Pavyzdžiui, Lentvaryje gyvenantis Večiaslavas Berkovičius buvo apdovanotas žaidimų rinkiniu. Jį vyras gavo už tai, kad legaliems tvarkytojams perdavė nebereikalingą savo automobilį. Automobilio savininkas pasakojo, kad prireikus atsisveikinti su sena transporto priemone teko paieškoti informacijos, kaip tai padaryti tinkamai.
„Vienas pažįstamas papasakojo apie vykstančią akciją, todėl nutariau sudalyvauti. Savo automobilį nuvairavau prie vienos automobilių įmonės atstovybės. Už paliktą transporto priemonę man nieko mokėti nereikėjo. Be to, dar ir dovanų gavau – smagu“, – kalbėjo V.Berkovičius. Tris lapkričio savaites vykusios akcijos metu taip pat buvo gauta 18 pranešimų apie kiemuose be priežiūros paliktus automobilius, be to, sulaukta vieno pranešimo apie galimai nelegalius senų automobilių ardytojus.
Aplinkos viceministras Algirdas Genevičius savo ruožtu primena, kad Lietuvoje transporto priemonėms taikomas gamintojo atsakomybės principas. Tai reiškia, kad gamintojams ir (ar) importuotojams tenka visa atsakomybė už automobilių atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo, šalinimo sistemos organizavimą ar jos finansavimą. Kasmet Lietuvoje priimama apie 25 tūkstančiai eksploatuoti netinkamų transporto priemonių. Tai rodo leidimus turinčių šių priemonių ardytojų duomenys, pateikti Aplinkos apsaugos agentūrai. Tinkamai atsisveikinti su senais automobiliais svarbu ne tik įvairių šalyje vykstančių akcijų metu: kitaip pakelėse ar pamiškėse dar ilgai matysime begulinčias išardytų automobilių atliekas. Gamintojų ir Importuotojų asociacija (GIA) neseniai savivaldybes informavo, kad gyventojai gali išvengti mokesčių už minėtas pakelėse esančias automobilių atliekas. Tam reikia užtikrinti, kad savivaldybės teritorijoje veikiantys senų automobilių ardytojai prisijungtų prie efektyvios senų automobilių tvarkymo sistemos, kuri finansuoja nevertingų atliekų susidarymą.
Todėl savivaldybės raginamos informuoti automobilių gamintojus apie tai, kad automobilių atliekų perdirbimą finansuoja GIA. Ši asociacija kartu su partneriais jau kurį laiką kuria senų automobilių tvarkymo sistemą, leidžiančią pasinaudoti neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų sutvarkymo finansavimu.
Jei automobiliai patenka pas nelegalius ardytojus, nevertingos dalių atliekos dažnai patenka į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir kitas tam netinkamas vietas. Tokiu atveju šių atliekų išvežimą turi organizuoti savivaldybės, o už šias paslaugas atsiradantys kaštai galiausiai gula ant gyventojų pečių.