labai atsakingai įvertinti sąlygas.

Net kai buvo pliusas, o asfaltas nebuvo slidus, padavus maksimaliai elektros, jautėsi kaip minkštoms žieminėms padangoms viskas atrodė per daug komplikuota.

Ir pasiekiau saldžiausią momentą vairavime - tai šventvagiškas sukimo momentas jau važiuojant.

Patikėkite, kaip nelengva būti pasiruošusiam tokiam jausmui, kai važiuojant virš 100 km/val. ir vėl davus voltų kėdė pasiglemžia tavo kūną taip pat, kaip pajudėjus iš vietos.

Pamaniau, kad gal „Tesla“ gale sėdėjo tūkstančiai blogio šmėklų, traukiančių mane atgal, bet kai mašina taip traukia gali visi filmų vaiduokliai šmėžuoti, nepaims.

Galima apsieiti ir be garso

Vairas nebuvo per lengvas, net, sakyčiau, į sunkiąją/standžiąją pusę, kitaip būtų dar sunkiau suvaldyti automobilį.

Tikrai nustebino lėtėjimas – sekundėlei atleisk akceleratorių ir gali būti, kad tą pačią akimirką stovėsi vietoje, o tai buvo labai keista.

Bet vis tik veide šypseną uždegdavo dar vienas lietuviams ir ne tik mielas reiškinys – emocijos nieko nekainavo.

Kad ir kaip visoje tunelių gausybėje svajotųsi apie V8-V12 orkestrus, nulinis garsas sklendžiant greitkeliais reiškė nulines išlaidas ir tai buvo miela.

Pamirškite pinigus

Norint turėti „Teslą“ Lietuvoje, mašinos papildomos įrangos sąraše nori nenori turi dėti varnelę ties namu su garažu ar bent privačiu kiemu, kad per visą naktį galėtum pasisemti gyvybės iš mūsuose įprastų 220V.

Tačiau pradedant Vokietija ir nuo jos judant į Vakarus bei Šiaurę šalys turi specialias „Tesla“ stoteles.

Jos apipintos mitais, legendomis ir 480 voltų laidais, kurie per 40 minučių įkrauna pilną baką elektros, kurios užtenka apie 400-500 km (priklausomai nuo orų ir vairavimo manierų).

Kiek tai kainuoja? Tiek, kiek išleisite užkandžiams ir gėrimams belaukiant.

Puikios naujienos, kad „Tesla“ plečia savo stotelių tinklą, ir jau 2016-taisiais turėsime vieną kažkur prie Kauno, Rygos ir kažkur Estijoje bei Lenkijoje.

Realybėje žmonės turintys „Teslas“, planuojasi savo maršrutus pagal stoteles, ir nors tai atrodo kvailai ir varžančiai, nuvažiuoti galima laisvai nors ir iki Ispanijos nemokamai.

Jokių mokesčių

Kelių mokesčiai yra tokia atgyvena. Norvegijoje standartinės mašinos kas kelis kilometrus susimoka kelių mokestį tiek mieste, tiek už jo, bei moka solidžius pinigus už parkingą.

„Tesla“ savininkai nesuka galvos. Nei kelių mokesčio, nei parkingo, ir dar gali naudotis autobusų juosta.

Tai atperka kiek didesnę automobilio kainą per porą metų. Tiesa, dėl populiarumo elektromobiliai jau pradeda užkamšyti Oslo autobusų juostas, tad yra planų dėti tam antsnukius, bei yra realus Norvegijos valdžios planas reikalauti iš „Tesla“ žiemai per pusę sumažinti automobilių galią.

Ar tai legalu? Kaip jaustis tam, kuris ne tik Norvegijoje važinės? Tiesa, man buvo patikslinta ir priminta mano bičiulio, kad dėl neaiškių priežasčių, greičio viršyti elektromobiliais vis dar neleidžiama.

Čia visgi reikėtų pasitempti, gerbiami valdžios atstovai, greičio kelio ženklas 110/ E180 atrodytų visai šauniai.

Kaip ją remontuoti?

Tai gi, dabar atsakymų metas baterijų skeptikams ar šiaip įsivaizduojantiems siaubą meistrų akyse.

Vienintelis meistras, kuris matys „Tesla“, bus tas, kuris jai keis padangas, o absoliučiai visam kitam „Tesla“ parūpino 8 metų garantiją.

Jūs bent pamenate, kas buvo prieš 8 metus? Jei gerai pamenu, prieš 8 metus dar nebuvo civilizacijos, lygtai griuvo Berlyno siena, o elektromobiliai galėjo gyvuoti tik fantazuotojų galvose.

Galų gale, nėra ir kam gesti - paskambinsite kokiam Jazeerui į Mumbajų ir jis telefonu prisijungęs prie mašinos tikriausiai viską suremontuos.

„Tesla“ toliau dirba tobulindama savo baterijas ir gerindama unikalią infrastruktūrą, o kai išeina inovacija, „Teslos“ savininkas ją jau, galima sakyti, turi.

„Tesla“ per minutę gali pakeisti bateriją nauja. Tiesa pasakius, aš net pavargau beieškodamas avarinio mygtuko, kol galiausiai, jau nuotraukose, pamačiau mažą nematomą spuogiuką tarp ekrano ir vairo. Ar tai pasitikėjimas savo produktu, ar kas?

Ne pabaiga

„Tesla“ fone nuo pat pradžių sukasi toks vyrukas Elonas Muskas, vienas iš „PayPal“ įkūrėjų ir „SpaceX“ vadovas.

„SpaceX“ pasirašę sutartį su NASA testuoja du kosminius erdvėlaivius ir ieško galimybių pritaikyti juos daugkartiniam naudojimui kaip lėktuvus, tam, kad galėtų kolonizuoti Marso planetą.

Įdomu ar man „Teslas“ kaip kosmosą diskusijose apibūdinę draugai bent nutuokė, kaip arti tiesos jie buvo?

Tesla Model S“ - oficialiai kosmosas ir dar su „viskas įskaičiuota“. Belieka mums čia, Lietuvoje, tinkamai pasiruošti šiai naujovei ir rytojus bus šviesus.

Jo kaina dabar nuo 170 tūkstančių litų iki N sumos.

Linkėjimai iš ateities.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.