Elonas Muskas atskleidė pagrindinę priežastį, kodėl taip sunku sukurti autonominį automobilį

Tarp didžiųjų automobilių gamintojų autonominių automobilių srityje „Tesla“ tikriausiai yra toliausiai pažengusi kompanija. Nepaisant to, net ir „Tesla“ autopilotas dar nėra visiškai pasirengęs plačiam naudojimui. Kodėl sukurti autonominį automobilį taip sunku?

Tarp didžiųjų automobilių gamintojų autonominių automobilių srityje „Tesla“ tikriausiai yra toliausiai pažengusi kompanija.<br>www.unsplash.com nuotr.
Tarp didžiųjų automobilių gamintojų autonominių automobilių srityje „Tesla“ tikriausiai yra toliausiai pažengusi kompanija.<br>www.unsplash.com nuotr.
Tarp didžiųjų automobilių gamintojų autonominių automobilių srityje „Tesla“ tikriausiai yra toliausiai pažengusi kompanija.<br>commons.wikimedia.org nuotr.
Tarp didžiųjų automobilių gamintojų autonominių automobilių srityje „Tesla“ tikriausiai yra toliausiai pažengusi kompanija.<br>commons.wikimedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 17, 2021, 8:04 PM, atnaujinta May 17, 2021, 8:04 PM

Autonominių automobilių technologijos vystomos jau ne vieną dešimtmetį. Nepaisant to, jos toli gražu nėra pasiruošusios plačiam naudojimui. Tiesą sakant, net sunku pasakyti, ar yra daugiau bijančių ar laukiančių autonominių automobilių.

Elonas Muskas teigia, kad sukurti gerą autonominį automobilį sunku, nes visas dabartinis kelių tinklas yra sukurtas biologiniams vairuotojams, kurie vadovaujasi akimis. Kitaip tariant, mūsų infrastruktūra yra pritaikyta žmonėms, o ne robotams. Jei nebūtų jokio pereinamojo laikotarpio ir vairuojančius žmones galėtume iš karto pakeisti autonominiais automobiliais, tai tikriausiai nebūtų taip sunku.

Autonominiai automobiliai galėtų bendrauti tarpusavyje (jei gamintojai susitartų dėl vieningų programinių protokolų) ir pasikalbėtų su kelių infrastruktūra. Dabartiniai kelio ženklai yra dideli ir ryškūs, kad juos manytų žmogaus akys.

O galėtų būti tiesiog radijo bangų žymekliai. Keliai ženklinami taip, kad juos matytų žmogus, tačiau nepagalvojama, ar linijas matys robotas. Juk roboto rega nėra tokia gera kaip žmogaus, ypač kai tenka filmuoti nuo lietaus blizgančius paviršius.

Net ir perėjos yra sukurtos žmonėms. Vairuotojas gali pamatyti pėsčiuosius ir įvertinti jų ketinimus. Robotui gali būti sunku suprasti, ar žmogus tik šiaip dairosi, ar ketina eiti per kelią. Jei perėjos būtų sukurtos turint omenyje autonominius automobilius, jos irgi turėtų specialius žymeklius, kuriuos pėstieji turėtų aktyvuoti patys.

O dabar autonominiai automobiliai turi dalintis keliais su žmonėmis ir senamadiškais automobiliais, iš kurių negauna jokios informacijos. Žmonės stabdo ir bėgėjasi netobulai, kiekvienas pasižymi skirtingu vairavimo stiliumi, o tai eismą robotui paverčia sudėtingu galvosūkiu. Žmogui tai – įprasta erdvė, kurioje sugyvename su visiškai nepažįstamais žmonėmis.

Taigi, „Tesla Full Self-Driving“ sistema, kuri papildomai kainuoja 10 tūkstančių dolerių, atrodo net ir pakankamai pigi. Nors spaudoje dažnai aprašomos avarijos, kuriose sudalyvavo „Tesla“ su galimai įjungtu autopilotu, FSD sistema yra pakankamai saugi.

Per 4,19 milijonų mylių bandymų „Tesla“ užregistravo vos vieną avariją. Žinoma, tai nekeičia fakto, kad bent jau kol kas „Tesla“ automobiliai negali važinėti savarankiškai.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.