Parduodi butą? O parkavimo vietą?

Iki šiol tikriausiai dar nė vienas miestas neišsprendė automobilių statymo prie daugiabučių problemos. Kauno savivaldybės specialistai taip pat suka galvas, kaip būtų galima padėti gyventojams.

120-osios butų savininkų bendrijos pirmininkas Henrikas Barauskas tikisi, kad savivaldybė padengs 70 proc. aikštelės tvarkymo išlaidų.<br>P.Mantauto nuotr.
120-osios butų savininkų bendrijos pirmininkas Henrikas Barauskas tikisi, kad savivaldybė padengs 70 proc. aikštelės tvarkymo išlaidų.<br>P.Mantauto nuotr.
Kovo 11-osios g. 86-ojo namo gyventojai aikštelę prie namo išasfaltavo patys.<br>P.Mantauto nuotr.
Kovo 11-osios g. 86-ojo namo gyventojai aikštelę prie namo išasfaltavo patys.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiabučio namo butui, mažesniam nei 70 kvadratinių metrų, priskiriama viena automobilio parkavimo vieta. Tai patvirtinta ir privaloma pagal atnaujintą Statybos įstatymą.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiabučio namo butui, mažesniam nei 70 kvadratinių metrų, priskiriama viena automobilio parkavimo vieta. Tai patvirtinta ir privaloma pagal atnaujintą Statybos įstatymą.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Laura Jačiauskaitė („Lietuvos rytas“)

Aug 22, 2015, 6:26 PM, atnaujinta Oct 19, 2017, 10:21 AM

Tačiau jau yra gerų pavyzdžių: greičiau ir sklandžiau automobilių statymo problemą bando išspręsti patys miesto gyventojai.

Aikštelių neturėjo būti

Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas, Kauno vyriausiasis architektas Nerijus Valatkevičius pripažino, kad prie daugiabučių labai sunku rasti vietos automobiliams. Mat sovietmečiu namai, garažai, kolektyviniai sodai buvo projektuojami atskirai. Galima sakyti, kad prie daugiabučių automobilių stovėjimo aikštelių net nebuvo. Kelios vietos buvo įrengtos tik laikinai stovėti, prireikus kažką atsivežti ar išsivežti.

Anksčiau prabangos preke laikytas automobilis dabar suprantamas kaip būtinybė. Perpildyti mašinų kiemai tapo miesto gyventojų kasdienybe.

Tačiau savivaldybė nepajėgi viena išspręsti problemą – ji turėtų rūpėti ir gyventojams. Daugiausia keblumų kelia kiemai, kuriais dalijasi net keletas daugiabučių.

Stato pagal naujus reikalavimus

„Daugiabučio namo butui, mažesniam nei 70 kvadratinių metrų, priskiriama viena automobilio parkavimo vieta. Tai patvirtinta ir privaloma pagal atnaujintą Statybos įstatymą“, – sakė N.Valatkevičius.

Naujus namų projektus įgyvendinantys statytojai prie daugiabučių įrengia ne tik nemokamų, bet ir mokamų automobilių stovėjimo vietų, kurias norintys gali išsipirkti už papildomą mokestį. Tačiau labai mažai kauniečių perka tokias vietas. Daugelis vairuotojų savo transporto priemones palieka tiesiog šalia gatvės.

„Kol nebus apmokestintos visos gatvės, tol toks reiškinys iš miesto nedings“, – teigė Kauno vyriausiasis architektas.

Schemos – kiekvienam namui

Norėdama sukontroliuoti ir išspręsti automobilių statymo problemą miesto savivaldybė parengė specialųjį Kauno mikrorajonų planą. Rengiant šį planą buvo suskaičiuoti garažai, automobilių stovėjimo aikštelės. Paaiškėjo, kad Kaune esančių parkavimo vietų skaičius garažų masyvuose beveik atitinka normas, tai yra, viena vieta – vienam butui. Bet dažnai pasitaiko, kad savininkai, parduodami butą, sau pasilieka jiems priklausančius garažus, sandėliukus.

„Mano manymu, turėtų būti pakeistas Civilinis kodeksas. Garažas ar stovėjimo vieta, sandėliukas turėtų būti priskiriami butui, jie turėtų būti parduodami kartu su butu. Gal tada kiekvienas butas turėtų bent po vieną vietą savo automobiliui“, – svarstė N.Valatkevičius.

Šią vasarą savivaldybės iniciatyva pradėtas vykdyti kompleksinis planas. Jo pirminėje stadijoje valdininkai kartu su „Kauno komprojekto“ darbuotojais kiekvienam mikrorajonui dalija namų teritorijų schemas. Kiekvienas daugiabutis žinos savo teritoriją, kurią privalės tvarkyti, galės naudoti savo reikmėms, ten galės rengti automobilių stovėjimo aikšteles.

Vien schemoms parengti skiriama apie 80 tūkst. eurų.

Pasak savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, naujasis Teritorijų planavimo įstatymas gerokai supaprastino sklypų formavimo procedūras. Šiuo metu nebūtina rengti sklypo detaliojo plano, užtenka parengti tik sklypo pertvarkymo projektą, kurio parengimas trunka trumpiau ir yra pigesnis.

Gelbėja bendrabučių kiemai

Butų savininkų bendriją (140-oji) turintis Partizanų gatvės 88-asis namas vis dar neišsprendė amžinos problemos. Šio namo bendrijos pirmininkė Salomėja Julija Stašauskienė nusivylusi bergždžiomis pastangomis. Ji jau trejus metus mina Dainavos seniūnijos, miesto valdžios slenksčius. Tačiau kiekvienais metais atsakymas dėl aikštelės tvarkymo yra neigiamas arba tokio išvis nesulaukiama.

„Kadangi mūsų aikštelė yra pravažiuojama kaip gatvė, tikėjomės, kad sulauksime bent kokios nors pagalbos, tačiau valstybės tarnautojai mums tik palinki geros dienos ir sulaukti kitų metų“, – sakė S.J.Stašauskienė.

Šis namas automobilių aikštele dalijasi su šalia stovinčiu devynaukščiu. Pirmininkė bandė susitarti su gretimo namo gyventojais, tačiau jie nebuvo linkę priimti bendro sprendimo.

„Bandėme iš vieno nereikalingo šaligatvio pasidaryti keturias papildomas vietas mūsų automobiliams, tačiau gretimo namo kaimynai mums iškvietė net policiją“, – pasakojo S.J.Stašauskienė. Vienintelis išsigelbėjimas bendrijai yra kaimynystėje esančių buvusių bendrabučių kiemai. Šie kiemai daug didesni, pasak S.J.Stašauskienės, čia automobilius stato daugelio aplinkinių kiemų gyventojai.

Pamiršo susitarimą

Šalia vienos iš pagrindinių Kauno gatvių – Savanorių prospekto – esantis 120-osios butų savininkų bendrijos namas rengiasi automobilių aikštelės tvarkymo darbams. Tačiau bendrijos pirmininkas Henrikas Barauskas sakė, kad procesas užstrigo.

„Su buvusia valdžia susitarėme, kad platinsime automobilių aikštelę.

Čia po rekonstrukcijos turėtų tilpti dar 13–14 lengvųjų automobilių“, – džiaugėsi namo pirmininkas. Dabar aikštelė sutalpina tik apie trečdalį visų automobilių.

Pagal susitarimą patys namo gyventojai turėtų padengti tik 30 proc. aikštelės atnaujinimo išlaidų. „Lėšų tam specialiai nerinkome. Per daugelį metų susitaupėme pinigų, renkamų namui tvarkyti“, – sakė H.Barauskas. Pirmininkas pastebėjo, kad name beveik pusė visų gyventojų yra pensininkai, todėl jiems jau nebeaktualus automobilių statymo klausimas. Tačiau jie noriai prisideda, priešingai nei daugiabutyje kasmet apsistojantys nuomininkai.

Erdvę susitvarkė patys

117-osios butų savininkų bendrijos vadovas Arvydas Požėra džiaugėsi, kad bent jau jų namo kiemas šiuo metu yra sutvarkytas.

„Išasfaltavome, suvarkėme, dar ir kalniukus greičio mėgėjams padarėme. Atnaujinto namo išvaizdos nebegadina duobėtas ir nelygus kelias, o ir automobilių daugiau sutalpiname“, – sakė A.Požėra.

Tačiau prieš įvažiuojant į daugiabučio kiemą dar reikia smarkiai paprakaituoti, nes didelės ir gilios duobės nuo pagrindinio kelio pusės kaipmat gali sugadinti automobilio ratus.

Ne visos aikštelės naudojamos efektyviai

Paulius Keras

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

„2011 metais Kauno miesto savivaldybė atliko išsamią daugiabučių kiemų ir kitų automobilių stovėjimo aikštelių studiją.

Ši studija parodė, kad intensyviai apgyvendintuose mikrorajonuose, tokiuose kaip Šilainiai, Eiguliai ar Dainava, nepakankamai efektyviai išnaudojamos ilgalaikio automobilių saugojimo aikštelės. Dėl šios priežasties 2014-aisiais savivaldybės įsteigta viešoji įstaiga „Automobilių stovėjimo aikštelės“ perėmė administruoti 7 ilgalaikio automobilių saugojimo aikšteles.

Artimiausiu metu bus taikoma lankstesnė šių aikštelių kainodara, rengiamos reklaminės akcijos, skatinant gyventojus laikyti automobilius aikštelėse.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.