Naujos taisyklės autobuse pribloškė: jų nesilaikant keleivius prigrasė šutint kaitroje

Vilniuje, Konarskio stotelėje įlipau į 21 autobusą, važiuojantį iš Centro į Lazdynus. Rankose nešiausi savo kalaitę, katės dydžio (5 kg svorio). Įlipusi atsisėdau, o šuo gulėjo man ant kelių.

 Negirdėtos autobuso vairuotojos taisyklės supykdė keleivę.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
 Negirdėtos autobuso vairuotojos taisyklės supykdė keleivę.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Karolina

2018-08-14 19:14, atnaujinta 2018-08-14 19:21

Iš kabinos iššoko vairuotoja ir ėmė ant manęs rėkti, esą su šuniu turiu įlipti tik per galines duris, atsisėsti tik ant galinės sėdynės, o šuo turi būti man po kojomis, o ne ant kelių. Taip esą parašyta taisyklėse (autobuso palubėje). Kol aš jos reikalavimų neįvykdysiu, autobusas nevažiuos ir visi keleiviai (jų buvo gal 3) turės dėl manęs šusti kaitroje.

Tai man buvo naujiena. Su šunimi ant rankų nėjau skaityti taisyklių palubėje. Ką aš žinau, gal jos neseniai pasikeitė (vairuotoja taip sakė). Persėdau į autobuso galą, bet vairuotoja nesiliovė bartis, nes savo šuniuko nuo kelių ant grindų nenuleidau. Pasakiau, tuoj skambinu "Vilniaus transportui" ir paklausiu, kaip taisyklėse apie šuns vežimą parašyta.
 
Paskambinau telefonu, kuris konsultuoja dėl tvarkaraščių, nes tik tą numerį turėjau. Atsiliepusi darbuotoja patarė klausyti vairuotojos ir nieko negalėjo pasakyti apie gyvūnų vežimo tvarką, pasiūlė skambinti kažkokiai kontrolei – bet tik darbo dienom ir darbo metu. Kai važiavau, buvo 21 val. vakaro.

Per tą laiką privažiavome Savanorių pr. stotelę, ir įlipo Keleivių kontrolė. To kontrolieriaus, kuris tikrino mano bilietą, paklausiau, ar galiu savo šuniuką vežtis ant kelių. Jis linktelėjo galva.

Tuo pat metu vairuotoja vėl iššoko iš savo kabinos ir mane apskundė kitam kontrolieriui, tokiam apkūniam vyriškiui. Ir štai jis ateina rūsčiu veidu prie manęs, kaip koks tarybinių laikų policininkas, ir ima man aiškinti, kad aš ne taip vežu savo šunį. Jis turi tupėti ant autobuso grindų.

Jei turėčiau galimybę važinėti nuosavu automobiliu, po šio įvykio kojos nekelčiau į Vilniaus viešąjį transportą! Deja, savo nelaimei, dėl blogo regėjimo turėsiu ir toliau juo naudotis. Labai norėčiau, kad grubaus elgesio, kokį patyriau tą vakarą, daugiau nepatirčiau.

Grįžusi namo darkart perskaičiau (nes buvau skaičiusi prieš dvejus metus, kai šuniuką įsigijau) važiavimo Vilniaus viešuoju transportu taisykles. Visi vairuotojos reikalavimai pasirodė besą laužti iš piršto!

Aš neprivalau įlipti tik pro galines duris, neprivalau sėdėti tiktai gale ir neprivalau šuns laikyti sau po kojomis. Mano kalaitė sėdimos vietos neužėmė – ant sėdynės sėdėjau aš, ji yra priskirtina dekoratyvinėms veislėms, tad vienintelis reikalavimas yra turėti jos skiepų pasą (kurio niekas neprašė parodyti).

Mano kalaitė yra ne tik maža, ramaus būdo (nesargi), laiku paskiepyta ir nukirminta, bet ir baigusi klusnumo pagrindų kursus bei išlaikiusi Miesto šuns egzaminą. Ji moka tinkamai elgtis viešose vietose, kur daug žmonių. Beje, ir tą vakarą kaip tik grįžome iš dresūros užsiėmimo.

Visą tą laiką, kiek ją auginu, kai kur nors važiuojame, ji guli man ant kelių (niekada netupdau ant gretimos sėdynės!) ir nėra pratusi būti ant autobuso grindų. O ir kodėl toks mažas padaras ten turėtų būti? Kai dairiausi Lietuvos prieglaudose augintinio, ir ieškojau tokio, kuris būtų nedidukas, nes su dideliu šunimi važinėti autobusais ir troleibusais turbūt apskritai neįmanoma.) 

Prašau mane aprėkusią vairuotoją supažindinti su taisyklėmis, kur parašyta, kaip turi būti vežamas šuo, taip pat parašyta, kad su keleiviais vairuotojas privalo bendrauti mandagiai ir pagarbiai. Teisinga būtų, kad vairuotoja manęs ir atsiprašytų.

Su taisyklėmis supažindinti ir keleivių kontrolierius, ir tas darbuotojas, kurios konsultuoja dėl tvarkaraščių ir bilietų. Negi šiems darbuotojams sunku žinoti taisykles, idant tokioje konfliktinėje situacijoje galėtų patarti?

***

Vilniaus „Susisiekimo paslaugų“ Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė  komentavo, kad pagal šiuo metu galiojančias keleivių ir bagažo vežimo autobusais ir troleibusais taisykles Vilniaus mieste keleivis turi teisę nemokamai vežti gyvūną taroje, kuri netrukdytų kitiems keleiviams praeiti, neteptų. 

„Jei keleivis turi dokumentus, kuriuose nurodomos skiepų žymos, jis turi teisę gyvūną, šiuo atveju šunį, vežti be taros nemokamai. Šuo turi būti su antsnukiu (išskyrus dekoratyvinių veislių šunis), laikomas už ne ilgesnio kaip 0,5 m pavadėlio ir neturi užimti sėdimos vietos. Taip pat taisyklėse apibrėžta, jog keleivis atsako už jo vežamų gyvūnų sukeltą žalą kitų keleivių sveikatai, gyvybei, nuosavybei, ramybei ir privalo ją atlyginti, taip pat laikytis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintų Gyvūnų laikymo Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje taisyklių.

Gavę keleivių atsiliepimus kartu su vežėjais nagrinėjame kiekvieno jų aplinkybes. Jūsų minimoje situacijoje vairuotojos elgesys vertinamas kaip neatitinkantis bendravimo su keleiviais ir jų aptarnavimo standarto. Vežėjas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ patikslino, jog su keleive jau susisiekė ir tiesiogiai atsakė į jos atsiliepimą, taip pat – atsiprašė dėl nemandagaus bendravimo ir neteisingai pateiktos informacijos. Pati vairuotoja įspėta žodžiu ir dar kartą supažindinta su naujomis keleivių ir bagažo vežimo taisyklėmis. Pasikartojus panašiam bendravimo su keleiviais atvejui, vairuotojai bus skirta drausminė nuobauda.

Viešojo transporto keleivių kontrolieriai prieš pradėdami darbą yra supažindinami su naujausiomis keleivių vežimo ir tinkamo bendravimo bei kultūros viešajame transporte taisyklėmis. Esame parengę klientų aptarnavimo standartą, kuris nuolat tobulinamas, atsižvelgiant į besikeičiančias aplinkybes, iš keleivių gautus atsiliepimus. 

Taip pat kontrolieriams organizuojami įvairūs mokymai aktualiomis keleivių aptarnavimo, elgesio netikėtose situacijose ir kitomis temomis. Į kiekvieną iš keleivių gautą atsiliepimą apie keleivių kontrolę reaguojama – kalbamės su kontrolieriais, aiškinamės aplinkybes, kontaktuojame su keleiviais. Apie šį atsiliepimą su keleivių kontrolės komanda taip pat bus diskutuojama“ , – komentavo Vilniaus „Susisiekimo paslaugos“ Komunikacijos vadovė M. Bielinytė .

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.