Pagaliau susitarė: tiltas turės šeimininką

Prieš aštuonerius su puse metų pastatyto kabamojo tilto per geležinkelį likimu nuo šiol rūpinsis Klaipėdos miesto savivaldybė. Po ilgų diskusijų politikai pagaliau ryžosi perimti šį statinį iš „Lietuvos geležinkelių“.

Kabamasis tiltas per geležinkelį Klaipėdoje jungia Šaulių ir Kretingos gatves.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Kabamasis tiltas per geležinkelį Klaipėdoje jungia Šaulių ir Kretingos gatves.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 22, 2019, 7:32 AM, atnaujinta Feb 22, 2019, 10:40 AM

Uostamiestis ilgai kratėsi geležinkelininkų dovanos, už kurią kasmet tektų pakloti maždaug po 12 tūkst. eurų. Tiek kainuoja tilto priežiūra.

Rūpintis juo itin brangu žiemą, mat šaltuoju metų laiku jo danga šildoma, kad neapledėtų ir netaptų slidi.

Dėl tilto jau teko varstyti ir teismų duris. Prieš ketvertą metų savivaldybė buvo gavusi bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovo raštą, kuriame teigiama, kad geležinkelininkai nebeprižiūrės tilto ir nebesirūpins jo išlaikymu. Vadinasi, tiltas bus uždarytas.

Buvo kreiptasi į teismą.

Klaipėdos apylinkės teismas tuomet nusprendė, kad tiltas gali būti uždarytas nebent tuomet, jei nutiktų stichinė nelaimė, atslinktų labai stiprūs šalčiai ar karščiai ar tiltui prireiktų remonto.

Teismas nesiaiškino, kam turi priklausyti tiltas ir kas jį turi prižiūrėti.

Dėl šio tilto, jungiančio Klaipėdos centrinę dalį su šiaurine, ietys buvo kryžiuojamos jau daugybę kartų.

Vieniems atrodė, kad tiltas yra valstybės, todėl savivaldybė neturėtų prisiimti svetimos naštos.

Tiltas pastatytas, kad žmonės galėtų patekti į namus apeidami kliūtį – geležinkelio bėgius, todėl geležinkelininkai ir turėtų juo rūpintis.

Be to, miestiečiai ir taip kenčia nuo traukinių keliamo triukšmo.

Kiti manė, kad tiltas jungia dvi miesto dalis, todėl reikėtų jį perimti radus teisingiausią sprendimą.

Pagaliau Klaipėda ryžosi perimti Europos Sąjungos ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ lėšomis pastatytą tiltą.

Dabar jo priežiūra ir eksploatavimu rūpinsis savivaldybė, tačiau geležinkelininkai dar turės jį suremontuoti.

Be to, savivaldybė nusprendė kartu su geležinkelininkais dalyvauti projekte „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“.

Šalia bėgių gyvenančių klaipėdiečių ramybę saugos 3–6 metrų aukščio sienelės.

Jos bus įrengtos stoties rajone šalia pėsčiųjų tilto, Vitės kvartale ir Giruliuose.

Ilgiausias tiltas

Geležinkelio bėgius ir judrią Priestočio gatvę peršokantis 700 metrų ilgio ir 3,5 metro pločio tiltas buvo atidarytas 2010 metų vasarą.

Tiltas pakyla iki 7,5 metro aukščio. Juo patogu keliauti ne tiktai pėstiesiems, bet ir motinoms su vežimėliais, neįgaliesiems ir dviratininkams.

Kas devyni metrai įrengtos poilsio aikštelės su suoliukais ir šiukšliadėžėmis.

Lynų tilto statyba kainavo 3,8 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.