Atostogų planus vyrui sujaukė netikėti skrydžių pakeitimai – daugiau ten nesikreips

Atostogos – kiekvieno dirbančio pats laukiamiausias metas, o jų planavimo procesas kartais net smagesnis nei jos pačios... Bet kaip atostogų planus gali sugadinti aviakompanija, sužinosite netrukus. Tikiuosi, iš to pasimokysite.

Vilniaus oro uostas,lėktuvai.Wizzair.com<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vilniaus oro uostas,lėktuvai.Wizzair.com<br>V.Ščiavinsko nuotr.
 Vyras su visa šeima prarado pinigus už skrydį iš Lietuvos į Londoną.<br> 123rf.com nuotr.
 Vyras su visa šeima prarado pinigus už skrydį iš Lietuvos į Londoną.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Skaitytojas

Aug 23, 2019, 8:59 PM, atnaujinta Aug 26, 2019, 9:11 AM

Puikus kelionės planas

Situacija labai paprasta ir žinau, kad daug savarankiškai keliaujančių žmonių taip daro. Jau balandį pradėjome planuoti šeimos atostogas ir nutarėme 10 dienų spalio mėnesį vykti į Portugalijai priklausančią Madeirą.

Naudodamasis populiaria skrydžių paieškos programėle pradėjau sekti galimus maršrutus (iš Lietuvos tiesioginio skrydžio nėra) bei kainas. Tarpusavyje konkuravo du variantai.

Pirmas – vykti su „Raynair“ per Paryžių į Portą ir iš ten – į Madeirą. Antras – pasinaudoti „Wizzair“ paslaugomis ir vykti per Londoną į tą patį Portą ir tada – į Madeirą. Pasiūlymai labai panašūs, tarp skrydžių – idealus laikas, o labai svarbu keliaujant su vaikais, persėsti skirta maždaug po 2–2,5 val.

Kolegė užsiminė, kad „Wizzair“ kompanija siūlo „Wizz Discount Club“ narystę metams. Grupinės narystės klube kaina – 60 eurų. Ją įsigijus galima dar labiau sutaupyti. Buvo priimtas sprendimas pasinaudoti „Wizzair“ paslaugomis, įsigyti nuolaidų klubo narystę, pirkti bilietus Vilnius–Londonas, Londonas–Portas. O iš dar vienos kompanijos įsigyti skrydį į pačią Madeirą iš Porto. Visa tai padariau šių metų birželio 15 d., gavau tai patvirtinančias sąskaitas.

Kodėl, kaip?!

Po mėnesio nutariau prisijungti prie „Wizzair“ tinklalapio ir galutinai sužiūrėti skrydžių laikus. Ištiko lengvas šokas: paaiškėjo, kad niekaip nebespėsime į skrydį Portas–Madeira! Kodėl, kaip?

Pirma mintis, gal pats žioplį pagavau. Jokio el. laiško iš kompanijos, jokio skambučio – nieko. Pažiūrėjęs įdėmiau pamačiau pranešimą, kad skrydis Londonas–Portas pavėlintas 2 valandomis 25 minutėmis, o tai reiškia, kad visa šeima nebespėja į skrydį iš Porto į Madeirą!

Naršau „Wizzair“ puslapį ieškodamas kokio nors el. pašto adreso, kuriame galėčiau išdėstyti visos šeimos problemą, bet randu tik telefono numerį, kurio minutės kaina 1,45 euro (nieko sau kainelė). Kadangi lietuvių kalba konsultacijos negalimos, angliškai nekalbu taip jau idealiai, pasirenku seniai vartotą rusų kalbą. Skambinu, telefone groja smagi muzikėlė, minutės eina...

Maždaug po 11 minučių atsiliepia konsultantė. Darkyta rusų kalba pradedu dėstyti problemą, o ji pasiūlo skristi į gretimą Lisabonos oro uostą ir kažkaip pasiekti Portą, puikiai suprasdama, kad dėl pavėlinto skrydžio ar pasirinkto kito oro uosto aš laiku nebūsiu Porte.

Išgirstu pasiūlymus. Pirmas, sutikti su viskuo ir skristi. Antras, sugrąžinti pinigus į asmeninę sąskaitą už skrydį Londonas–Portas. Trečias, sugrąžinti pinigus į „Wizzair“ sąskaitą už skrydį Londonas–Portas, plius 20 proc. būsimiems skrydžiams ir paslaugoms. Nuskamba ir tokia frazė: „Dar daug laiko, gal kas pasikeis...“

Nervai tiesiog nelaiko, padėkoju už skambutį, kuris man kainuos apie 20 eurų, ir trenkiu telefoną.

Jokio draugiškumo

Gal stebitės, ko aš čia nervinuosi, pasiimk pinigus ir perplanuok kelionę? Gerai. O kaip skrydis Vilnius–Londonas ir narystė klube, kurie šiuo atveju man visiškai neaktualūs? Juk visa šeima nepasinaudos nei skrydžiu, nei narystės teikiamais privalumais!

Naršau po „Wizzair“ puslapį, pagaliau randu formą, kur galiu pateikti skundą. Surašau visą problemą, surašau skrydžius, surašau išleistas sumas narystei, papildomam bagažui, vietoms ir naiviai tikiuosi, kad kompanija išliks sąžininga kliento atžvilgiu.

Po poros dienų sulaukiu atsakymo. „Wizzair“ kompanija atsiprašo dėl situacijos, informuoja, kad skrydį pavėlino dėl komercinių priežasčių, ir pasiūlo tas pačias pinigų grąžinimo sąlygas, apie skrydį Vilnius–Londonas tarsi pamiršdama.

Atrašau „Wizzair“, kad ne aš pakeičiau laiką, kad nebuvo pasiūlyta jokia logiška alternatyva, gal susitarkime draugiškai ir išspręskime problemą sąžiningumo ir teisingumo principu. Iki skrydžių dar marios laiko (du su puse mėnesio), kompanija tikrai suras kitus klientus, taip nenukentės nei ji, nei aš. Kaip įrodymą, kad Portas nėra mano galutinė stotelė, prisegu skrydžio Portas-Madeira užsakymą, kuriame aiškiai matyti skrydžio laikas. Laukiu…

Gali manipuliuoti užsakymais

Rašau laiškus į Lietuvos transporto saugos administraciją, kuri nemokamai konsultuoja ir dėl tokių situacijų. Iš jų sulaukiu atsakymo, kad aviakompanija teisi, ji neprivalo mokėti už pirmąjį skrydį, nes tai – ne jungiamieji skrydžiai.

Nors pateikia ir tokį variantą: „Teismas sujungtose bylose (...) priėmė sprendimą, pagal kurį keleiviai, kurie galutinį paskirties punktą pasiekė trimis ar daugiau valandų vėliau, negu numatyta pagal pradinį kelionės planą, turi tokią pat teisę į kompensaciją kaip ir atšauktų skrydžių keleiviai.“ 

Tik kas šiuo atveju yra galutinis paskirties punktas? Aviakompanijai – Portas, mano šeimai – Madeira.

Gyvename civilizuotame, teisiniame pasaulyje, turėtų galioti taisyklė „klientas visada teisus“, bet tik ne šiuo atveju! Tik ne dėl skrydžių ir oro bendrovių. Niekaip nesuprantu, kaip institucijos palieka tokią spragą: ta pati aviakompanija, du jos skrydžiai, iš kurių vienas keičiamas... Oro bendrovės, matydamos užsakymus, gali puikiai tuo manipuliuoti.

Įsivaizduokite: jeigu antrąjį skrydį oro bendrovė paankstintų kokiomis 4 valandomis, matydama, kad tie patys klientai turi skrydį iš Vilniaus ir į jį paprasčiausiai nespėja? Kompanija grąžina pinigus už paankstintą skrydį, o klientas lieka sumokėjęs už pirmąjį, bet realiai nepasinaudojęs paslauga.

Nors „Wizzair“ neteikia jungiamųjų skrydžių paslaugos, t.y. visi jų skrydžiai yra atskiri, kompanija gali puikiai manipuliuoti skrydžių laikais nurodydama – kaip mūsų atveju – komercines priežastis. Mano nuomone, jungiamųjų skrydžių paslaugos net ir nereikia teikti, turiu visus užsakymus, visus skrydžius, visus laiškus, sąskaitas, iš kurių aišku, kad mano galutinis tikslas – Madeira.

Kažkur skaičiau, kad apie 10 proc. bilietų skrydžiuose būna nepanaudoti. Na, gal kas nors susirgo, pamiršo ar pramiegojo, bet gal ką nors pakeitė oro bendrovė? O jeigu, neduok Dieve, klientas nori pakeisti skrydžio datą, laiką ar padarė klaidelę registruodamasis, jis turi sumokėti nemažą sumą už pakeitimus.

Puikiai suprantu, kad yra vidaus taisyklės, reglamentai, bet kur logika, teisingumas ir sąžiningumas? Nejau gana populiari ir garsi aviakompanija gali keisti ką ir kaip nori, o užsakytos paslaugos negavęs ar dėl kompanijos pakeitimų jos atsisakęs klientas bus paliktas ant ledo?

*** 

„Bendraukime“ kreipėsi komentaro į „Wizzair“. Praėjus mėnesiui ir publikavus šį straipsnį, kompanija papildė istoriją ir savo komentaru.

"Kaip įprasta aviacijos industrijos praktikoje, skrydžių dažniai keičiasi atsižvelgiant į keliavimo sezonus ir maršrutų patrauklumą. Nuo vasaros sezono krypties Londonas–Portas tvarkaraštis buvo nežymiai pakeistas. Visi keleiviai, įsigiję bilietus šiuo maršrutu, informuojami ir automatiškai jiems siūlomos trys galimybės – skrydžio alternatyva, visiškas pinigų grąžinimas arba 120 proc. sumokėtos sumos sugrąžinimas į jų „Wizz Air“ sąskaitas.

Nors aviakompanija jungiamųjų skrydžių nevykdo, „Wizz Air“ nuoširdžiai atsiprašo už nepatogumus, kuriuos galėjo sukelti šis pasikeitimas", - buvo rašoma atsiųstame komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.