Apie tai S.Gentvilas pranešė Rusnės bendruomenės atstovams, kurie trečiadienį atvyko į Valstybinę saugomų teritorijų tarnybą (VSTT) aptarti planuojamų darbų pritaikant laivybai Pakalnės
upės ištakas, Rusnaitės
upės žiotis ir išplauką į Kuršių marias. Naujas laivybos farvateris sutrumpintų keliones didesniais laivais, nes išgilintas vandens kelias kirstų Rusnės salą Pakalnės ir Rusnaitės upėmis iš Rusnės miestelio iki Kuršių marių.
„Europinės svarbos saugomose teritorijose esame įsipareigoję vertinti, ar planuojama veikla saugomose teritorijose turės reikšmingą neigiamą poveikį gamtos vertybėms. Europoje yra pavyzdžių, kai Europos Komisija pradėjo bylas prieš valstybės nares dėl neįvertinto ar neteisingai įvertinto poveikio gamtai, gilinant vandens kelius saugomose teritorijose, todėl į šiuos klausimus žiūrime rimtai“, – sakė aplinkos ministras susitikime.
Pasak S.Gentvilo, dabartiniai darbus saugomose teritorijose reglamentuojantys teisės aktai draudžia naujų kelių rengimą, tačiau leidžia esamų gilinimą: „Manome, kad tą dviprasmiškumą reikia pašalinti – numatyti slenkstinius dydžius, iki kurių poveikis buveinėms būtų laikomas nereikšmingu, o viršijus darbų vykdytojai turėtų atlikti pilną reikšmingumo vertinimą. Taip užtikrintume jautrių buveinių apsaugą ir leistume bendruomenėms svarbius darbus.“
Nemuno delta ir Kuršių marios yra ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijos, skirtos buveinių ir paukščių apsaugai, kuriose saugomos Europos bendrijos svarbos buveinės ir rūšys, pažymima pranešime.
Numatytų parametrų farvaterio įrengimas gali paveikti Nemuno deltoje aktyviai vykstančius natūralius deltos formavimosi procesus, hidrologinį režimą, sukelti fizinius aplinkos pokyčius, dėl to natūrali buveinė (Upių žiotys) gali sumažėti ir būti suskaldyta.