Dėl modernių šiukšliavežių mažiau rūpesčių ir švaresnis oras

Vienos didžiausių aplinkos tvarkymo įmonių šalyje mašinų parką praėjusią savaitę papildė trys modernios šiukšliavežės. Jose įmontuoti inovatyvūs bunkeriai su pertvaromis, leidžiantys vienu metu surinkti trijų rūšių išrūšiuotas atliekas: buitines ir antriniam perdirbimui skirtas stiklo, popieriaus, plastiko atliekas. Nuo šios įmonės neatsilieka ir kitos. Netrukus „Euro 6“ aukščiausio aplinkosauginio standarto mašinos, švarinančios aplinką, riedės ir Vilniaus ir uostamiesčio gatvėmis.

Vienos didžiausių aplinkos tvarkymo įmonių šalyje mašinų parką praėjusią savaitę papildė trys modernios šiukšliavežės.<br>V.Balkūno nuotr.
Vienos didžiausių aplinkos tvarkymo įmonių šalyje mašinų parką praėjusią savaitę papildė trys modernios šiukšliavežės.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 12, 2015, 4:25 PM, atnaujinta Jan 16, 2018, 7:46 AM

Papildytas parkas pasiteisino

Investicija į šiukšliavežių parko atnaujinimą šiemiet vienai atliekų tvarkymo bendrovių kainavo beveik pusę milijono eurų. Anot įmonės generalinio direktoriaus Arūno Makausko, minėta investicija jau pritaikyta praktiškai. Naujosios mašinos tvarkys Vilniaus ir Klaipėdos gyventojų atliekas.

„Pirmąją tokio tipo šiukšliavežę sostinės gyventojams pristatėme jau praėjusių metų kovo mėnesį. Mūsų tikslas buvo optimizuoti atliekų surinkimo maršrutus, užtikrinti jų surinkimo ir išvežimo kontrolę. Tuo pačiu gyventojams sumažinti rūpesčių galvojant, kokį konteinerį ir kada reikia išstumti. Šis sprendimas pasiteisino su kaupu, jau turime gerų atsiliepimų, todėl nusprendėme toliau judėti modernių sprendimų keliu“, – sakė A.Makauskas. Ši įmonė ir jos antrinės bendrovės dabar turės jau aštuonias tokio tipo mašinas, kurios tvarkys Vilniaus, Klaipėdos, Lazdijų, Varėnos, Šilutės bei Šilalės savivaldybių teritorijas.

Greitesnis aptarnavimas

„Dirbant su trijų sekcijų automobiliu aptarnaujama tris kartus daugiau konteinerių per tą pačią darbo dieną. Tris kartus sumažėjo ir mūsų bendrovės išlaidos remontui, nes dabar tenka remontuoti ne tris, o vieną automobilį. Taip pat daugiau nei dukart sumažinome kuro sąnaudas“, – privalumus vardijo A.Makauskas.

Šiemet šios įmonės parko atnaujinimo darbai dar nesibaigė, Planuojama įsigyti dešimt naujų automobilių, iš kurių septyni – trisekcijinės šiukšliavežės. Būsima investicija į šiukšliavežių parko atnaujinimą bendrovei kainuos daugiau nei pusantro milijono eurų.

Kitos įmonės neatsilieka

Kitos atliekų tvarkymo bendrovės direktorė Jurgita Petrauskienė teigė, kad jų įmonės transporto parkas ir be naujų šiukšliavežių yra vienas moderniausių. Tačiau atsilikti nuo kitų atliekų vežėjų neketina. „Šiemet mūsų transporto priemonių parką taip pat papildys naujos, aukščiausio „Euro 6“ aplinkosauginio standarto transporto priemonės. Šiuo metu vedamos derybos su kelių gamintojų atstovais. Tačiau ir be šių priemonių esame tarp atliekų vežėjų, kurių šiukšliavežių parkas yra moderniausias. Dabartiniame mūsų transporto priemonių parke dominuoja „Mercedes–Benz“ markės automobiliai, turime keletą „Volvo“. Dauguma šiukšliavežių atitinka „Euro 4“ aplinkosaugos standartą. Pirksimos „Euro 6“ standarto šiukšliavežės, miestuose, o ypač užterštose jų teritorijose, į aplinka išmeta švaresnį orą, nei įsiurbia“, – pasakojo J. Petrauskienė.

Išmeta mažiau teršalų

Moderniose trisekcijinėse šiukšliavežėse, kurios šiemet papildė ar dar papildys atliekų vežėjų transporto priemonių parkus, įdiegti itin pažangūs sprendimai. Vienas jų – konteinerių identifikavimo sistema su elektroniniu žemėlapiu, leidžiančiu tiesiogiai iš dispečerinės stebėti ir kontroliuoti šiukšliavežės darbą. Sunkvežimiai pritaikyti patogiam vairuotojo ir aptarnaujančio personalo darbui ir pasižymi tuo, kad į aplinką išmeta labai nedidelį kiekį anglies dvideginio. Kitaip tariant, atitinka Europos Komisijos patvirtintą „Euro 6“ standartą.

Šis standartas visų pirma skirtas dviejų tipų išmetamiesiems teršalams: azoto oksidams ir kietosioms dalelėms. Numatyti labai maži leistini jų kiekiai. Azoto oksidų kiekis nusistovėjusių režimų ciklo metu sumažintas 80 procentų (iki 0,40 g/kWh), o pereinamųjų režimų ciklo metu – 77 procentais (iki iki 0,46 g/kWh). Tuo tarpu kietųjų dalelių kiekis sumažintas 50 procentų iki 0,01 g/kWh. Pastarasis apribojimas iš tikrųjų yra dar griežtesnis, nes atsižvelgiama ne tik į svorį, tačiau taip pat ir į dalelių skaičių. Tam, kad šio reikalavimo būtų laikomasi, būtina įrengti dyzelino dalelių filtrą, kuris sulaikytų net ir mažiausias kietąsias daleles. Tokie Europos komisijos apribojimai sunkiasvorėms transporto priemonėms galioja jau metus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Speciali „Nauja diena“ G. Kirkilui atminti