CATL vadovas: „Kietieji akumuliatoriai yra ne tik nesaugūs, bet ir sunkiai įgyvendinami“

Didžiausias automobilių akumuliatorių gamintojas pasaulyje CATL pažėrė skepticizmo apie akumuliatorių vystymosi perspektyvą, tiksliau, apie naujos kartos kietuosius akumuliatorius, kuriems buvo žadama puiki ateitis, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Didžiausias automobilių akumuliatorių gamintojas pasaulyje CATL pažėrė skepticizmo apie akumuliatorių vystymosi perspektyvą.<br>dpa/picture-alliance/Scanpix nuotr.
Didžiausias automobilių akumuliatorių gamintojas pasaulyje CATL pažėrė skepticizmo apie akumuliatorių vystymosi perspektyvą.<br>dpa/picture-alliance/Scanpix nuotr.
Didžiausias automobilių akumuliatorių gamintojas pasaulyje CATL pažėrė skepticizmo apie akumuliatorių vystymosi perspektyvą.<br>dpa/picture-alliance/Scanpix nuotr.
Didžiausias automobilių akumuliatorių gamintojas pasaulyje CATL pažėrė skepticizmo apie akumuliatorių vystymosi perspektyvą.<br>dpa/picture-alliance/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 10, 2024, 3:25 PM

CATL įkūrėjas ir vadovas Robinas Zengas išreiškė dideles abejones dėl vadinamų kietųjų akumuliatorių, kurių viduje nėra skysto elektrolito, nors dar visai neseniai pasaulis kalbėjo, kad tai bus akumuliatorių revoliucija ir tokie akumuliatoriai pakeis pasaulį.

Tačiau kinas R.Zengas sako, kad jie yra netinkami ilgalaikei eksploatacijai ir jų ilgaamžiškumo dar ilgai nepavyks pasiekti. Be to, kasdienėje eksploatacijoje jie nėra saugūs.

Pasak CATL įkūrėjo, negali būti nė kalbos apie greitą šių akumuliatorių atsiradimą rinkoje. Prireiks ne vienerių metų, kad jie taptų ir patikimi, ir ilgaamžiai.

Jis paaiškino, kad kietiesiems akumuliatoriams reikalingas anodas turi būti pagamintas iš itin švaraus ir gryno ličio be jokių priemaišų, o tam, kad procesas vyktų tinkamai, reikalingas gan didelis slėgis. Tai yra ne tik nesaugu, bet ir sunkiai įgyvendinama realiame gyvenime.

Anot R.Zengo, net idealiose laboratorinėse sąlygose tokie akumuliatoriai išlaiko vos dešimt pakrovimo ir iškrovimo ciklų, o po to jų savybės ima drastiškai blogėti, dėl to, kad litis įkaista ir ima deformuotis.

Svarbiausia, kad dėl didžiulio slėgio akumuliatoriaus viduje, net nedidelio sukrėtimo metu atsiranda nesandarumas, litis ima reaguoti su ore esančia drėgme ir į atmosferą išskiria itin toksišką ličio hidroksidą. Automobilių avarijos atveju šis reiškinys būtų itin pavojingas visiems aplinkiniams.

CATL tokio tipo akumuliatorius tyrinėja jau daugiau nei dešimtmetį ir proveržio pasiekti nepavyksta. Nepaisant to, jie toliau dirba su tokiais akumuliatoriais. Neseniai net susibūrė su kitais Kinijos gamintojais ir ruošiasi pradėti kietųjų akumuliatorių gamybą, tačiau kol kas to įgyvendinti nepavyksta.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.