Stoties projektą panevėžiečiai gaus veltui – statybos planuojamos po metų

Panevėžio miesto savivaldybės taryba pritarė: miestas pasirašys sutartį dėl naujos autobusų stoties projekto – jį dovanoja bendrovė, valdanti žemės sklypą prie dabartinės stoties.

Panevėžio autobusų stoties projektą bendrovė pasisiūlė padovanoti.<br>vizual.
Panevėžio autobusų stoties projektą bendrovė pasisiūlė padovanoti.<br>vizual.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Panevėžys naujos stoties laukia kone 20 metų.<br>T.Stasevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 21, 2019, 12:12 PM, atnaujinta Nov 21, 2019, 3:28 PM

Nepaisant opozicijos priešinimosi, ketvirtadienį Panevėžio valdantieji pritarė, kad su bendrove būtų pasirašyta sutartis, pagal kurią miestui dovanojamas architekto, nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko parengtas projektas.

Numatyta, kad bendrovė rūpinsis stoties techninio projekto rengimu ir jį nemokamai perduos tvirtinti savivaldybei.

Kartu taryba ketvirtadienį pritarė bendrovės prašymui atsiimti jos ankstesnį, 2018-ųjų pradžioje miesto politikų patvirtintą, pasiūlymą pasirašyti investicinę sutartį. Tuomet buvo numatyta, kad projektą dovanojanti „Baltisches Haus“ už 700 tūkst. eurų suprojektuotų ir statytų naują stotį statytų dabartinės vietoje, mainais už tai investuotojui savivaldybė planavo perduoti automobilių stovėjimo aikštelę.

Šį sprendimą sukritikavo teisėsauga, įspėdama, kad mainai gali pažeisti sąžiningą konkurenciją, ir sutartis liko nepasirašyta.

Šįkart sutartimi mainų nebeprašoma.

Planuojama, kad naujoji Panevėžio autobusų stotis kainuotų iki 1,5 mln. eurų, įskaitant infrastruktūros įrengimą.

Taryba ateityje dar turės pritarti pačioms statyboms, jos planuojamos 2021-aisiais.

Konservatorė Indiana Grigienė kritikavo, kad 2015-aisiais R. Paleko parengtas projektas atrinktas be konkurso, sudarant išskirtines sąlygas, o teritorija netvarkoma pagal tais pačiais metais konkursu savivaldybės atrinktą bendrovės „Geotaškas“ investicinį projektą – juo numatyta pritaikyti dabartinį stoties pastatą komercijai ir bendruomenės veiklai.

„Kas galėtų paneigti, kad už tokių dalykų – investicinė sutartis, dovanojami projektai – slypi įsipareigojimai dovanotojui neatsižvelgiant į viešąjį interesą“, – tikino ji.

Meras architektas Rytis Račkauskas akcentavo, kad šis projektas buvo vienintelis, kurio sulaukė savivaldybė 2017-aisias skelbusi investuotojo konkursą. Projektas keliskart pristatytas visuomenei, ir, anot mero, turėjo labai gerų atsiliepimų iš architektų.

„Savo nepasitenkinimu įvardykite, kad tai jūs nenorite stoties, ne panevėžiečiai“, – piktinosi meras.

Savivaldybė nurodo, kad nauja stotis atsiras valstybinės žemės sklype tarp įvažiavimo į dabartinę stotį ir alyvų skverelio. Čia bus įrengtas stoties peronas, šalia – parkas.

Taryba kol kas nėra apsisprendusi, ką daryti su senuoju stoties pastatu.

Planuojama, kad 2019–2020 m. vyks projektavimo darbai. Statybos turėtų prasidėti 2021-aisiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.