Panoręs įsigyti būstą vilnietis liko be namų ir pinigų – dėl vienos banko klaidos

Vilnietis, panoręs įsigyti du butus bendrabučio bloke, Grigiškėse, kreipėsi į banką „Luminor“ paskolos – 26 tūkst. eurų. Skirtingus unikalius numerius turintys butai bendrabutyje buvo įvertinti taip pat skirtingai – vienas 10,5 tūkst., antrasis – 15,5 tūkst. eurų.

Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Du butus šiame name Grigiškėse panoręs įsigyti vilnietis paskolos taip ir negavo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2020-07-22 18:51, atnaujinta 2020-07-22 21:25

Žadėjo, bet nieko negavo

Bankas paskolą – 14,5 tūkst. eurų – suteikti sutiko, tik štai tai, kas nutiko vėliau, vyras vadina tikru akibrokštu. Banko darbuotoja per klaidą dokumentuose įrašė, jog paskola suteikiama vienam butui įsigyti. Hipotekos sutartis taip pat sudaryta vienam butui.

Klaida pastebėta per vėlai, sandorį jau buvo spėjęs patvirtinti notaras. Apie įsivėlusią klaidą butą ketinusi parduoti moteris sužinojo atsitiktinai – vis nesulaukė žadėtų pinigų, paskambino į banką, kur ir sužinojo, jog jų nebegaus.

Bankas paaiškino, jog kadangi įkeistas tik vienas butas, kurio vertė 10,5 tūkst. eurų, gali būti išmokėti 5855 eurus paskolos.

Vyras kreipėsi į banką tikėdamasis kompromiso ir prašydamas atlyginti nuostolius. Kaip paaiškino vilniečio advokatė Žaneta Šlyžiutė, bankas nebuvo linkęs pripažinti klaidos, tad teko kreiptis į Lietuvos banką, kuris įvertinęs situaciją patvirtino, jog bankas su klientu elgėsi neprofesionaliai.

Anot advokatės, vėliau bankas lyg ir buvo nusiteikęs tartis, tačiau praėjo 6 mėn., išmokėti paskolos suderintoms sąlygomis nebebuvo galima. Vyras prašė banko surasti būdą suteikti kreditą anksčiau sutartomis sąlygomis bei savo lėšomis padengti būsimas išlaidas.

Vilnietis gavo atsakymą, kad bankas sutinka vėl vertinti jo kreditingumą, tik šis turintis pateikti naują paraišką. Kadangi gimė vaikas, paaiškėjo, jog pirkėjas nebeatitinka sąlygų, taigi, kredito vis tiek negaus.

Buvo pateiktas alternatyvus reikalavimas atlyginti patirtus nuostolius ir panaikinti sutartinę hipotekos sutartį, tačiau, anot advokatės, nei hipotekos, nei kredito sutarties bankas nenutraukė.

„Žmogui pikta, kad banko darbuotoja padarė klaidą, bet nesiėmė veiksmų jos taisyti. Buvo laiko susitarti, išsaugoti kredito sutartį, tačiau bankas nesiūlė variantų. Bandė kaltinti klientą, kad jis pats turėjo sužiūrėti, ar dokumentuose nėra klaidų, o jų radęs pranešti bankui“, – komentavo advokatė. Vyras tikisi ne tik, jog bus nutraukta kreditavimo ir hipotekos sutartis, bet ir visgi atlyginti nuostoliai.

Hipotekos neliko

Portalui lrytas.lt susisiekus su banku, vilnietis netrukus pranešė, jog hipotekos sutartis tą pačią dieną buvo nutraukta. Jis piktinosi, jog kone dvejus metus rašė laiškus ir įvairius prašymus, tačiau tas padaryta nebuvo.

Vyras pripažino, jog ir toliau prašys atlyginti jo patirtus nuostolius, mat sumokėjo įvairius mokesčius, tačiau paskolos taip ir negavo. Maža to, neseniai sulaukė Valstybinės mokesčių inspekcijos skambučio, pasirodo, jis skolingas 1700 eurų mokesčių už įvykusį sandorį, kuris realiai neįvyko.

„Situaciją buvo galima išspręsti paprastai. Bankas padengia nuostolius, sudaro antrą pirkimo-pardavimo ir hipotekos sutartį. Tą jis norėjo padaryti, bet mano sąskaita. Pradėjau sakyti, kad jau susimokėjau, banko darbuotoja padarė klaidą, taigi, mokesčius turėtų padengti bankas. Atsakymas – bankas neturi politikos mokėti už klientą. Tuo bendravimas ir baigėsi“, – piktinosi vilnietis.

Bankas žada situaciją spręsti

Banko „Luminor“ Lietuvoje komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė portalui lrytas.lt atsiųstame komentare teigė, jog situaciją vertina banko atsakingas padalinys, išsiaiškinus visas aplinkybes klientui bus pateiktas atsakymas, plačiau situacijos bankas nekomentavo. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.