Išaiškino lyderius
Žymėti dulkių siurblius specialiomis etiketėmis Europos Sąjungoje privalu tapo 2014–ųjų rudenį. Etiketėse nurodoma elektros energijos klasė, metinis elektros energijos suvartojimas, skleidžiamo triukšmo lygis, valymo kokybė ir kitos prietaisų kategorijai svarbios ypatybės. Tokiais lipdukais pažymėtas kiekvienas parduotuvių lentynose esantis dulkių siurblys.
Po to, kai buvo įvestas šis žymėjimas, tarptautinė rinkos tyrimų kompanija „GfK“ atliko buitinės technikos gamintojų rinkos analizę dulkių siurblių kategorijoje – palygino 2015 ir 2016 metų rezultatus. Analizės rezultatai parodė, kas yra tikrieji šios rinkos lyderiai.
Atskleidė privalumus
Pasak „Kesko Senukai“ buitinės technikos komercijos direktoriaus Pauliaus Palinausko, privalomasis dulkių siurblių ženklinimas vienareikšmiškai turėjo įtakos rezultatams, nes atskleidė pirkėjams tikruosius buities prietaisų privalumus.
„Įsigalėjus privalomajam dulkių siurblių žymėjimui parametrus atskleidžiančiomis etiketėmis, patiems klientams tapo kur kas lengviau pasilyginti bei įvertinti tikrąsias prietaisų savybes tarp gausybės rinkoje esančių dulkių siurblių modelių. Tai privertė pasitempti gamintojus: mažinti prietaisų elektros sąnaudas, skleidžiamą triukšmą, atsižvelgti į kitus pirkėjų kriterijus. Galima sakyti, kad toks pasikeitęs produktų žymėjimas svariai prisidėjo prie itin sėkmingų „Electrolux“ dulkių siurblių pardavimų augimo“, – sako P. Palinauskas.
„Kesko Senukai“ atstovo teigimu, pirkėjai gerai įsidėmėjo „Electrolux“ lozungą „jokių kompromisų valymo kokybei“, o turėdami galimybę paskaityti etiketes, savo nuožiūra įvertino ir kitas jiems reikalingas dulkių siurblių savybes.
„Šiandien pirkėjai dažniausiai ieško praktiškos, patogios naudoti buitinės technikos, kuri suvartoja mažai elektros energijos ir veikia tyliai. Pastarieji metai „Electrolux“ išties buvo reikšmingi: pirmieji Europos Sąjungoje pristatė visas keturias A klases turintį dulkių siurblį „UltraOne Quattro“, vėliau – itin tylių dulkių siurblių seriją „Ultra Silencer“. Šiuo metu didelio susidomėjimo sulaukia belaidžių dulkių siurblių serija „Ergorapido“, – sako P. Palinauskas.
Pasiekė tikslą
Pasak „Electrolux“ atstovo Lauryno Skruibio, palankūs rinkos tyrimo rezultatai buitinės technikos gamintojams nebuvo netikėti, tačiau, žinoma, yra malonūs.
„Mes nuolatos stengiamės pasiūlyti vartotojams geriausią sprendimą kiekvienoje kainų kategorijoje, patenkinti kiekvieno poreikius ir atitikti skonį. Tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos atliktos analizės rezultatai rodo, kad einame teisinga linkme. Savo tikslą pasiekėme nuoširdžiai investuodami visas pastangas ir nepaliaudami galvoti apie klientą. Tačiau užmigti ant laurų neketiname – metas galvoti apie tolimesnes inovacijas“, – sako L. Skruibis.
Energijos vartojimo efektyvumo etiketėmis Europos Sąjungoje taip pat privaloma žymėti indaploves, šildytuvus, šaldytuvus, džiovykles, skalbykles, televizorius, virimo ir kepimo prietaisus, oro kondicionierius, kryptines, LED, buitines ir liuminescencines lempas, ventiliacijos įrenginius.