Šveicarijos kalnuose – ilgiausias tunelis pasaulyje

Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>„Reuters“ nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>„Reuters“ nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, jau kitų metų vasarą šiuo tuneliu galės važiuoti traukiniai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Tunelio gręžimo darbų pabaiga 2010 metais buvo skambiai atšvęsta.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (26)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Sep 24, 2015, 10:13 AM, atnaujinta Oct 14, 2017, 5:20 AM

Po 16 metų trukusių statybų Šveicarijoje baigtas rekordinio ilgio geležinkelio tunelis. 57 kilometrų Gotardo tunelis driekiasi per trečdalį Šveicarijos po Alpių kalnais – tarp Erstfeldo ir Bjaskos.

Jis bus skirtas vien geležinkelių eismui, o traukiniai naujajame tunelyje dėl itin lygaus pagrindo galės įsibėgėti net iki 240 kilometrų per valandą.

Gotardo tunelis iš lyderio vietos išstūmė anksčiau ilgiausiu laikytą 53,8 kilometro ilgio Seikano tunelį Japonijoje, jungiantį Honšiū ir Hokaido salas.

Žuvo žmonių

Tunelio statybos, įskaitant geležinkelio tiesimą ir saugumo sistemų įrengimą, jau baigtos.

Spalio 1-ąją Šveicarija planuoja pradėti tunelio bandymus, o kitų metų birželį juo turėtų riedėti pirmieji keleiviniai ir krovininiai traukiniai.

Gotardo tunelio statybos prasidėjo dar 1999-aisiais. Daugiausia laiko ir pastangų reikėjo išgręžti tunelio šachtas – tai truko 11 metų, iki 2010-ųjų spalio. Ir dieną, ir naktį 2 tūkst. darbininkų dirbo prie gręžimo mašinų.

Iš statybvietės buvo išvežta net 31 mln. tonų iškastų uolienų – tai apytiksliai 2 mln. pakrautų sunkvežimių.

Gotardo tunelis buvo gręžiamas per itin tvirtą Alpių dalį, sudarytą beveik vien iš tvirtų gneiso bei granito uolienų, tad per dieną buvo išgręžiama apie 30 metrų tunelio.

Darbus apsunkino ir tai, kad milžiniškos vokiškos gręžimo mašinos turėjo būti aušinamos vandeniu, kad neperkaistų.

Tunelio gręžimo metu žuvo aštuoni žmonės.

Sumažės eismas

Tūkstančių darbininkų pastangos palengvins gyvenimą visai šaliai.

Gamtos grožiu ir švara garsėjanti Šveicarija vis labiau jaučia suintensyvėjusio eismo poveikį ekologinei pusiausvyrai, o siaurus kalnų kelius apgula vis daugiau sunkiojo transporto, todėl šis tunelis valstybei buvo būtinas.

Baigus tunelio gręžimą, prasidėjo jo įrengimo darbai – uolienos buvo sutvirtintos, apmūrytos, nutiesta elektros instaliacija, įrengta ventiliacijos bei klimato kontrolės sistema ir nutiestas geležinkelis.

Gotardo tunelį sudaro du lygiagretūs 9,5 metro skersmens tuneliai, skiriami apie 40 metrų uolienų. Dėl saugumo per kiekvieną jų nutiesta tik po vienus geležinkelio bėgius, todėl nėra rizikos, kad traukiniai susidurs.

Tunelyje įrengti 2 avariniai išėjimai, o kas 235 metrus – perėjos tarp abiejų tunelio dalių.

Kelionė sutrumpės

Iš šiaurės pietų kryptimi einantis tunelis veda beveik iki Italijos pasienio. Jo statybos Šveicarijai atsiėjo apie 9,2 mlrd. eurų.

Kol kas Gotardo tunelio projektas nevėlavo, todėl jeigu bandymai bus sėkmingi, kitų metų vasarą šiuo tuneliu jau galės važiuoti traukiniai.

Skaičiuojama, kad kelionė tarp Ciuricho ir Milano sutrumpės valanda ir užtruks mažiau nei tris valandas.

Dvigubu Gotardo tuneliu kasdien galės važiuoti apie 300 traukinių.

Pratęsė istoriją

Pirmasis Gotardo geležinkelio tunelis buvo pastatytas dar 1882 metais. 15 kilometrų ilgio bendras Šveicarijos, Vokietijos ir Italijos projektas tuo metu buvo tikras inžinerijos stebuklas.

Jo statybos nusinešė net apie 200 darbininkų gyvybių, bet prieš 128 metus Sen Gotardo kalnų perėjos pakraštyje įrengtas tunelis naudojamas iki šiol.

Naujasis 57 km ilgio Gotardo tunelis yra ilgiausias geležinkelio tunelis pasaulyje. Antrąją vietą užima 53,8 km Seikano tunelis Japonijoje, o trečiąją – Eurotunelis, jungiantis Prancūziją ir Didžiąją Britaniją.

Ilgiausias žmonių transportui naudojamas tunelis pasaulyje yra Kinijos Guangdžou miesto metro trečioji linija – ji driekiasi 60,4 km.

Pats ilgiausias tunelis pasaulyje yra JAV. Tai Delavero akvedukas Niujorko valstijoje, naudojamas vien tik vandeniui tiekti. 1945 metais pastatytas 137 km ilgio ir 4,1 m pločio tunelis buvo išgręžtas per uolienų masyvą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.