Senolė sulaukė banko grasinimų dėl tuščios kortelės: ar tai ne pasipinigavimas?

Mano mamą skriaudžia bankas. Viskas prasidėjo dar tuomet, kai Švenčionėliuose dirbo banko kioskelis. Jame daugelis pensininkų pasiimdavo savo pensijas. 

 Kortele nesinaudojanti senolė susidūrė su nemaloniais rūpesčiais.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 Kortele nesinaudojanti senolė susidūrė su nemaloniais rūpesčiais.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 Kortele nesinaudojanti senolė susidūrė su nemaloniais rūpesčiais.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
 Kortele nesinaudojanti senolė susidūrė su nemaloniais rūpesčiais.<br> 123rf asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Raimundas

Nov 7, 2018, 11:42 AM

Ten savo kuklias santaupas laikė ir mano mama Genė, gyvenanti kaime už kelių kilometrų. Bankas bankrutavo. Santaupas teko laikyti pavadinimą pakeitusio šio banko filiale, kuris buvo jau Švenčionyse, o tai jau 15 km nuo senutės namų. 

Norint išsiimti pinigų, tekdavo kažką samdytis, kad nuvežtų, parvežtų, nes autobusai kursuoja retai, o senutei kasmet blogėjo sveikata.

Tuomet ji nusprendė uždaryti sąskaitą, nes laiškininkai pensijas pradėjo labai normaliai nešioti į namus. Nuvykus į Švenčionis paaiškėjo, jog banko skyrius neseniai užsidarė ir buvo perkeltas į Visaginą. 

Apie tai, kad jis bus uždarytas ir perkeltas į Visaginą, klientei niekas nesiteikė pranešti. Tad sąskaitą uždaryti tektų važiuoti bemaž už 120 km.

Mamą nuraminau, kad to daryti nereikia, nes per radiją girdėjau, kaip buvęs Bankų asociacijos prezidentas S.Kropas aiškino, kad jei kortelėje pusę metų nebus pinigų, ji bus uždaryta. Tą patį kitos laido metu pakartojo kažkoks kitas bankininkas.

Mano mamos banko kortelė jau trejus ar ketverius metus tuščia, nenaudojama, tačiau bankas vis siunčia laiškus reikalaudamas ir grasindamas: „Nesulaukę sąskaitos papildymo, pradėsime skolos išieškojimą“. Įdomu, kokių priemonių imsis bankas – ar parduos keturias turimas senutės vištas, ar parduos tvartelį?

Tiesa, bankas kviečia senutę rašyti internetiniu adresu, skambinti. Įdomu būtų pamatyti, kaip vidury laukų stovinčioje trobelėje 91 metų senutė sėda prie interneto ir rašo bankui užklausą. 

Ar tai ne patyčios iš garbaus amžiaus moteriškės, ar ne pasipinigavimas? Praeitais metais reikalauta apie 3 eurų papildymo, o šįmet jau 7,20 eurų... Ar melavo S. Kropas, kalbėdamas per radiją, ar čia banko savivalė? O gal visi bankininkai meluoja?

***

Banko Kasdienių paslaugų pardavimų valdymo skyriaus vadovė pažymėjo, kad bankas negali komentuoti individualios klientės situacijos, tačiau paaiškino bendruosius principus tam, kad padėtų klientei savo sąskaitą uždaryti ir patarė, kaip neaktyvių sąskaitų atsisakyti kitiems klientams, jei jie tokių turi.

„Jei klientas nustoja aktyviai naudotis sąskaita ir ji tampa nereikalinga, apie tai rekomenduojame kuo greičiau pranešti bankui. Taip sutaupysite sąskaitos mokesčių, kurie kaupiasi neuždarytoje sąskaitoje. 

Lengviausias būdas uždaryti nereikalingą sąskaitą yra interneto banke arba banko skyriuje. Jei nesinaudojate internetu, o į skyrių vykti nepatogu, galite tai padaryti ir paskambinę bendruoju telefonu. Skambinant telefonu, banko atstovas užduos kelis klausimus apie jus, norėdamas įsitikinti skambinančiojo tapatybe.

Kas kita, jei klientas nepraneša bankui apie norą uždaryti sąskaitą. Tokiu atveju sąskaita kurį laiką išlieka aktyvi, skaičiuojami sąskaitos mokesčiai. Bankas pagal Lietuvos banko rekomendacijas vykdo reguliarų neaktyvių sąskaitų uždarymą. 

Mokesčiai už sąskaitą yra kaupiami iki to momento, kol sąskaita galiausiai uždaroma paties kliento arba banko iniciatyva. Banko iniciatyva sąskaita uždaroma, kai neaktyvioje sąskaitoje įsiskolinimo dydis po keleto išsiųstų įspėjimų pasiekia kelių eurų lubas.

Šiuo atveju bankas šiai klientei uždarys sąskaitą ir anuliuos susikaupusią kelių eurų skolą. Greičiausias būdas tai padaryti yra skaitytojui per lrytas.lt redakciją banko atstovui perduoti mamos kontaktinius duomenis. Su ja banko darbuotojas asmeniškai susisieks telefonu“, – komentavo banko Kasdienių paslaugų pardavimų valdymo skyriaus vadovė Lietuvoje.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.