„Sodros“ žinia emigranto vos neišvertė iš koto – po jos teko ilgai atsiprašinėti

Norėjau Jūsų teismui atiduoti vieną istoriją, kuri nebyliai sau byloja, jog mes gyvename savotiškame lietuviškajame Vodevilyje. 

 Vyrą apstulbino „Sodros“ žinia apie įsiskolinimą.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
 Vyrą apstulbino „Sodros“ žinia apie įsiskolinimą.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

S.B.

Aug 9, 2018, 11:28 AM

Ši istorija prasidėjo dar pereitą žvarbų sausį, kuomet aš paskutinę to mėnesio dieną susisiekiau telefonu su „Sodros“ klientų aptarnavimo specialiste. Ir dariau tai vedinas pačių kilniausių paskatų, nes aš tuokart dirbau užsienyje, bet skirtingai nuo daugumos emigrantų, tos prievolės mokėti PSD visai nesikračiau, nes galvojau, jog su Dievu mes nė vienas nesame sudarę sutarties, tad ir nežinome, kas bus rytoj. O mokant tą mokestį čia, Lietuvoje, be jokių papildomų kalbų ar veiksmų, būtų gydymo paslaugos teikiamos nemokamai. 

Tai štai, grįžtant prie tos pačios esmės – skambinau pereitų metų sausį į tą „Sodrą“, kuri žinia ir administruoja PSD įmokas ir tuo kart iš konsultantės aš sužinojau, jog pas mane yra PSD permoka dar iš ankstesnių laikų, bet aš taip naiviai ir juo labiau iš karto tuo nepatikėjau ir ėmiau klausinėti, tos „Sodros“ konsultantės vis, ar ji neapsiriko kartais?

Ar tikrai aš persistengiau ir permokėjau? O atsakydama į tai minėtoji konsultantė mane mažiausiai penkis kartus užtikrino ir įtikino, jog aš tikrų tikriausiai esu permokėjęs, tad man už vasario mėnesį priklausys sumokėti vieną eurą ir viso labo 80 centų menkų, nes pats PSD pabrango jau būtent tokia suma. 

Aš nors ir nenorėdamas, bet ėmiau ir patikėjau, nes kam gi dar geriau žinoti nei pačiai „Sodrai“, kas jai permokėjo, o kas ne? Ir, aišku, aš savo ruožtu įvykdžiau tą „Sodros“ darbuotojos paliepimą, o kas gi man beliko dar daryti? 

Ir atrodė, jog viskas lyg ir puiku, kol ir vėlei, dabar jau paskutinę karštą liepos dieną, aš paskambinau į „Sodrą“, tik jau šiuokart atsiliepusios telefonu konsultantės žinia mane vos neišvertė iš koto, mat ji man pareiškė, jog aš „Sodrai“ esu įsiskolinęs ir būtent už tą laikotarpį, kuomet ir buvo permokėta ir tokia pačia analogiška suma, kurią ta pati „Sodra“ teigė, jog aš jai ir permokėjęs buvau. 

Tad man pasiteiravus, kas čia vyksta ir ar jie patys bent sumoja, ką jie kas kartą kalba ir daro? Dar pasismalsavus, kodėl jie pirmai mane užtikrino, jog aš permokėjau, o dabar aiškina, jog yra trūkumas? 

Į tai „Sodros“ konsultantė man rėžė, jog šią situaciją dabar ir pati „Sodra“ ketina aiškintis ir atsakymą pateiks man per tris darbo dienas, bet aš su tuo nesutikau ir laukti visai neketinau, nes visi pokalbiai su „Sodros“ konsultantais yra įrašinėjami ir saugomi, tad jei aš viską vykdžiau, kaip man nurodė pati „Sodra“, tai kodėl aš dabar turiu būti pakabintas ir laukti, kol jie išsrėbs košę, kurią patys ir išvirė? 

Deja, bet su „Sodos“ konsultacijų centru ginčytis beprasmiška, nes tos konsultantės tarsi savotiškos princesės, kurios gali ir ragelį numesti, ir neatsakinėti, ir dar Dievai žino, ką? Joms nė motais, kad žmogus sąžiningai vykdydamas jų paliepimus ir pats to nežinodamas tapo skolininku, tuo pačiu yra gadinamas jo kreditinio patikimumo reitingas, bet joms tai kas? 

Tiesa, tą pačią dieną, tik už kokių gerų penkių valandų, su manimi susisiekė dar kartelį. Ir ne iš kur kitur, o iš tos pačios „Sodros“ ir puolė atsiprašinėti ir aiškinti, jog sausio mėnesį buvo išties suklysta, kažkas ne taip žiūrėta ir įžiūrėta, nes, spėju, jog atsakinga „Sodros“ specialistė dar ir perklausė tą nuo sausio mėnesio įrašytą ir užsilikusį mudviejų pokalbį su „Sodros“ konsultante, per kurį ji mane ir suklaidino. 

Aš, kaip atsakingas Lietuvos pilietis, pasiteiravau „Sodros“, ar bus imtasi kokių nors drausminių priemonių prieš šios istorijos kaltininkę, kad ateityje tokių situacijų būtų išvengta, bet man buvo atsakyta, jog ne, nes taip tiesiog nutiko ir dar kartelį manęs atsiprašė. 

Tik kas man iš jųjų to atsiprašymo? Ką man su juo daryti? O jiems tai kas, jie atsiprašė ir iki kito eilinio karto? 

Ir baigdamas aš teisybės dėlei dar pažymėsiu, jog nepaisant to, jog „Sodra“ reikalui esant turi prieigą prie visų mūsų bankų sąskaitų, bet nuo mano sąskaitos tos trūkstamos sumos nenurašė ir delspinigių neskaičiavo – matyt to nedarė, nes suvokė savo tiesioginę kaltę, ar dar ką nors, bet man plaukai tiesiog piestu šiaušėsi vien nuo minties, jog tokie žmonės administruoja mūsų mokesčius...

***

„Sodros“ Komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis dar sykį nuoširdžiai atsiprašė kliento už informaciją, kuri galėjo suklaidinti ir sukelti nepatogumų.

„Ši situacija mums yra žinoma. Gyventojui iš tiesų galėjo būti suteikta klaidinga informacija dėl sutrikimo informacinėse sistemose. Tokių sutrikimų pasitaiko. Sužinoję apie klaidą klientui perskambinome paaiškinome situaciją ir, kaip rodo įrašai, ne kartą atsiprašėme.

Siekiame nuolat tobulinti klientų aptarnavimą, todėl visi pokalbiai įrašomi ir, esant panašioms situacijoms, įrašai perklausomi. Įvertinama, kaip elgėsi konsultantas ir klientas, ar žmogus aptarnautas mandagiai, ko klausė klientas, ar nebuvo užgauliojimų ir įžeidimų. Tik taip galime mokytis iš klaidų ir tobulinti aptarnavimą.

Svarbu žinoti, kad delspinigiai už gyventojų PSD skolas nėra skaičiuojami, o duomenys apie tokių asmenų įsiskolinimus nėra vieši. Tai reiškia, kad asmens kreditingumą vertinančioms bendrovėms jie neteikiami“, – komentavo „Sodros“ atstovas.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.