Daugiabučio gyventojai prarado viltį: pusantrų metų neišsireikalauja remonto

Jonažolių gatvės 8-ojo namo gyventojų susirašinėjimą su savivaldybe drąsiai galima vadinti rekordu. Nors valdžia privalo kontroliuoti daugiabučio administratorių, niekaip nepavyksta įrodyti, kad atraminę sieną būtina remontuoti.

Jonažolių gatvės gyventojai baiminasi, kad po žiemos ši siena nugrius.<br>Gyventojų nuotr.
Jonažolių gatvės gyventojai baiminasi, kad po žiemos ši siena nugrius.<br>Gyventojų nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-11-20 19:49

„Šimtą metų su savivaldybe neturėtume reikalų, jei tik suremontuotų tą nelemtą sieną“, – atsiduso vienas Jonažolių gatvės 8-ojo namo gyventojas.

Jis su kaimynais per tuos pusantrų metų jau nežinia kiek kartų kreipėsi ne tik į namo administratorių, savivaldybę, bet ir į daugybę įstaigų, tarp jų – ir į Seimo kontrolierių.

Laikinas remontas nepadės?

Raštų rašymo maratonas prasidėjo 2018-ųjų balandį, kai vanduo per atraminės sienos plyšius pradėjo tekėti į minėto namo požeminius garažus. Namo administratorius neskubėjo remontuoti sienos plyšių, tad gyventojai kreipėsi į savivaldybę.

Vanduo jau buvo pradėjęs gadinti garažų konstrukcijas, smelkėsi drėgmė. Iš pradžių savivaldybė pripažino problemą ir nurodė namo administratoriui ją likviduoti. Tačiau jis atsikalbinėjo, nors remontas nebūtų sudėtingas.

Jonažolių gatvės 8-ajame name gyvenantys vilniečiai baiminasi, kad po dar vienos žiemos ji bus dar daugiau pažeista.

„Tačiau ir savivaldybei, ir namo administratoriui tokia sienos būklė, jos vaizdas ir viso to padariniai atrodo normalūs. Esą vanduo šiuo metu nebėga, reikia brangių ekspertizių visos sienos remontui, tam bus reikalingas visų gyventojų pritarimas. Bent laikinai sutvarkyti sienos, kad ji neirtų, esą neįmanoma“, – širdo vienas namo gyventojas.

Priežastis – dar neaiški

Negalima sakyti, kad namo administratorius nieko nedarė. Gyventojams spaudžiant darbuotojai pravalė virš garažų esančios terasos vandens įlają, sienos dalį buvo laikinai uždengę polietilenu. Vėliau jį nuklojus atsivėrė dar didesni sienos pažeidimai.

Praėjusį rudenį namo administratorius inicijavo statybinius tyrinėjimus, kuriuos atliko ekspertas Vytautas Elenbergas.

Tyrimų metu tiksli vandens pratekėjimo priežastis nenustatyta, tad nuspręsta atlikti dar vieną tyrimą.

Administratorius užsakė pakartotinį ekspertinį tyrimą, bet jo ekspertas iki šiol neatliko.

Po metų – vėl iš pradžių

Gyventojai susirašinėjimo kulminacija juokaudami vadina savivaldybės Statinių naudojimo poskyrio vyriausiosios specialistės Linos Astromskės atsakymą. Praėjus metams po to, kai paaiškėjo problema, ji gyventojams pasiūlė kreiptis į namo administratorių. Ir tik negavus atsakymo – į savivaldybę.

Tuo metu namo administratoriui ir savivaldybei jau buvo prirašyta krūva raštų.

„Tai geriausias savivaldybės darbuotojų neveiklumo pavyzdys. Tarsi nebuvo ilgų susirašinėjimų ir telefono pokalbių, tarsi nebuvo pačios savivaldybės atsakymų mums dėl to, jos įpareigojimų administratoriui, tarsi nebuvo Seimo kontrolieriaus išvados ir daugybės kitų dalykų“, – piktinosi namo gyventojai.

Vietoj atsakymų – tyla

Trūkus kantrybei gyventojai dėl palyginti menkos, bet nesprendžiamos problemos paprašė daugiabučių administravimo klausimus kuruojančio vicemero Valdo Benkunsko pagalbos.

Gegužę pateikę prašymą Jonažolių gatvės 8-ojo namo gyventojai po poros savaičių sužinojo, kad V.Benkunskas jų nepriims. Savivaldybėje nuspręsta, kad kiauros daugiabučio sienos reikalus kuruos Energetikos skyriaus vyresnioji patarėja Stasė Kvederienė.

Du kartus susitikę su valdininke gyventojai neišgirdo jokios kalbos apie terminus, kuriems prabėgus vanduo į garažus nebetekės. Pateikę prašymą dėl priėmimo pas merą Remigijų Šimašių gyventojai negavo atsakymo nei per pateikti skirtą terminą, nei vėliau.

Paprašė administracijos direktoriaus Povilo Poderskio įvertinti, kodėl savivaldybės darbuotojai nuolat nesilaiko atsakymų į gyventojų paklausimus pateikimo terminų ir pažeidžia viešąjį administravimą reglamentuojančius teisės aktus – ir vėl du mėnesius tyla.

Paprašė Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjo Vitalijaus Mosino atsakyti – vėl tyla. Praėjus nustatytiems terminams neatsakė ir Būsto administravimo skyriaus vedėja Eglė Šlajūtė.

Pajėgė tik apgailestauti

Vis dėlto vieną atsakymą iš savivaldybės pavyko išgauti. Gyventojams kreipusis liepos 11-ąją valdininkai raštą atsiuntė tik rugpjūčio 27-ąją. S.Kvederienė dėl to tik apgailestavo.

„Neįtikėtina, bet atrodo, kad neįmanoma išspręsti mūsų paprastos problemos. Juk tereikia sutvarkyti su garažais besiribojančią atraminę lauko sieną“, – stebėjosi gyventojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.